Portar, testar utvecklarna alltid sina spel?

Permalänk
Medlem

Portar, testar utvecklarna alltid sina spel?

Hejsan, jag tror detta är det bästa stället att sätta en sådan här tråd så jag sätter den här.
Ibland när man köper nya spel som är portade från konsoler till datorer, så är det knappt spelbart, det finns hundratals buggar, styrmekanismerna fungerar skit, om det nu finns röster från karaktärerna i spelen funkar de knappt eller laggar ut, finns det multiplayer funkar det inte alls när man försöker spela med sin vän, m.m. Det får en att tänka, testar utveklarna spelet på datorer innan de publicerar det? Testar de det på mer än en setup? Kan man få lite fler tankar kring detta för detta verkar bli allt vanligare, t.ex. när Dead Island kom ut, visst det fixades med en patch efteråt men det var ju ganska ospelbart när det först kom ut (Detta är nog det spelet som de flesta här vet om, därför tar jag det som ett förslag) Men ja vad är era tankar om detta skriv gärna det : p

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk

Portatade spel ska man absolut inte köpa direkt när dom släps, vänta någon vecka när första eller andra uppdatering kommer, då är priset oftast nere på 199 eller rent av 99kr som Rage..
Varför köpa till skithögt pris när man ändå kan spela först när priset också sjunkit som en sten?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Avstängd

De testar på identiska system.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Lått oss säga att det finns 10 olika komponenter och 10 olika drivrutiner som ska testas.

Detta genererar ett ganska högt antal kombinationer:

10 * combinations of 10 = 10 240 unika kombinationer

Det spårar alltså ur redan vid 10 olika komponenter, i verkligheten är det typ miljoner.

Som du ser är det inte särskilt lätt att utveckla till PC.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Lått oss säga att det finns 10 olika komponenter och 10 olika drivrutiner som ska testas.

Detta genererar ett ganska högt antal kombinationer:

10 * combinations of 10 = 10 240 unika kombinationer

Det spårar alltså ur redan vid 10 olika komponenter, i verkligheten är det typ miljoner.

Som du ser är det inte särskilt lätt att utveckla till PC.

Ne jag förstår det, men ibland verkar det som att de försöker testa till endast ett system, och det är det med den nyaste hårdvaran och de nyaste drivrutinerna, jag förstår att de inte kan testa alla möjliga kombinationer i världen men de kan ju testa det med saker från olika tillverkare, och saker som inte är av "topp" klass men lite mindre

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker inte att man kan förklara dåliga kontroller och dålig matchmaking/onlinelirande med "ohh hjälp alla datorsystem är så skilda det är svårt att testa olika system" Att synka undertext med tal, och att inte hänvisa till en handkontroll i inställningarna för styrning är respektlöst mot oss kunder.

Permalänk
Skrivet av Blueson:

Hejsan, jag tror detta är det bästa stället att sätta en sådan här tråd så jag sätter den här.
Ibland när man köper nya spel som är portade från konsoler till datorer, så är det knappt spelbart, det finns hundratals buggar, styrmekanismerna fungerar skit, om det nu finns röster från karaktärerna i spelen funkar de knappt eller laggar ut, finns det multiplayer funkar det inte alls när man försöker spela med sin vän, m.m. Det får en att tänka, testar utveklarna spelet på datorer innan de publicerar det? Testar de det på mer än en setup? Kan man få lite fler tankar kring detta för detta verkar bli allt vanligare, t.ex. när Dead Island kom ut, visst det fixades med en patch efteråt men det var ju ganska ospelbart när det först kom ut (Detta är nog det spelet som de flesta här vet om, därför tar jag det som ett förslag) Men ja vad är era tankar om detta skriv gärna det : p

Just dead island är ett dåligt exempel eftersom de råkade släppa en beta version av spelet istället för den riktiga, och alltså var det ju inte att de inte provspelat som gjorde det så hemsk till en början.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueson:

Ne jag förstår det, men ibland verkar det som att de försöker testa till endast ett system, och det är det med den nyaste hårdvaran och de nyaste drivrutinerna, jag förstår att de inte kan testa alla möjliga kombinationer i världen men de kan ju testa det med saker från olika tillverkare, och saker som inte är av "topp" klass men lite mindre

Excempel på Epic's testrigger.

Citat:

HW Spec for Epic's Testers

Custom built PC's with
Windows 7 64-bit
Intel Core2Extreme Quad Core Processor - Q6800 - 2.93 GHz
4 GB DDR2 RAM
nVidia GeForce 8800 (768 MB GDDR3)
1x320 GB Hard Drive (OS Drive), 1x500 GB Hard Drive (Data Drive)

http://udn.epicgames.com/Three/UE3MinSpecs.html#HW%20Spec%20f...

Jag antar att det är det interna QA teamets riggar, och dom byts väl vart tredje år eller så.

Så det är väl rätt säkert att anta att tester sker på et väldigt begränsat utbud av hårdvara över lag.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds