Permalänk
Medlem

Muspekaren hackar med Steelseries Sensei

Så jag köpte en Steelseries Sensei häromdan, hört mycket bra om den. Men jag åkte hem och testade den, Då märkte jag att muspekaren hackade när man rörde den i sidled, inte på musmattan utan på skärmen, På SS hemsida står det att Senseien är testad på musmattan jag har (står i SIG) och den är gjord av SS? hur ska jag göra?
//Alex

SS var stötande..
Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk
Medlem

lämna tillbaka den, du har ångerrätt på 14 dagar!
Annars så kan du testa med annan musmatta! testa på skrivbordet, om den fortfarande hackar är det funktionsfel och du har rätt till en ny!

Permalänk
Medlem

Ändra rubrik! SS är inte bra

Permalänk

Tyckte SS var komiskt xD

Det heter vår clan när vi lirar spel!

Permalänk
Skrivet av MrApA:

Ändra rubrik! SS är inte bra

Äh, finns värre saker än SS. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrApA:

Ändra rubrik! SS är inte bra

Skrivet av xfmimd:

Tyckte SS var komiskt xD

Det heter vår clan när vi lirar spel!

reagerade också på ss... och har aldrig hört att det används i andra fall än just för ss. komiskt skulle jag inte säga, kanske tragikomiskt, men att ha en spelklan som kallas för ss är bara stötande

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Starric:

reagerade också på ss... och har aldrig hört att det används i andra fall än just för ss. komiskt skulle jag inte säga, kanske tragikomiskt, men att ha en spelklan som kallas för ss är bara stötande

Min far var den ända som hade ett riktigt stötande namn... [SS] Adolf hette han

OnT: Har du testat på fler underlag? annars kan det vara så att din mus är defekt.

Permalänk
Medlem

Som tidigare skrivit så är ju ångerrätten lättast.
SS förknippade jag med Singel Stage hehe

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Med min QPAD 5K är det som så att lasern är väldigt känslig för smuts/damm så jag får använda bomullstops/bomullspinnar för att rengöra den titt som tätt, kan vara något sådant som är problemet med lasern på din Sensei.

Permalänk

SS drar jag inom datatermer till screenshot iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

lämna tillbaka den, du har ångerrätt på 14 dagar!
Annars så kan du testa med annan musmatta! testa på skrivbordet, om den fortfarande hackar är det funktionsfel och du har rätt till en ny!

Skrivet av xfmimd:

Min far var den ända som hade ett riktigt stötande namn... [SS] Adolf hette han

OnT: Har du testat på fler underlag? annars kan det vara så att din mus är defekt.

Skrivet av XrOo:

Som tidigare skrivit så är ju ångerrätten lättast.
SS förknippade jag med Singel Stage hehe

Skrivet av Fredmannen:

Med min QPAD 5K är det som så att lasern är väldigt känslig för smuts/damm så jag får använda bomullstops/bomullspinnar för att rengöra den titt som tätt, kan vara något sådant som är problemet med lasern på din Sensei.

Just nu så har jag den på mitt Ikea Skrivbord och då så hackar det inget?.. men det kan väl vara ganska slitande på själva glid "paddsen"? man tycker liksom att det borde fungera på en som dom har testat på?

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexst4:

Just nu så har jag den på mitt Ikea Skrivbord och då så hackar det inget?.. men det kan väl vara ganska slitande på själva glid "paddsen"? man tycker liksom att det borde fungera på en som dom har testat på?

Precis så är det med min mus också när lasern är dammig/smutsig, så testa att rengöra med en sån där bomullspinne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Precis så är det med min mus också när lasern är dammig/smutsig, så testa att rengöra med en sån där bomullspinne.

Så var det på min NAOS 5000 men det är inte problemet

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexst4:

Så var det på min NAOS 5000 men det är inte problemet

Alright, då är det nog ett tillverkningsfel tyvärr. Moderna lasrar ska fungera på alla underlag, man ska inte behöva ha en helsvart musmatta. Så jag tycker du ska använda din garanti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

Alright, då är det nog ett tillverkningsfel tyvärr. Moderna lasrar ska fungera på alla underlag, man ska inte behöva ha en helsvart musmatta. Så jag tycker du ska använda din garanti.

Okej, Så jag ska gå till Mediamarkt där jag köpte den och säga?
Vet du någon annan mus som är bättre eller ska jag behålla min NAOS?

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk
Medlem

Naos imo

Permalänk
Medlem

Haha, SS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Haha, SS!

LoL, trodde Steelseries kortades ner till det xD

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.

Permalänk
Medlem

Äsch ingen moralpanik, SS är väl ok, med glimten i ögat liksom. Kids gillar att leka med förkortningen. Jag gjorde likadant

Visa signatur

AMD 7700X (EK 240mm AIO) | ROG Strix B650E-F Gaming | Gigabyte RX 6800 XT 16GB OC | Kingston Fury 32GB DDR5 5600mhz | Kingston Fury Renegade M2 2TB | Alienware AW2723DF 280hz

Permalänk
Testpilot

Ändrade din rubrik, även om SS kan vara stötande så är problemet mer att det inte är en vedertagen förkortning av Steelseries och man förstår alltså inte vad din tråd handlar om. Desutom hade du problem med att muspekaren hackar och då är det en perfekt sak att ta med i rubriken, att bara skriva "Steelseries Fail" säger inte så mycket det heller.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Ändrade din rubrik, även om SS kan vara stötande så är problemet mer att det inte är en vedertagen förkortning av Steelseries och man förstår alltså inte vad din tråd handlar om. Desutom hade du problem med att muspekaren hackar och då är det en perfekt sak att ta med i rubriken, att bara skriva "Steelseries Fail" säger inte så mycket det heller.

Nice, Tackar!

Visa signatur

Min Rigg: CPU: Intel i5 4670k @ 4.5Ghz | PSU: 500W OCZ Modstream PRO | 8GB Corsair Vengeance LP | Grafikkort: EVGA GTX 670 FTW 2GB | Moderkort: ASUS Z87-A | Lagring: 1TB HDD, Crucial M4 128GB SSD | Chassi: NZXT H440 Röd/Svart | Headset: Bose AE2W | Tangentbord: Corsair K70 Blue | Musmatta: SteelSeries Fnatic Limited Edition | Mus: Steelseries Rival | OS: Windows 8.1 Pro 64 Bit.