hur kopplar man media servern till tv utan xbox,ps3. etc

Permalänk

hur kopplar man media servern till tv utan xbox,ps3. etc

kan man köpa nån wi-fi adapter till tv så man kan streama film till tv. min kompis använder sitt xbox för koppla media servern till tv men har inga pengar för ett xbox det måste väll finnas nått annat sätt vill helst ha det trådlöst

Permalänk
Medlem

Det billigaste för dig är om du redan har en dator med trådlöst nätverk som du kan koppla direkt till TV:n.

Om inte detta är en lösning för dig måste du köpa en media extender. En marknad som tyvärr innehåller väldigt många fällor med produkter som inte håller vad dom lovar eller fungerar allmänt dåligt.

Permalänk

men kan man använda en sån här för att koppla media servern till tv??
http://www.youtube.com/watch?v=nKHqEJFzlPk&feature=relmfu
eller måste jag skaffa en media extender som perg snacka om??

Permalänk
Medlem

Jag missade att du hade en TV med inbyggd mediafunktionalitet. Vad har du för TV?

Permalänk

http://shop.onoff.com/Produkter/Ljud__Bild/TV/3D-TV/LG_42_3-D...
vet att onoff har lagt ner men var där jag köpte de så lättast att hitta

Permalänk
Medlem

Du har väl en vga kontakt på tv:n?
Bara att plugga i och köra då...

Visa signatur

FD Arc | MSI P67A-GD55 | Intel Core i5 2500k @ 4.5Ghz | Corsair H100 | Corsair 8GB DDR3 (2X4GB) 1600Mhx | Gigabyte HD 6950OC 1GB GDDR5 | CorsAir AX750W | Win 7 | Samsung 500Gb + WD 2Tb |

Permalänk

som jag sa högst upp vill hälst ha det trådlöst vill inte ha en kable rakt över golvet

Permalänk
Medlem

Du kan koppla in din TV till nätverket och spela upp filmer från en DLNA-mediaserver. Det står på sidan 95 i manualen.

Jag skulle prova att koppla in TV:n till nätverket med en kabel först och se hur bra denna funktion fungerar. Om det fungerar som du vill kan du sen köpa en sådan trådlös adapter som i Youtube-klippet. Det är dock tveksamt om du lyckas titta på HD-material utan problem med en sådan lösning.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Perg:

Det billigaste för dig är om du redan har en dator med trådlöst nätverk som du kan koppla direkt till TV:n.

Om inte detta är en lösning för dig måste du köpa en media extender. En marknad som tyvärr innehåller väldigt många fällor med produkter som inte håller vad dom lovar eller fungerar allmänt dåligt.

Det finns dock några ljsuglimtar på markanden och för under 1000 kr finns det ett par som fungerar riktigt bra om man inte har alltför höga krav. Till exempel är den nya Western Digital Live med inbyggt wlan riktigt smidig. Speciellt med tanke på att den gick att få för 800 kr ett tag. Enda nackdelen är väl att den inte har så snygga menyer och inte plockar hem fanart och information om filmer som många dyrare gör. Men man måste söka lite innan man köper eftersom det finns en hel del dåligt på marknaden som du säger.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

jag kopplade tv med en ethernet kable för att testa och jag får internet men har ingen aning om hur jag connectar det till xbmc så jag kommer in mitt film bibliotek

Permalänk
Medlem

Du behöver en UPnP-server på din dator. Det finns inbyggt i XBMC, men har aldrig provat. Så prova gärna och återkom

Permalänk

seriöst jag behöver en 100 sidigt guide för det här UPnP server och hur får man igång den i xbmc
är helt borta när det gäller sånt här.
men tacksam att ni försöker förklara det.

Permalänk

jag har hittat UPnP och aktiverat det och tv hittar det men när jag ska connect så säger det kolla om enheten är i kopplad rätt eller nått sånt läste inte så noga. det enda problemet nu är att få igång det men det går frammot i alla fall