Java 64 bit's problem.

Permalänk
Inaktiv

Java 64 bit's problem.

Som titeln lyder så har jag problem med mitt java.
När jag går in på settings och väljer "Render Distance: Far" så säger den:
A 64 bit Java Installation is recommended for 'Far' render distance (you have 32 bit)."

Så jag tänkte "okej jag har installerat 32 istället för 64".
Så jag avinstallerade mitt Java och försäkrade mig om att jag installerade 64-bits den här gången. Men den säger fortfarande till mig att jag har 32 bits :S

Vad är det jag har gjort fel?
Vad ska jag göra för att fixa det?

(Kolla mitt citat för vilka delar jag använder. Där ser ni att min dator är 64-bits system)

Permalänk

Bara för att du har ett 64-bitars operativsystem så betyder inte det att du får 64-bitars Java. Gå in på java.com, klicka på hämtningar, välj "Se alla Java-hämtningar här." och ladda ner "windows offline (64-bitars). Nu har du java 64-bitars, bara att installera

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lasergurka:

Bara för att du har ett 64-bitars operativsystem så betyder inte det att du får 64-bitars Java. Gå in på java.com, klicka på hämtningar, välj "Se alla Java-hämtningar här." och ladda ner "windows offline (64-bitars). Nu har du java 64-bitars, bara att installera

Men jag har dragit ned den.
Det är exakt det som är problemet. Jag har dragit ned 64-bits men den säger ändå att jag har 32 bits

Permalänk
Medlem

Har vi avinstallerat ALLT gammalt java-grejs innan??? Kanske bäst att boota om burken efter avinstallationen oxo...

Permalänk

Underlättar om man använder 64bitars Internet Explorer när man ska hämta rätt Javaversion. Du behöver inte avinstallera 32bits Java.
Kom ihåg att ändra din genväg till minecraft så den använder 64bitars versionen. Hur du gör det ser du här http://forum.precipicegames.com/support/running-minecraft-usi...

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.