Permalänk
Medlem

Cyborg rat 9. ett bra köp?

hej

jag har funderingar på att köpa mig en cyborg rat 9 (http://cyborggaming.com/prod/rat9.htm).

så jag vill att ni som har testat denna mus skriver lite vad ni tycker om den, om den är ett bra köp eller inte.

htta en video på youtube som visade att om man la förmycket tryck längst bak på musen så reste sig musen och den fick ingen kontakt med underlaget. är detta ett problem? http://www.youtube.com/watch?v=IBAq4e3wpyI&feature=related

/robin

Permalänk

hade r.a.t 7, hade inga sån problem, dock så var musen ganska tung av sig och den hade svårt att läsa av olika ytor.

OT: jag har nu köpt in en Gigabyte m8600. Eftersom det är samma pris som en r.a.t 9 undrar jag om jag inte ska byta istället ?
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3777#k...

dock har m8600 två batteri som klarar av 50h in-game varderad.

Hur länge kan r.a.t batteriet klara ? och kan man configuera den röda knappen ? för jag kunde inte på r.a.t 7, samt har sensorn blivit bättre sen r.a.t 7 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=oopeteroo=-:

kan man configuera den röda knappen ?

som jag fattar det så kan man programera alla knappar till det man vill.

Permalänk
Medlem

Bumpar tråden!
Jag vill köpa en "Batmobile"!
Såg en video på youtube då muspekaren rörde sig vid musklickningar.. det gjorde mig lite orolig. Nån kommentar på det?

Permalänk
Skrivet av schlemm:

Bumpar tråden!
Jag vill köpa en "Batmobile"!
Såg en video på youtube då muspekaren rörde sig vid musklickningar.. det gjorde mig lite orolig. Nån kommentar på det?

Kan du länka videon? Jag märker inte av något sånt på min..

Dock så "fastnar" musen ibland när jag spelar.. vart med om att jag inte kan dra neråt och varit med om att den fastnat åt vänster.

Jag kände av mer sånt när jag använde grova sidan på min Func 1030..

Några idéer om varför det är så?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Lergöken:

Kan du länka videon? Jag märker inte av något sånt på min..

Dock så "fastnar" musen ibland när jag spelar.. vart med om att jag inte kan dra neråt och varit med om att den fastnat åt vänster.

Jag kände av mer sånt när jag använde grova sidan på min Func 1030..

Några idéer om varför det är så?

Antar att du har en svart musmatta? Det verkar som att R.A.T. mössen funkar bättre på vitt underlag. Har själv en rat-7 som börjat lagga lite. Provade på ett vanligt vitt A4 papper och musen är som ny. Har därför en Razer Ironclad på ingång nu:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lergöken:

Kan du länka videon? Jag märker inte av något sånt på min..

Dock så "fastnar" musen ibland när jag spelar.. vart med om att jag inte kan dra neråt och varit med om att den fastnat åt vänster.

Jag kände av mer sånt när jag använde grova sidan på min Func 1030..

Några idéer om varför det är så?

Här har vi den läskiga filmen. Jag läste igenom alla kommentarer och kunde iaf stryka flera punkter han gnällde över... men ändå. Jag vill använda musen till både spel (fps mestadels) och redigering av film o foto. "Seriösa gamers" ska tydligen undvika trådlöst har jag hört men samtidigt har jag hört om gamers som gillat musen också så jag är lite splittrad här..

http://www.youtube.com/watch?v=zX19GbH5xkA

Permalänk
Medlem

Jag borde kanske tillägga att jag kör med en underbar Revoltec Lightpad (http://www.inet.se/produkt/6900810/revoltec-light-pad-precisi...) och vad jag förstått av gnället så lär musen knappt fungera alls på en sån...? Den är hård btw.

Permalänk
Skrivet av MisterX:

Antar att du har en svart musmatta? Det verkar som att R.A.T. mössen funkar bättre på vitt underlag. Har själv en rat-7 som börjat lagga lite. Provade på ett vanligt vitt A4 papper och musen är som ny. Har därför en Razer Ironclad på ingång nu:)

Japp den är svart! Skall genast testa ett vitt A4! Bra tips tack!

