Officiella Microsoft Flight -tråden

Permalänk
Medlem

Officiella Microsoft Flight -tråden

Permalänk
Medlem

Har rätt höga förhoppningar på denna titel, när man tittar på de bilder som kommit ut verkar det se mumma ut. Påminner väldigt mycket om OrbX när man kikar på bilderna och det är ju mycket positivt, OrbX gör några av de bästa tilläggen till FSX. De har ju bara släppt bilder som verkar vara ifrån Hawaii än så länge, får se hur pass detaljerat resten av världen blir.

Hoppas bara att det är bättre optimerat än katastrofen FSX som är ruskig på den punkten.

Permalänk
Medlem

Dem har ju släppt lite information vad som krävs om man ska köra spelet på High.

http://www.microsoft.com/games/flight/#news-performance_hardw...

Det verkar mycket bättre optimerat än FSX. Men hoppas på att dem lyckas optimera det ännu bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Josuroli:

Har rätt höga förhoppningar på denna titel, när man tittar på de bilder som kommit ut verkar det se mumma ut. Påminner väldigt mycket om OrbX när man kikar på bilderna och det är ju mycket positivt, OrbX gör några av de bästa tilläggen till FSX. De har ju bara släppt bilder som verkar vara ifrån Hawaii än så länge, får se hur pass detaljerat resten av världen blir.

Hoppas bara att det är bättre optimerat än katastrofen FSX som är ruskig på den punkten.

Oavsett hur detaljerad världen blir så kommer det ju ändå att komma add-ons precis som tidigare

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Även jag har höga förväntningar på denna. Väntar ivrigt på att payware planen ska komma, vilket tyvärr kan dröja. För övrigt så är det trevligt att se att det finns flygnördar även på Sweclockers

Permalänk

Ska bli mycket intressant och jag väntar med spänning på denna simulator. Hoppas verkligen att MS Flight är mycket mer optimerad än vad FSX var. Längtar verkligen tills PMDG släpper något trevligt addon till den

Precis som borgona tycker även jag att det är mycket trevligt att det finns flygnördar här på Sweclockers

Permalänk
Medlem

Själv hoppas jag mest på att A2A konverterar 377'an och J3'an så jag slipper växla mellan FSX och Flight. Aerosofts Cat och H1-B vill jag gärna kunna flyga ibland också. Den som lever får se.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk

hm, ett nytt flygspel:)

Har ett gammalt flygsimulator spel (heter Microsoft Combat Flight Simulator 3: Battle for Europe). Slutade köra det och inte kört något efter det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Låter lovande. Bara de optimerar bättre och gör det stabilare, så kan Aerosoft, PMDG och andra gör resten

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem

Något i stil med dagens REX vore inte helt fel heller. Växelkurserna mellan USD och EURO till SEK, måste dock se till att bättra sig

Permalänk
Medlem

Ser fan mest fram emot att lira en simulator som inte ser så jävla stenålder ut. FSX är ju ingen direkt rolig syn, trots REX, GEX osv..
Sen att de tlär dröja tills man har någon PMDG-kärra att flyga får man väl leva med, hur jag ska leva med det vet jag dock ej

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

En annan sak som jag ser fram emot, är att det nu förhoppningsvis lär rulla stabilt på Windows 7. Detta är ett problem som är väldigt irriterande med dagens simulator (FSX). Den sölar ned systemet och byter ut färgschemat till något väldigt fult blått. Usch Microsoft! Som sagt, det lär inte existera med Flight.

Något jag inte har tänkt på är prissättningen av denna produkt. Microsoft skulle bara våga överstrida 300 kr! Nej, men absolut inte över 400-500 kr. I sådant fall skulle ett PMDG plan nästan vara ett måste. Dock så kostar de planen idag runt 500-600 kr :/. Sen så kommenterade någon hur "roligt" det skulle vara med den där instruktören, som i sådant fall skulle behöva instruera en i ett PMDG plan

Någon nämnde också att något i stil med någon typ utav ett SDK (tror det är det de menar) skulle behövas innan de på exempelvis PMDG ens skulle kunna börja överväga arbetet med ett flygplan.

