Vilket ska man välja tycker ni?

Permalänk

Vilket ska man välja tycker ni?

Hej, hej allesammans!

Jag köpte nyligen ett nytt Intel Sandy Bridge System med en i5 2500K, 8GB Ram, etc. ect. samt ett GTX 460. Nu är det så att jag har fått ihop lite pengar efter julafton och så... då hade jag tänkt mig att införskaffa ett maffigare grafikkort. Det jag vill veta av er är vilket man ska välja? bara för lite skojs skull. Skriv lite varför ni valde just det kortet och vilka nack och fördelar ni vet om.

Korten som jag bollar emellan är följande:

GeForce GTX 580 1536MB
Radeon 6970 2048MB

Sånt som jag lirar just nu är BF3, Valves spel och lite annat. Vilket av dessa kort skulle just du ha valt? (Och jag vill då inte ha ett svar bara för man älskar ett visst märke)

skrev fel
Visa signatur

Apple Macbook Pro 13" Retina
iPhone 13
Retro PC: Compaq Presario 7000s, Intel P3 800Mhz, 256MB RAM, 18GB IDE HDD, Sound Blaster Audigy, ATI Radeon 9200 PRO 128MB,SONY 15" CRT, WIN98SE.

Permalänk
Hedersmedlem

Beroende på nätagg och moderkort så hade jag antagligen valt ännu ett GTX460 (de presterar fint i SLI).

Har du inte nätagg eller moderkort nog för att köra SLI, så hade jag valt GTX560 Ti 448 Cores. GTX580 räcker inte för att spela BF3 på "Ultra" med mina FPSkrav, och därför kan jag likaväl sikta på "High". För att nå dit räcker ett GTX 560 Ti 448 core, och de finns att få tag på för mycket överkompliga priser om man letar lite.

http://www.webhallen.com/hardvara/145357-zotac_geforce_gtx_56...

Här är en version för 2400 kronor, ett mycket bra pris för vad man får.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Du ville inte ha ett svar för att man älskar ett visst märke, men ingen annan anledning har jag? Jag gillar vad Nvidia gör och du får PhysX.
Om man bortser från att man får PhysX med Nvidia så är väl korten rätt lika? jag är då ingen expert.

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk
Skrivet av Woxics49:

Du ville inte ha ett svar för att man älskar ett visst märke, men ingen annan anledning har jag? Jag gillar vad Nvidia gör och du får PhysX.
Om man bortser från att man får PhysX med Nvidia så är väl korten rätt lika? jag är då ingen expert.

Nej jag kanske var lite luddig med vad jag menade där, självklart kan man ju gilla ett märke mera Jag har alltid gillat Nvidias produkter också. Det jag menade var sådana som bara ska säga att ett kort äger för de själva köpte det och inget annat duger mm. sånt där gammalt fanboy tjat.

Visa signatur

Apple Macbook Pro 13" Retina
iPhone 13
Retro PC: Compaq Presario 7000s, Intel P3 800Mhz, 256MB RAM, 18GB IDE HDD, Sound Blaster Audigy, ATI Radeon 9200 PRO 128MB,SONY 15" CRT, WIN98SE.

Permalänk
Skrivet av Leifson:

Beroende på nätagg och moderkort så hade jag antagligen valt ännu ett GTX460 (de presterar fint i SLI).

Har du inte nätagg eller moderkort nog för att köra SLI, så hade jag valt GTX560 Ti 448 Cores. GTX580 räcker inte för att spela BF3 på "Ultra" med mina FPSkrav, och därför kan jag likaväl sikta på "High". För att nå dit räcker ett GTX 560 Ti 448 core, och de finns att få tag på för mycket överkompliga priser om man letar lite.

http://www.webhallen.com/hardvara/145357-zotac_geforce_gtx_56...

Här är en version för 2400 kronor, ett mycket bra pris för vad man får.

Nej tyvärr var jag lite dum och valde inget moderkort med SLI. Fast samtidigt gillar jag mer att ha en GPU med bra prestanda än att köra SLI/Crossfire. Ja jag har kollat lite på 560Ti faktiskt men jag vet inte riktigt... fast det du säger känns ju relativt bra!

Visa signatur

Apple Macbook Pro 13" Retina
iPhone 13
Retro PC: Compaq Presario 7000s, Intel P3 800Mhz, 256MB RAM, 18GB IDE HDD, Sound Blaster Audigy, ATI Radeon 9200 PRO 128MB,SONY 15" CRT, WIN98SE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av majathebeat:

Nej jag kanske var lite luddig med vad jag menade där, självklart kan man ju gilla ett märke mera Jag har alltid gillat Nvidias produkter också. Det jag menade var sådana som bara ska säga att ett kort äger för de själva köpte det och inget annat duger mm. sånt där gammalt fanboy tjat.

Jo jag förstår dig! Men du kommer bli nöjd med vilket kort som helst. (Alltså GTX 580 elr 6970)

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk

Ja det beställdes ett GTX 580 idag, blir nog bra det! Finns nu även ett GTX 460 som jag säljer på annonssidan om någon är intresserad

Visa signatur

Apple Macbook Pro 13" Retina
iPhone 13
Retro PC: Compaq Presario 7000s, Intel P3 800Mhz, 256MB RAM, 18GB IDE HDD, Sound Blaster Audigy, ATI Radeon 9200 PRO 128MB,SONY 15" CRT, WIN98SE.