Är Razer Ironclad en tyg eller plast matta? funderar annars på att kanske spraymåla om en hård matta till vitt för att testa.
EDIT: Leta rätt på det själv Verkar vara aluminium Gillar hårda mattor och den såg väääldigt intressant ut! Speciellt eftersom jag tyckte min func var lite liten också. Frågan är väl bara hur ytan på den är? Om den är som den finkorniga på func eller den grovkorniga (hoppas på det andra;)). Du får gärna berätta hur den är när du får hem den!

Frågan är om man verkligen skall behöva köpa en ny musmatta för 400-500kr för att kunna använda musen klokt? :S

Skrivet av schlemm:

Här har vi den läskiga filmen. Jag läste igenom alla kommentarer och kunde iaf stryka flera punkter han gnällde över... men ändå. Jag vill använda musen till både spel (fps mestadels) och redigering av film o foto. "Seriösa gamers" ska tydligen undvika trådlöst har jag hört men samtidigt har jag hört om gamers som gillat musen också så jag är lite splittrad här..

http://www.youtube.com/watch?v=zX19GbH5xkA

Skrivet av schlemm:

Jag borde kanske tillägga att jag kör med en underbar Revoltec Lightpad (http://www.inet.se/produkt/6900810/revoltec-light-pad-precisi...) och vad jag förstått av gnället så lär musen knappt fungera alls på en sån...? Den är hård btw.

Jag hade som sagt problem på min func 1030 så det lär väl vara problem med den där musmattan också.. Men spekulerar bara så det kanske inte alls är så!

Om det är någon mer som tänkte kolla videon när han trycker så börjar det vid 10:06 in i klippet.

Jag har inget sånt "hoppande" alls när jag testar på hårt underlag men upptäckte att det blev så om man trycker lite hårdare så som han gör utan att hålla i musen på en silikon/tyg matta (tyå 0.5cm högt silikon med tyg på. Ingen gamer matta). Men om jag håller musen som vanligt och klickar så blir det inte så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lergöken:

Om det är någon mer som tänkte kolla videon när han trycker så börjar det vid 10:06 in i klippet.

Jag har inget sånt "hoppande" alls när jag testar på hårt underlag men upptäckte att det blev så om man trycker lite hårdare så som han gör utan att hålla i musen på en silikon/tyg matta (tyå 0.5cm högt silikon med tyg på. Ingen gamer matta). Men om jag håller musen som vanligt och klickar så blir det inte så.

Skönt att det finns hopp!
Jag ligger i riskzonen för att gå o inhandla råttan ikväll redan så skynda er att rada upp nackdelar på den om det finns några
Jag är väl framför allt orolig över störningar i det trådlösa överförandet, är det vanligt? Och hur galet trött blir man på att byta batterierna?

Permalänk
Skrivet av schlemm:

Skönt att det finns hopp!
Jag ligger i riskzonen för att gå o inhandla råttan ikväll redan så skynda er att rada upp nackdelar på den om det finns några
Jag är väl framför allt orolig över störningar i det trådlösa överförandet, är det vanligt? Och hur galet trött blir man på att byta batterierna?

Musen är det ända trådlösa jag använder (men också min första trådlösa datorpryl) så jag har lite svårt att utala mig om det trådlösa... En gång har det dock hänt att jag var tvungen att rycka ur sladden till "stationen" och sätta i igen.. Vet inte vad som hände, den bara frös :S

Batteritiden är faktiskt lite löjligt kort! MEN, eftersom man har två batterier så gör inte de något tycker jag.. Jag brukar byta imellan två olika maps på BF3 tillexempel och ett sånt byte sker kanske 1 gång om dagen typ. Jag är i stort sätt arbetslös så jag spelar ganska mycket om dagarna. Visst sitter batteriet sitter dåligt plaserat.. Men jag har mitt hand stöd eller vad man skall kalla det längst in och då kommer jag åt batteriet. Så mig gör det inget.

Batteriet är väldigt lätt. Så jag funderar på om man kanske kan bygga något eget batteri pack som håller längre Men något sånt blir väl när batterierna blir gamla och trötta.

Endel verkar ju ha problem med att musen "vippar" bakåt om man har hand stödet långt bak och det kan jag tänka mig att det gör! Som sagt så har jag mitt längst in så jag påverkas inte av det. Men det kan vara bra att veta! Dom kunde ha gjort aluminium plattans bakre kant ända bak till juster skruven så hade nog inte problemet funnits.. Så det kan ju kanske gå att modda om man vill och har problem med "vippet".

