spelare till min minecraft server

Permalänk
Medlem

spelare till min minecraft server

hej jag har en bukkit minecraft server som jag skulle vilja ha flera spelare på.
det är en hamachi server för jag inte fått portforwarding att funka än. så om någon sulle vilja hjälpa mig så snälla skriv i den här tråden.

Hamachi-id: Minecraft.nord9 , Minecraft.nord10
Password: 123
ip: minecraftnord.dyndns.info (5.21.165.149)

på serven har jag:
Iconomy (pengar)
shop ( så du kan handla material)
tomter så du kan bygga på (om du inte vill gå ut i skogen och bygga )
lotteri (så du kan vinna pengar)
jobb (så du kan tjäna pengar)

Kolla gäran våran hemsida också:
http://minecraftnord.webs.com/
och min youtube:
http://www.youtube.com/user/llc96?feature=mhee

Permalänk
Medlem

Jag joinar gärna

Permalänk
Sötast

Skönt att piratkopiera ett spel för en hundralapp... really.

Permalänk
Medlem

Håller med de andra om piratkopieringen. Lätt värt att köpa
Annars lite jobbigt med hamachi inte funderat på att öppna portar

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Håller med de andra om piratkopieringen. Lätt värt att köpa
Annars lite jobbigt med hamachi inte funderat på att öppna portar

jag har köpt spelet men endel av mina vänner har inte gjort det. och jag har försökt att öppna portar men har inte fått till det, så om nån kan det så tackar jag gärna ja till hjälp

Permalänk
Medlem

Eftersom jag glömde det i min förra post:

Skäms på er båda. Se nu till att skälla ut era egna föräldrar som inte uppfostrar er ordentligt. Jo, att pirata är att stjäla. Markus Perssons inkomst.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Eftersom jag glömde det i min förra post:

Skäms på er båda. Se nu till att skälla ut era egna föräldrar som inte uppfostrar er ordentligt. Jo, att pirata är att stjäla. Markus Perssons inkomst.

som jag sa i mitt förra inlägg så har jag köpt minecraft men mina kompisar har inte gjort det

Permalänk
Medlem
Skrivet av noordan:

som jag sa i mitt förra inlägg så har jag köpt minecraft men mina kompisar har inte gjort det

Då ska du inte låta dom spela på din server. Du möjliggör deras myglande. Fixa port forwardingen (finns flera ställen på detta forum som på ett eminent sätt beskriver hur du gör) och sätt upp en KORREKT server som sparkar ut dina myglande polare kvickare än ett par nya ATI-kort i crossfire.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Då ska du inte låta dom spela på din server. Du möjliggör deras myglande. Fixa port forwardingen (finns flera ställen på detta forum som på ett eminent sätt beskriver hur du gör) och sätt upp en KORREKT server som sparkar ut dina myglande polare kvickare än ett par nya ATI-kort i crossfire.

okej då ska jag kolla om jag hittar hur man gör.

Permalänk
Medlem

Jag kan hjälpa dig för att få stopp denna smitthärd av dekadens!

Börja med att ansluta till din router. Oftast innebär detta att du trycker in 192.168.0.1 i t.ex internet explorer. Kolla manual för lösenord/användarnamn om du inte redan vet detta. Det är inte sällan Admin som login, och tomt eller Password som standard som lösenord.

Leta upp Port Forwarding, eller bara Forwarding.

Där skriver du in din serverdators LOKALA ip (192.168.0.X vanligtvis) och som port använder du minecraftserverns, en snabb googling ger 25565, men har inte bekräftat detta. Sen är det bara att köra igång den offentliga servermjukvaran tillsammans med de addons du vill ha.

Återkom med frågor.

edit : och vid frågor, berätta gärna vilken router du använder så att vi vet om hur vi kan hjälpa dig. Glöm ej heller att tillåta servermjukvaran tillgång via eventuell firewall annars blir det stopp.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Jag kan hjälpa dig för att få stopp denna smitthärd av dekadens!

Börja med att ansluta till din router. Oftast innebär detta att du trycker in 192.168.0.1 i t.ex internet explorer. Kolla manual för lösenord/användarnamn om du inte redan vet detta. Det är inte sällan Admin som login, och tomt eller Password som standard som lösenord.

Leta upp Port Forwarding, eller bara Forwarding.

Där skriver du in din serverdators LOKALA ip (192.168.0.X vanligtvis) och som port använder du minecraftserverns, en snabb googling ger 25565, men har inte bekräftat detta. Sen är det bara att köra igång den offentliga servermjukvaran tillsammans med de addons du vill ha.

Återkom med frågor.

edit : och vid frågor, berätta gärna vilken router du använder så att vi vet om hur vi kan hjälpa dig. Glöm ej heller att tillåta servermjukvaran tillgång via eventuell firewall annars blir det stopp.

jag har några frågor, vad ska jag ta på private port och public port?
och traffic type vad ska jag ta där?

och vad menar du med servermjukvara? menar du craftbukkit som jag använder för att göra servern?
jag har en d-link dir-615 router.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

Jag kan hjälpa dig för att få stopp denna smitthärd av dekadens!

Haha, roligt läsande

Permalänk
Medlem

får du upp den på nätet officiellt joinar jag dirredårre!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad och låst*

Inlägg som frågade om piratkopiering borttagna, samt svaren på dessa.

På grund av att vi i dagsläget har en speciell policy att inte tillåta Hamachi för spel som redan har en egen multiplayerdel så låser jag tråden. Det verkar som att du håller på att ta bort Hamachi från servern, när du är klar med detta får du väldigt gärna följa guiden och skriva ett inlägg i samlingstråden för servrar.

Skrivet av MoNkeY-05:
Skrivet av noordan:

jag har några frågor, vad ska jag ta på private port och public port?
och traffic type vad ska jag ta där?
http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/01/05/Router.pn...

och vad menar du med servermjukvara? menar du craftbukkit som jag använder för att göra servern?
jag har en d-link dir-615 router.

Ursäkta att jag hoppar in lite här eftersom vi måste låsa tråden, om du behöver mer hjälp så kan du skapa en tråd i nätverksforumet så länkar jag dit härifrån.

Du bör ha samma port som du tänkt använda till servern, det vill säga 25565. På trafiktyp ska det enligt denna tråd vara TCP, fungerar inte detta kan du ta Any.