Frågan man kan ställa sig är hur mycket de faktiskt skulle behöva "förbättra" från FSX modellen. Jag pratar givetvis om PMDGs plan, för om jag skulle lista vad Microsoft behöver förbättra, ja, då skulle ni eventuellt se ett inlägg lagom till sommaren

Permalänk
Medlem

Det jag skulle vilja se är först och främst skugga på marken från molnen. Resten fixar addons oftast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

En annan sak som jag ser fram emot, är att det nu förhoppningsvis lär rulla stabilt på Windows 7. Detta är ett problem som är väldigt irriterande med dagens simulator (FSX). Den sölar ned systemet och byter ut färgschemat till något väldigt fult blått. Usch Microsoft! Som sagt, det lär inte existera med Flight.

Något jag inte har tänkt på är prissättningen av denna produkt. Microsoft skulle bara våga överstrida 300 kr! Nej, men absolut inte över 400-500 kr. I sådant fall skulle ett PMDG plan nästan vara ett måste. Dock så kostar de planen idag runt 500-600 kr :/. Sen så kommenterade någon hur "roligt" det skulle vara med den där instruktören, som i sådant fall skulle behöva instruera en i ett PMDG plan

Någon nämnde också att något i stil med någon typ utav ett SDK (tror det är det de menar) skulle behövas innan de på exempelvis PMDG ens skulle kunna börja överväga arbetet med ett flygplan.

Frågan man kan ställa sig är hur mycket de faktiskt skulle behöva "förbättra" från FSX modellen. Jag pratar givetvis om PMDGs plan, för om jag skulle lista vad Microsoft behöver förbättra, ja, då skulle ni eventuellt se ett inlägg lagom till sommaren

Jo SDK krävs väl, men det kommer nog de stora utvecklarna få i förväg skulle jag tippa på, helt korkade är ju inte MS trots allt.

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leveller:

Det jag skulle vilja se är först och främst skugga på marken från molnen. Resten fixar addons oftast.

Det hemska är att det ser på bilderna inte ut som att molnen lämnar skuggor Men får verkligen hoppas MS klämmer in det innan release!

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk

Det har börjat komma ut recensioner på MS Flight. Om det är som de säger är jag sjukt besviken iaf. http://pc.gamespy.com/pc/microsoft-flight/1215669p1.html

Citat från Flight's executive producer, Joshua Howard: "You may have played some previous products where you're at the end of a runway with a set of complex panels in front of you. That may have been real, but it wasn't a lot of fun," explains Howard. "We're going to bring the joy of flight to audiences by making it a better game."

Men snälla nån, det är ju det man vill ha!! (iaf jag)

Den ska bli typ som BF3 eller ngt annat "nyare" spel. Där du har ett flygplan i början som du flyger olika uppdrag med. När sen din "pilot" går upp en nivå så får du ett nytt flygplan osv. En annan dålig sak är att du inte kommer åt hela världen. Till en början har du bara Big Island of Hawai'i att flyga på. Om du registrerar Windows Live så får du några fler uppdrag, flygplan och ställen att vara på.

Men det verkar inte som att du kan som nu i FSX flyga lite hur du vill.

EDIT. Lägger till 3 recensioner till som MS Flight har lagt ut på sin Facebook sida.
http://venturebeat.com/2012/01/04/microsoft-flight-takes-flyi...
http://pc.ign.com/articles/121/1215651p1.html
http://kotaku.com/5872926/the-rebirth-of-microsoft-flight-sim...

Permalänk
Medlem
Skrivet av miFFhoe:

Jo SDK krävs väl, men det kommer nog de stora utvecklarna få i förväg skulle jag tippa på, helt korkade är ju inte MS trots allt.

De verkar planera en sida där man kan köpa add-ons. D.v.s. det ska köpas VIA Microsoft.

Skrivet av Fredrik94:

Det har börjat komma ut recensioner på MS Flight. Om det är som de säger är jag sjukt besviken iaf. http://pc.gamespy.com/pc/microsoft-flight/1215669p1.html

Citat från Flight's executive producer, Joshua Howard: "You may have played some previous products where you're at the end of a runway with a set of complex panels in front of you. That may have been real, but it wasn't a lot of fun," explains Howard. "We're going to bring the joy of flight to audiences by making it a better game."

Men snälla nån, det är ju det man vill ha!! (iaf jag)

Den ska bli typ som BF3 eller ngt annat "nyare" spel. Där du har ett flygplan i början som du flyger olika uppdrag med. När sen din "pilot" går upp en nivå så får du ett nytt flygplan osv. En annan dålig sak är att du inte kommer åt hela världen. Till en början har du bara Big Island of Hawai'i att flyga på. Om du registrerar Windows Live så får du några fler uppdrag, flygplan och ställen att vara på.