Musen är ganska tung och det kan man ju se som possetivt eller negativt beroende på vad man gillar

Headshot knappen (den röda) är riktigt underbar! Använder den mycket i BF3 när jag sniperar. Perfekt när man skall juster det sissta innan man släpper iväg skottet

Framåt och bakåt knappen för webläseren (eller vad man nu vill ha dom till) tycker jag sitter liite långt bak men det är ju också smak sak! Även sånt man vänjer sig vid

Kommer inte på något mer just nu man borde ta upp Kommer jag på något så skriver jag här!

Permalänk
Medlem

Ah Underbart o långt svar
Hur är det när man lyfter musen för att sätta den bättre på musmattan, slutar den läsa av mattan eller sticker pekaren åt skogen då? (om min förklaring duger?)
Just ja! Jag har inte lyckats hitta nån siffra på hur många meter från basenheten man kan ha musen på!?
Du verkar ju va en ganska hardcore-gamer så jag antar att jag borde kunna bli nöjd om du är det

Permalänk
Skrivet av schlemm:

Ah Underbart o långt svar
Hur är det när man lyfter musen för att sätta den bättre på musmattan, slutar den läsa av mattan eller sticker pekaren åt skogen då? (om min förklaring duger?)
Just ja! Jag har inte lyckats hitta nån siffra på hur många meter från basenheten man kan ha musen på!?
Du verkar ju va en ganska hardcore-gamer så jag antar att jag borde kunna bli nöjd om du är det

Testa nu att bara lyfta både vanligt ute i windows och i CS:S och visst ett litet blir det men det är samma sak på min MX500 och på min förra Intelli 3.0a.. Man kan se ett litet hopp i windows och i CSS märker man det knappt När jag drar över musmattan och tar ett nytt tag när jag kollar runt i spel märker jag inget alls

Det där med hur långt ifrån man kan ha basenheten har jag ingen anning om.. Gjorde ett ful test och gick ifrån och testa på dörren som kanske är 2m ifrån typ och det såg ut att funka Jag har basenheten typ precis framför musmattan så jag ville bara komma ifrån att behöva släpa på sladden till musen när jag spela så hade ingen tanke på avståndet när jag köpte

Jag vägde mellan denna och Razer mamba 4G och vet faktiskt inte idag vilken jag hade valt om jag inte hade fått denna i julklapp
Mamban har ju lite fördelar med sin dubbel med laser och optisk. Man kan även koppla in sladd om det är lite batteri på den. Men vet att jag hade saknat Headshot knappen Mamba skall ha någon sjuk responstid med

Permalänk
Medlem

Nu är jag en stolt ägare av Råttan!
Va dock nåt år sedan jag kört med så snabb mus så det är galet ostabilt nu. Men än så länge är jag nöjd med allt
Räckvidden va längre än polarens lägenhet!!

Tack för alla långa o utförliga svar

Permalänk
Skrivet av schlemm:

Nu är jag en stolt ägare av Råttan!
Va dock nåt år sedan jag kört med så snabb mus så det är galet ostabilt nu. Men än så länge är jag nöjd med allt
Räckvidden va längre än polarens lägenhet!!

Tack för alla långa o utförliga svar

Grattis! japp så var det för mig med x) Bra att du är nöjd! Den är otroligt snygg!

Det var så lite så! Hoppas den blir bra!

Permalänk
Medlem

Hahaha den är rakt igenom det sexigaste jag styrt min dator med!

Antar att min musmatta är lite halvdålig.. när ja håller ner precisionbutton så verkar den nästan glappa ibland.... skulle iofs kunna va så illa att den faktiskt glappade? Fast den gör det inte på brallorna...

Nu är jag bara rädd för att den ska åka i golvet nån dag eftersom ja kör på fåtöljens armstöd

Permalänk
Skrivet av schlemm:

Hahaha den är rakt igenom det sexigaste jag styrt min dator med!

Antar att min musmatta är lite halvdålig.. när ja håller ner precisionbutton så verkar den nästan glappa ibland.... skulle iofs kunna va så illa att den faktiskt glappade? Fast den gör det inte på brallorna...

Nu är jag bara rädd för att den ska åka i golvet nån dag eftersom ja kör på fåtöljens armstöd

Hur menar du glappa? Hoppar den när du "sveper" med musen över musmattan eller? Testa ett vitt A4 och se om det hjälper Har inte märkt något alls idag då jag kört med papper Känns sjukt hightech!

Aa det är så! Känns som man kanske kommer kasta iväg musen utan att tänka på det X)

Permalänk
Medlem

Jag tror fanimej att den glappar! På aim-knappen. Om jag håller ner den 'hårt' gör den som den ska men släpper jag efter lite så lossnar effekten. Trots att den är intryckt så pass att den är "klickad" i läge.
Undrar om jag ska gå tillbaka till netonnet o kräva en ny?

Permalänk
Skrivet av schlemm:

Jag tror fanimej att den glappar! På aim-knappen. Om jag håller ner den 'hårt' gör den som den ska men släpper jag efter lite så lossnar effekten. Trots att den är intryckt så pass att den är "klickad" i läge.
Undrar om jag ska gå tillbaka till netonnet o kräva en ny?

Jag kan inte känna det fenomenet på min råtta i alla fall. På min är det bara ett distinkt klick.

Permalänk
Medlem

Fan... känner mer o mer att ja nog måste börja bråka om det
Klicket räcker inte för att aktivera funktionen.. jag måste pressa hårt (o inte känner jag att knappen rör sig något för det heller) för att läget ska gå i...

Permalänk
Medlem

Ahopp. bytte råttan o den nya har exakt samma problem :S
Netonnet skötte bytet riktigt snabbt o snyggt iaf

Permalänk
Skrivet av schlemm:

Ahopp. bytte råttan o den nya har exakt samma problem :S
Netonnet skötte bytet riktigt snabbt o snyggt iaf

Huh :S Mysko ingen aning vad det kan va :S

Permalänk

skulle inte köpt den, köp en razer!

Permalänk
Medlem

Razer är väl som skullcandy? Ett överhypat märke som inte är så fantastiskt som det vill tro att det är?

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Lergöken:

Japp den är svart! Skall genast testa ett vitt A4! Bra tips tack!

Är Razer Ironclad en tyg eller plast matta? funderar annars på att kanske spraymåla om en hård matta till vitt för att testa.
EDIT: Leta rätt på det själv Verkar vara aluminium Gillar hårda mattor och den såg väääldigt intressant ut! Speciellt eftersom jag tyckte min func var lite liten också. Frågan är väl bara hur ytan på den är? Om den är som den finkorniga på func eller den grovkorniga (hoppas på det andra;)). Du får gärna berätta hur den är när du får hem den!

Frågan är om man verkligen skall behöva köpa en ny musmatta för 400-500kr för att kunna använda musen klokt? :S

Har använt Ironcladen tillsammans med råttan nu i ett par dagar och de funkar väldigt bra tillsammans. Kan verkligen rekommendera Ironcladen till er som har RAT-möss:)

Permalänk
Skrivet av eliasbajen:

skulle inte köpt den, köp en razer!

Har inget emot razer men varför? Gärna en bättre förklaring än "köp!"

Skrivet av MisterX:

Har använt Ironcladen tillsammans med råttan nu i ett par dagar och de funkar väldigt bra tillsammans. Kan verkligen rekommendera Ironcladen till er som har RAT-möss:)

Låter ju trevligt! Har kört med A4 nu och har inte märkt några problem med läsningen sen jag bytte

Permalänk

jag hade en sådan i 1 timme sen lämna jag tillbaka den, skriven störde hela tiden in i handen, den röda tumknappen kändes som om den va lika stor som en femkrona..ej o rek.

Visa signatur

| AMD PPHENOM 2 X6 1100T BLACK EDITION | ASUS FORMULA V | ASUS nVidia GTX580 1536MB PCI-E x 2 | 16GB CORSAIR 4GB CL9 1866Mhz DOMINATOR | INTEL X25-M 80GB SSD | ANTEC POWERSUPPLY HIGH CURRENT GAMER 900W |

Permalänk

Kan rekommendera den starkt! Har en R.A.T 7 nu men hade 9:an förut och båda är underbara!
Att man kan ställa in den nästan hur som helst efter handen är inte ens det skönaste med den! Det är nämligen att den ligger så lågt, alltså att man kommer närmare marken som ger mer känsla! Aim button är sjukt användbar i spel som BF3 & COD !

Finns mycket mer positivt att berätta om musen, men hoppas det jag skrev räcker för att övertyga dig om att göra ett bra köp!

(Tips: köp vit musmatta!)

Visa signatur

Jaaa men just precis.