Permalänk
Medlem

1080p med ASUS E35M1-I Deluxe?

Har en htpc med Asus e35m1-I deluxe moderkort.
2gb ram.

Har kopplat den till 32" tv med hdmi kabel.

Men när jag förösöker köra 1080p filmer så hackar det när det går fort i filmen eller händer väldigt mycket...

Men visst borde den klara köra 1080p?

Hade helst viljat köra filmerna genom XBMC, ska man ställa in på nåt visst sätt eller tanka några speciella codecs?
Har testat en rad olika codecs och uppspelare men inte lyckats.

Alla tips uppskattas!

Visa signatur

Yoshi-HTPC
ASUS Z97-AR | i7-4790K | ADATA 2x8GB CL9 1600MHz XPG | Sapphire Radeon R9 290 | NZXT H440 vitt | Samsung 850 Pro 256GB SSD | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Raptor K50 Gaming Keyboard | Steelseries Rival | Sennheiser G4ME One
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Vilket operativsystem kör du?
Ett Asus e35m1-I deluxe ska klara av spela upp 1080p-video utan problem.
Testat köra via VLC?

Jag misstänker annars att det är någonting annat igång som stör din processor.

Visa signatur

Too, often we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head - Gaz Cooper

Permalänk
Medlem

Aktivera DVXA under inställningar i XBMC!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiiKe:

Vilket operativsystem kör du?
Ett Asus e35m1-I deluxe ska klara av spela upp 1080p-video utan problem.
Testat köra via VLC?

Jag misstänker annars att det är någonting annat igång som stör din processor.

Ja man tycker ju det...
Jag kör Windows 7 64-bit.

Har testat VLC också ja.
Har inte alls mycket grejer installerade på datorn, så finns inte så mycket "skit" på den.

Skrivet av nisselask:

Aktivera DVXA under inställningar i XBMC!

Det ska jag testa, återkommer med svar.

Visa signatur

Yoshi-HTPC
ASUS Z97-AR | i7-4790K | ADATA 2x8GB CL9 1600MHz XPG | Sapphire Radeon R9 290 | NZXT H440 vitt | Samsung 850 Pro 256GB SSD | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Raptor K50 Gaming Keyboard | Steelseries Rival | Sennheiser G4ME One
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Gäller även i VLC under inställningar, inmatning, kodekar tror jag det är bockar du i använd hårdvaruacceleration.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Gäller även i VLC under inställningar, inmatning, kodekar tror jag det är bockar du i använd hårdvaruacceleration.

Skickades från m.sweclockers.com

Okej! Tackar, det ska testas.

Visa signatur

Yoshi-HTPC
ASUS Z97-AR | i7-4790K | ADATA 2x8GB CL9 1600MHz XPG | Sapphire Radeon R9 290 | NZXT H440 vitt | Samsung 850 Pro 256GB SSD | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Raptor K50 Gaming Keyboard | Steelseries Rival | Sennheiser G4ME One
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Aktivera DVXA under inställningar i XBMC!

Tack så jättemycket nisselask!

Problem solved!

Att det var så enkelt, så har jag försökt med så många andra grejer. Men då vet man det!

Visa signatur

Yoshi-HTPC
ASUS Z97-AR | i7-4790K | ADATA 2x8GB CL9 1600MHz XPG | Sapphire Radeon R9 290 | NZXT H440 vitt | Samsung 850 Pro 256GB SSD | EVGA Supernova G2 750W | Corsair Raptor K50 Gaming Keyboard | Steelseries Rival | Sennheiser G4ME One
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Forum is the shit!

Hade samma problem.
Skönt att det fungerar

Visa signatur

"Nemas saltas sobrius"

Permalänk
Medlem

Får man fråga hur pass bra det funkar att surfa på nätet med en E35 ?
Funkar youtube 1080p utan hack och ryck, har pallar den flash.. playkanaler osv ?

/magnus

Permalänk
Medlem

bumpar den här, också intresserad av resultatet från surfning etc.

Visa signatur

Pad: Apple iPad 12,9" (2018).
Desktop: Ghost S1 Ash - i7-4770 - MSI 1070 GTX - Noctua NH-L12.
Server: HP Z420 Xenon E5-2690 - 64GB - ESXi 6.7
NAS: HP Microserver G8 (16TB) - ReadyNAS U2 (20TB) - ReadyNAS U4 (16TB)

Permalänk
Medlem

Också nyfiken!

Permalänk

Har haft mitt ett tag nu och det är inga problem med surfning eller youtube.

Permalänk

Har en ASRock E350M1 med samma prolle, med 4gb ram. funkar galant att surfa med, kolla tuben och spela 1080p. riktigt nöjd med den för de priset, så beställde en till idag till sovrummet

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av muggen76:

Får man fråga hur pass bra det funkar att surfa på nätet med en E35 ?
Funkar youtube 1080p utan hack och ryck, har pallar den flash.. playkanaler osv ?

/magnus

Jag kör med asus e-45 (överklockad till 1770 mhz) och 8gb ram (överklockat till ca 1450mHz) och har inga problem att spela upp något från youtube. Inga problem med normal klockning heller.

Visa signatur

Server ↴
unRaid 6.1.9 | ASRock - C2750D4I | 4x8GB Kingston ECC | 7x3TB WDred, Kingston 120GB cache