Permalänk
Avstängd

Vad tror ni om detta för BF3?

Hej sweclockers!

Jag spelar mycket BF3 och älskar att flyga jets,

Vad tror ni om den här stolen?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=647474&CKS=PCW

Finns det någon fin joystick ni kan rekommendera för detta?

Mvh

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekbloms:

Hej sweclockers!

Jag spelar mycket BF3 och älskar att flyga jets,

Vad tror ni om den här stolen?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=647474&CKS=PCW

Finns det någon fin joystick ni kan rekommendera för detta?

Mvh

Du tänker alltså lägga ut 4,5k på ett fordon i bf3?..

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av alexst4:

Du tänker alltså lägga ut 4,5k på ett fordon i bf3?..

Ja, jag tycker det känns nödvändigt då jag spelar BF3 ca 4-5 timmar om dagen, kör jets ca 60% av tiden

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekbloms:

Ja, jag tycker det känns nödvändigt då jag spelar BF3 ca 4-5 timmar om dagen, kör jets ca 60% av tiden

Gör jag också.. kör med wasd och piltangenterna .. gjort sedan 1942. Men om du måste använda joystick varför inte bara ställa den på bordet?

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jakbob:

Gör jag också.. kör med wasd och piltangenterna .. gjort sedan 1942. Men om du måste använda joystick varför inte bara ställa den på bordet?

Jag vet inte, känndes som en ball pryl? + att jag ändå ska köpa ny kontorsstol!

Edit: Någon som vet om det finns support för Joystick i bf3?

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk
Medlem

Hur sjukt det än låter så ser jag inte detta som löjligt, folk lägger ned tusentals kronor på dubbla grafikkort för spelet.
Andra spenderar tusenlapparna på ljudanläggningar och vissa i baren.

Spenderar man 4-5h så ser jag det som en investering.

Jaha jag har spelat spel sedan 89, vilka spel fanns 1942 ?

Permalänk
Skrivet av ekbloms:

Jag vet inte, känndes som en ball pryl? + att jag ändå ska köpa ny kontorsstol!

Edit: Någon som vet om det finns support för Joystick i bf3?

1: prova en stol på IKEA, svårare än så blir det inte, även om dem kanske inte håller i mer än 2-3år. 2: Ja, till stor del. en del joysticks kräver efterhandsarbete för att ens funka, men kolla runt i forum kring varje specifik produkt du är intresserad av så hittar du nog ett exaktare svar

BTW, vad ska du med en ratt i luften o göra??

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

1: prova en stol på IKEA, svårare än så blir det inte, även om dem kanske inte håller i mer än 2-3år. 2: Ja, till stor del. en del joysticks kräver efterhandsarbete för att ens funka, men kolla runt i forum kring varje specifik produkt du är intresserad av så hittar du nog ett exaktare svar

BTW, vad ska du med en ratt i luften o göra??

Varken Ratt eller Joystick följde med

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

Jaha jag har spelat spel sedan 89, vilka spel fanns 1942 ?

Haha kan ju vara Battlefield 1942 han menar kan inte funnits många roliga datorspel 1942 :J

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem

Om du sitter nära skrivbordet blir de nog jobbigt med den här lösningen men om du sitter en bit ifrån skulle de nog passa. Finns en perfekt joystick till de här nämligen en kopia av den som sitter i A-10:an Thrustmaster HOTAS Warthog om du vill lägga ner så mycket pengar, om inte skippa stolen och skruva i skrivbordet! annars finns det billigare system tex Saitek X52 Pro Flight Controller System har prövat den men den har väldigt stor sväng axel vilket kanske inte är idealt för jaktflygplan i BF3.

Själv sitter jag med en billig Logitech Extreme 3D Pro den duger om man bara ska köra BF3 och inte några andra flygplans simulatorer.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster