Permalänk

Razer deathadder hackar

Hej jag har en DA och det är så att det känns som den inte hänger med när man drar den snabbt, den känns seg.. drar man långsamt så kan den få ett litet hack så den hoppar fram ganska mycket. har testat utan drivrutiner men om man drar lite för snabbt då så flyger den fram som att sensen ökades bara för att jag drog lite snabbare.

Det har inte vart såhär förut det har kommit nu på senare tid. det har vart så en gång innan men det bara försvann efter ett tag.

innan så kändes sen verkligen exakt när man drog långsamt och siktet kom där man ville.

Jag spelar css bara.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

Hej jag har en DA och det är så att det känns som den inte hänger med när man drar den snabbt, den känns seg.. drar man långsamt så kan den få ett litet hack så den hoppar fram ganska mycket. har testat utan drivrutiner men om man drar lite för snabbt då så flyger den fram som att sensen ökades bara för att jag drog lite snabbare.

Det har inte vart såhär förut det har kommit nu på senare tid. det har vart så en gång innan men det bara försvann efter ett tag.

innan så kändes sen verkligen exakt när man drog långsamt och siktet kom där man ville.

Jag spelar css bara.

Till en början vill jag veta om du använder dig av en musmatta. Om du inte gör de så kan de bero på de (ojämnheter i bordet)
Annars så kan de va problem med lasern, hade en diamondback som vart samma problem med, den hade vare med i 2 år dock så jag bytte till en ny mus.
Cyborgs R.A.T 7. Helt otroligt bra mus! Kommer aldrig byta till Razer igen.

Visa signatur

Chassie: Cooler master HAF 932 Advanced. Moderkort: Asus Maximus IX Hero Z270. Processor: Intel i7 7700K. RAM: Corsair 16GB 3000Mhz. PSU: Corsair TX850M. SSD: Samsung 960 EVO 250GB. GPU: EVGA 1080Ti 11GB

Permalänk
Skrivet av TimonCMF:

Till en början vill jag veta om du använder dig av en musmatta. Om du inte gör de så kan de bero på de (ojämnheter i bordet)
Annars så kan de va problem med lasern, hade en diamondback som vart samma problem med, den hade vare med i 2 år dock så jag bytte till en ny mus.
Cyborgs R.A.T 7. Helt otroligt bra mus! Kommer aldrig byta till Razer igen.

okej j jag har en musmatta, en razer destructor som har funkat klockrent. okej hmm hoppas det inte är lasern... vill inte köpa ny mus just nu..

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamingfreak:

okej j jag har en musmatta, en razer destructor som har funkat klockrent. okej hmm hoppas det inte är lasern... vill inte köpa ny mus just nu..

Googla om de, finns till 100% någon som har eller har haft samma problem.

Visa signatur

Chassie: Cooler master HAF 932 Advanced. Moderkort: Asus Maximus IX Hero Z270. Processor: Intel i7 7700K. RAM: Corsair 16GB 3000Mhz. PSU: Corsair TX850M. SSD: Samsung 960 EVO 250GB. GPU: EVGA 1080Ti 11GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimonCMF:

Till en början vill jag veta om du använder dig av en musmatta. Om du inte gör de så kan de bero på de (ojämnheter i bordet)
Annars så kan de va problem med lasern, hade en diamondback som vart samma problem med, den hade vare med i 2 år dock så jag bytte till en ny mus.
Cyborgs R.A.T 7. Helt otroligt bra mus! Kommer aldrig byta till Razer igen.

Deathadder är optisk, inte laser.

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | ASRock P67 Extreme4 GEN 3 | Corsair 8GB XMS3 | MSI GTX 770 | Crucial m4 128GB + 500GB Western Digital Caviar Blue | Corsair TX 750W
Kringutrustning: Asus VG248QE | ZOWIE FK1 | Ducky YYY | PureTrak Talent | Audio Technica ATH-AD700 + AntLion ModMic 4.0

Permalänk
Medlem

Har du nyaste firmware?

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | ASRock P67 Extreme4 GEN 3 | Corsair 8GB XMS3 | MSI GTX 770 | Crucial m4 128GB + 500GB Western Digital Caviar Blue | Corsair TX 750W
Kringutrustning: Asus VG248QE | ZOWIE FK1 | Ducky YYY | PureTrak Talent | Audio Technica ATH-AD700 + AntLion ModMic 4.0

Permalänk

grafikkorts drivrutiner

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Skrivet av dav1d:

Deathadder är optisk, inte laser.

Nej den har laser, iaf de som har funnits i butik de senaste åren.
http://store.razerzone.com/store/razerusa/en_US/pd/productID....

Permalänk
Skrivet av dav1d:

Har du nyaste firmware?

ja det har jag.. men det hjälper inte..

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Skrivet av GoldenFan:

grafikkorts drivrutiner

hur skulle dem hjälpa att det inte hackar?

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Skrivet av TimonCMF:

Googla om de, finns till 100% någon som har eller har haft samma problem.

har gjort det men inte hittat något vettigt svar..

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crossblizzard:

Nej den har laser, iaf de som har funnits i butik de senaste åren.
http://store.razerzone.com/store/razerusa/en_US/pd/productID....

Nej den är optisk.

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | ASRock P67 Extreme4 GEN 3 | Corsair 8GB XMS3 | MSI GTX 770 | Crucial m4 128GB + 500GB Western Digital Caviar Blue | Corsair TX 750W
Kringutrustning: Asus VG248QE | ZOWIE FK1 | Ducky YYY | PureTrak Talent | Audio Technica ATH-AD700 + AntLion ModMic 4.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crossblizzard:

Nej den har laser, iaf de som har funnits i butik de senaste åren.
http://store.razerzone.com/store/razerusa/en_US/pd/productID....

Citat:

the 3500dpi Razer Precision 3.5G infrared sensor translates your every movement into frags with pinpoint accuracy.

Se, optisk! <3

Men kolla ditt firmware och ladda ner drivern för deathadder och kolla så att inget ser galet ut. Om den "hoppar" kanske du kan sänka accelerationen elr nåt (detta går att göra i drivern), annars antar jag att du får köpa ny mus om du inte kan leva med den.

Permalänk
Skrivet av Zketch:

Se, optisk! <3

Men kolla ditt firmware och ladda ner drivern för deathadder och kolla så att inget ser galet ut. Om den "hoppar" kanske du kan sänka accelerationen elr nåt (detta går att göra i drivern), annars antar jag att du får köpa ny mus om du inte kan leva med den.

jag har haft problemet innan men det lösetes sig dock vet jag inte hur.. men har avinstallerat drivrutinerna och kör utan och sänkte i windows då funkar det..

Men vill gärna använda drivrutinerna..

när jag försöker ändra så att både y-axeln och x-axeln ligger på samma så ändras y-axeln automatiskt hela tiden till 0 medans den andra ligger på 10,5 ja vad jag nu har.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk

Har tittat på två nya möss Steelseries Xai och Zowie EC2 hur är dem jämförbart med Deathaddern i storlek, kvalitet etc.. någon som vet?

Ska tillägga mionix saiph 1800.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4