Men det verkar inte som att du kan som nu i FSX flyga lite hur du vill.

EDIT. Lägger till 3 recensioner till som MS Flight har lagt ut på sin Facebook sida.
http://venturebeat.com/2012/01/04/microsoft-flight-takes-flyi...
http://pc.ign.com/articles/121/1215651p1.html
http://kotaku.com/5872926/the-rebirth-of-microsoft-flight-sim...

Ska man dampa eller gråta? Håller helt med dig. Nu blir man förbannad! Jag hade väntat mig en stabil version av FSX för Windows 7. Schysst grafik, stöd för VATSIM o.s.v. inom en snar framtid etc. Vad i helvete är detta?!

EDIT: Från Flight sidan:

Citat:

January 4th, 2012 – Microsoft Flight Takes to the Skies

Today, Microsoft Studios premiered Microsoft Flight, a PC game that lets players jump into the challenge, fun, and freedom of flight. Microsoft Flight will be available as a free download this spring,

Va? Ska det gå och bli gratis nu?

Citat:

giving players the freedom to fly the skies over the beautiful Big Island of Hawaii, complete a variety of exciting missions, test their skills in flying challenges, or find hidden aerocaches on the island.

So far so good?

Citat:

In Microsoft Flight, players view the world from above in a visually stunning and realistic representation of the earth, complete with region-specific weather patterns, foliage, terrain and landmarks. Players can choose to take the helm using highly rendered, accurate cockpits and authentic piloting procedures,

Låter som det vi har intresse av.

Citat:

or simply use their mouse and keyboard to control the plane in an exterior view.

...

Citat:

More experienced players can tailor the flight controls to match their skill level, making Microsoft Flight easy for beginners while still challenging for the most accomplished PC pilots.

Hur tolkar man detta?

Citat:

“Many people dream of flying, but few have the chance to experience the fun of exploring the world from above. Microsoft Flight provides players the opportunity to explore that curiosity and interest,” said Joshua Howard, executive producer of Microsoft Flight. “Aviation can be incredibly technical, but we’ve taken great care to build an experience that makes taking to the skies thrilling and accessible for everyone.”

Och så var vi tillbaka på ruta ett igen.

Citat:

Start Exploring For Free

After downloading Microsoft Flight for free, players can jump into hours of exciting gameplay on the Big Island of Hawaii.

Klart det blir skit tråkigt om det kommer vara gratis. Då lär inte avancerade jetplan vara prio nummer ett. Mina tolkningar dock.

Citat:

In addition, players who sign in to their Games for Windows – LIVE account

Skönt att vi slipper det totalt värdelösa Gamespy, som för övrigt har ett extremt oroväckande namn...

Citat:

automatically receive additional free content, including the legendary Boeing Stearman plane, supplementary missions, and access to Achievements and an Online Pilot Profile. Those looking to deepen their experience can purchase and download additional content that adds new aircraft, regions and customization options.

Sånt här orkar man väl för fan inte med? Jag vill kunna gå till Webhallen och köpa "spelet" precis som jag köpte FSX.

Citat:

The frequently released new content for Microsoft Flight includes daily aerocache challenges and updates that make every flight unique and fun.

Be the First to Fly the Definitive Light Sport Aircraft ICON A5

För i helvete...

Citat:

Microsoft Studios worked with the personal airplane manufacturing team at ICON Aircraft to give aviation fans the exclusive opportunity to fly the all-new ICON A5 before real-world production starts at the end of 2012. Designed by the world-class aeronautical engineers behind the Voyager spaceship, X-Prize winning SpaceShipOne, and Virgin Galatic’s SpaceShipTwo, the ICON A5 is the “jet ski for the skies,” a high-wing amphibious monoplane with a carbon fiber airframe and a comfortable, automobile-inspired cockpit with space for two. The ICON A5 will be the first aircraft available to players for free in Microsoft Flight.

“ICON Aircraft and Microsoft Flight both share the goal of making the fun of flying accessible to everyone who’s ever dreamed about it. ICON does this by fusing world-class product design with the very best engineering, and Microsoft by combining the excitement of a great gaming experience with the authenticity of a top notch flight simulator,” said ICON Aircraft CEO Kirk Hawkins.

Den ser ut som en bil inuti... då kan väl vilken jävel som helst med körkort flyga då då? Det här är alltså en flygsimulator. Nice!

Citat:

Be the First to Experience Microsoft Flight

Today the team behind Microsoft Flight released an exclusive video that features all-new footage of Microsoft Flight. To view it, click here.

Läs kommentarerna på videon

Citat:

Additionally, sign-ups for beta are still open! Be among the first to try Microsoft Flight by applying for the closed beta at:
https://connect.microsoft.com/site1134/InvitationUse.aspx?Pro....

The voyage continues at this year’s Consumer Electronics Show in Las Vegas from January 10 – 13. Those that attend will have the chance to play Microsoft Flight before it releases this spring at the Microsoft booth, located in the Central Hall.

Så det kommer i vår... okej...

En grej jag inte förstår är hur det kan krympa från ynka 15 GB till 10 GB... X-Plane säga vara runt 80! Visst, storleken på programmet är inte det som avgör, men det måste vara bra mer information i X-Plane? Sedan så är jag inte så förtjust i utseendet på det jag har sett där i.

Nej, men vad säger ni? Ska vi vända oss till X-Plane 10?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Läst mer på avsim och bara att konstatera av dom som hoppades på en simulator som FS9, FSX ungefär har absolut inget att hämta i MS Flight, det är ett jämra arkadspel, alla tillägg går via Microsoft, inga tredjeparts plan landskap osv, samt man får betala om man vill ha mer platser än Hawaii andra plan osv.
En titt på planen säger att dom ser bra ut på utsidan men insidan/cockpit är arkad mest

Man hoppades på en kostym men det blev bara knappt en tummetott

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Lista bra add-ons till FSX

Låter som om det blir att satsa på FSX då... rusta upp grafiken med REX och andra tillägg hehe FS11 som alla pratar om hehe. REX, PMDG... kan vi inte få lite listor på bra add-ons till FSX? REX är det första jag tänker på som sagt. Sedan så vet jag att det på flyaware (tror sidan heter så) finns tio eller 20 pack med terräng till Europa respektive USA. Gratis. Vet dock inte hur det är. Det verkar som om det kostar att bli medlem där (för ett par år sedan i alla fall), men jag lyckades på något sätt få det gratis Fråga mig inte hur

Finns det någon lösning till det problem som får FSX att söla ned hela systemet? Att det kraschar verkar stabiliseras med att köra det som XP.

Permalänk
Medlem

Fyfan vad besviken man är. Att det är gratis gör att det vänder i magen, då menar jag på att spelet riktar sig till yngre och icke entusiaster eftersom riktiga entusiaster hade kanske i vanliga fall hade gärna betalat kanske upp till 1000 kr för en bra simulator. Microsoft har varit helt ofattbart värdelösa de senaste åren med Kinect och gud vet allt, de ser inte ut på att bli bättre framöver heller..

Permalänk
Medlem

Ja man blev lite ledsen och fick en tår i ögat. Många fans kliar nog sig i huvudet just nu och undrar vad som händer, i stället för att släppa en efterlängtad uppföljare till ivrigt väntande fans med djupa plånböcker så släpper man vad som verkar ett gratis arkadspel för en yngre publik.

Initialt så blev man ganska besviken. Inte alls vad man hoppas och trott. Dessutom verkar det som MS kommer att mer eller mindre blockera tillägg som inte är gjorda av de själva, och det är inte en positiv utveckling. Först lägga ner studion som gjorde Flight sim serien, inklusive Combat Flight sim och Train simulator, sedan ersätta med ett arkadspel.

Jaja det kanske blir bra i slutändan, man ska inte måla fan på väggen i onödan.

Permalänk
Medlem

Låter väl lite sisådär men jag tänker inte måla fan på väggen riktigt än. Ska dock vänta tills jag vet vad det kommer att kosta att få tillgång till hela världen då jag helst inte nöjer mig med mindre. Tror inte marknaden för tredje parts add-ons (i alla fall inte flygplan) kommer att försvinna heller bara för att allt måste säljas via Marketplace. Tvärt om tror jag detta kan hjälpa utvecklarna att nå en bredare publik.

Skulle det visa sig att jag har helt fel så får väl FSX hänga med ett tag till. Nästa gång man byter dator kanske man kan få det att flyta någorlunda till slut.

@borgona: Testat det här? http://www.venetubo.com/fsx.html
Ingen aning om det hjälper i ditt fall då jag själv inte upplevt några liknande bekymmer men det gav mig lite bättre flyt i alla fall.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Microsoft har ju sålt allt vad FSX heter till Lockheed Martin och produkten heter nu Prepar3D, vad som är intressant är att dom utvecklar den med nya finesser, bättre grafik, bättre prestanda DX11 osv, vad som var mindre roligt är att den inte riktar sig till seriösa flygsimulator folk, utan blivit en produkt som riktar sig till kommersiella intressen, flygskolor kanske osv, men åtföljande saftig prislapp endast $499

Vi vanliga kommer sitta fast ser det ut som med FSX för gott, om nu inte Lockheed Martin släpper nån billigare mainstreem version minus specialfinesser. http://www.prepar3d.com/ finns en del HD filmer på youtube, grymt snygga också

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Microsoft har ju sålt allt vad FSX heter till Lockheed Martin och produkten heter nu Prepar3D, vad som är intressant är att dom utvecklar den med nya finesser, bättre grafik, bättre prestanda DX11 osv, vad som var mindre roligt är att den inte riktar sig till seriösa flygsimulator folk, utan blivit en produkt som riktar sig till kommersiella intressen, flygskolor kanske osv, men åtföljande saftig prislapp endast $499

Vi vanliga kommer sitta fast ser det ut som med FSX för gott, om nu inte Lockheed Martin släpper nån billigare mainstreem version minus specialfinesser. http://www.prepar3d.com/ finns en del HD filmer på youtube, grymt snygga också

Du har nog glömt x-plane 10, som kanske inte i sitt nuvarande skick, men i framtiden kan bli något vettigt.

Tycker för övrigt det här är ren idioti från Microsofts sida.

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggyoc:

Du har nog glömt x-plane 10, som kanske inte i sitt nuvarande skick, men i framtiden kan bli något vettigt.

Tycker för övrigt det här är ren idioti från Microsofts sida.

Det har du rätt i, höll på glömma X-plane sant den kan nog bli nått, just nu tycker jag den är lite "knölig" att använda, samt lära om från FSX.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Det har du rätt i, höll på glömma X-plane sant den kan nog bli nått, just nu tycker jag den är lite "knölig" att använda, samt lära om från FSX.

Jag gillar inte heller hur x-plane är uppbyggt. Kamera vyer, plan fysik, ljud osv. känns hel fel. Men detta är något som går att fixa i de ständiga uppdateringarna som kommer till simulatorn, samtidigt som 3:dje partsutvecklare förbättrar allt annat. FSX utan tillägg är inte mycket till att ha heller i min mening.

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk

Fick tillgång till flight-betan och kan bara säga att x-plane 10 är utslaget.

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul om man kunde utrusta sina flygplan med starkare motorer,
lacka om dem, och kanske flyga passagerarplan med passagerare som blir
skrämda när man gör en loop med en Airbus A380!

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av shibby3ds:

Fick tillgång till flight-betan och kan bara säga att x-plane 10 är utslaget.

Oj, var det så illa? Inget du känner för att dela med dig mer av lite mer detaljerat?

Följer utvecklingen på bloggen, och väldigt mycket ögongodis har presenterats, väldigt många
saker som FSX inte är i närheten av. Bl.a trovärdiga vägnät som man hämtat hem från satelit.
Och ljus från lampor som uppträder realistiskt med skuggor och upplysta föremål.
Dem har ju även den realistiska icke-arkad-liknande flygfysiken som FSX också helt saknar.
Står jag tex still på landningsbanan i ett mindre plan i FSX med motorerna av, vindstilla, och pillar på
spaken, så rör sig planet lite som om det fanns en osynlig kraft som vill få planet att svänga/stiga.

Eftersom jag inte är pilotstudent i verkliga livet, och inte använder simulatorn för att öva på vissa teoretiska
bitar som instrumentflygning etc, och därför nöjer mig med att bara instrumenten är realistiska, så vill jag ha en
så verklighetstrogen simulator som möjligt, både fysiskt och grafiskt. Simulatorn blir ett substitut, för att jag
ska kunna komma så nära min dröm som det är möjligt.
Många tycker det är tråkigt, men för mig är det det som gör en simulator till just det.
Annars kan jag bara åka hem till brorsan och poppa ballonger i Wii Resort.

Edit. Oj vad kunde missuppfatta stort då. Nåja =P

Visa signatur

QC7