Permalänk
Medlem

Bästa blå-lysande fläkten.

Hallojsan!
Tänkte skaffa mig en blå-lysande fläkt och ha i toppen av min R3:a
Varför jag vill ha en lysande är för att jag tycker det ser snyggt ut.

Så jag undrar, vilken blå-lysande fläkt är bäst?
Och är mitt fall är bäst=den som lyser starkast.
Alltså behöver den inte kyla särskilt superb.

Jag har kollat runt lite på denna http://www.webhallen.com/hardvara/124114-cooler_master_sickle... samt denna http://www.inet.se/produkt/8903336/revoltec-120mm-bla-transpa....
Så vilken borde jag välja?

Kom gärna med egna förslag!

Krav:
Starkt blått sken
Ganska så tyst
Ganska så billig (typ högst 130kr)
120mm

Visa signatur

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H

Permalänk
Medlem

tror inte det skilljer så mkt på dom olika fläktarna:P koppla in nyon, RGB slinga eller liknande ist:) tror dock att du bör köra på genomskinliga fläktar!
http://www.indomo.se/10303-Lian-Li-CF-1412A-blue-LED-fan-14-c...

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

tror inte det skilljer så mkt på dom olika fläktarna:P koppla in nyon, RGB slinga eller liknande ist:) tror dock att du bör köra på genomskinliga fläktar!
http://www.indomo.se/10303-Lian-Li-CF-1412A-blue-LED-fan-14-c...

Okaj.
Så dom ovanstående lyser ungefär lika mycket?

Visa signatur

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H

Permalänk

Annars så kan du ju köpa bra fläktar(hint:Noctua) och sedan kila in en ljusslinga mellan chassieplåten och fläkten så lyser det fint och du har en bra fläkt i stället för dem flesta b-fläktarna som görs blåa.

(blir visserligen uppemot 3x så dyrt :$)

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Zalmans fläktar lyser (även låter och kyler som fan).

Visa signatur

- Köp bitcoins ⓑⓑⓑ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nelek1:

Hallojsan!
Tänkte skaffa mig en blå-lysande fläkt och ha i toppen av min R3:a
Varför jag vill ha en lysande är för att jag tycker det ser snyggt ut.

Så jag undrar, vilken blå-lysande fläkt är bäst?
Och är mitt fall är bäst=den som lyser starkast.
Alltså behöver den inte kyla särskilt superb.

Jag har kollat runt lite på denna http://www.webhallen.com/hardvara/124114-cooler_master_sickle... samt denna http://www.inet.se/produkt/8903336/revoltec-120mm-bla-transpa....
Så vilken borde jag välja?

Kom gärna med egna förslag!

Krav:
Starkt blått sken
Ganska så tyst
Ganska så billig (typ högst 130kr)
120mm

Revoltecs bör du hålla dig borta från.. deras fläktar brukar vara av sämre kvalité samt speciellt deras led fläktar brukar vara rent skräp.. har själv haft några (dock 80mm) och är inget jag vill ha igen

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jo jag är mest ute efter ljuset.
Jag vill helst att det ska skina upp hela rummet, så jag slipper andra onödiga lampor
Ljusslingor brukar inte lysa så mycket utanför das chassi.

Visa signatur

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nelek1:

Jo jag är mest ute efter ljuset.
Jag vill helst att det ska skina upp hela rummet, så jag slipper andra onödiga lampor
Ljusslingor brukar inte lysa så mycket utanför das chassi.

Beroende på hur stort rum du har så tvekar jag så in i helvete på att du kommer få ut såpass starkt ljus, det handlar nog mer om att du snarare får dra en cold cathode runt chassiet isåfall.

Alt en led-strip

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Beroende på hur stort rum du har så tvekar jag så in i helvete på att du kommer få ut såpass starkt ljus, det handlar nog mer om att du snarare får dra en cold cathode runt chassiet isåfall.

Alt en led-strip

Jag kan erkänna att jag överdrev lite...
Jag menar att jag vill ha så pass starkt ljus att man ser det i taket, samt att det lyser upp mitt skrivbord.

Visa signatur

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nelek1:

Jo jag är mest ute efter ljuset.
Jag vill helst att det ska skina upp hela rummet, så jag slipper andra onödiga lampor
Ljusslingor brukar inte lysa så mycket utanför das chassi.

Tycker du ska kasta in RGB lister. ska kasta upp bild o visa dig

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Här kommer bilder på hur jag har det i mitt chassi. vill inte det ska lysa överdrivet så kör med en sån list:P men med ett par så lovor jag det lyser ganska bra kostar lite mycket bara XD

EDIT: länkarna jävlades med mig så fick lägga det som miniatyr :/

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Av dom två alternativ TS länkade så skulle jag som någon annan sa här, hålla sig borta från Revoltec.
Skulle dock rekommendera Cooler Master fläkten som länkades, pumpar ju på 69 cfm. Vilket är mycket!

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS Sabertooth 990FX | PhenomII X6 1090T | Corsair A50 | 8GB Corsair Vengeance | GTS 250 1GB | Xigmatek BiFrost | Corsair TX650w | Iproppat i ett Cooler Master Elite 430 --> GALLERI !

Permalänk
Skrivet av MrSteel:

Av dom två alternativ TS länkade så skulle jag som någon annan sa här, hålla sig borta från Revoltec.
Skulle dock rekommendera Cooler Master fläkten som länkades, pumpar ju på 69 cfm. Vilket är mycket!

Vad tillverkarna påstår om sina fläktar är ofta irrelevant då det sällan stämmer. Säger inte att Coolermaster fläktar är dåliga men deras påståenden om luftflöde säger inte så mycket förutom om man jämför med deras egna fläktar.

On toppic:
Akassa och Zalman gör helt okej fläktar inte fantastiska men helt okej. Deras LED varianter lär vara av samma kvalitet.

Permalänk

Hittade dessa:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=951314

Troligtvis bland de bästa, om inte de bästa blå-lysande fläktarna du kan hitta i Svergie.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ta 2st genomskinliga air penetrator eller 2st blåa air penetrator
samt:
http://www.inet.se/produkt/8903344/revoltec-cold-cathode-kit-...

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Denna fläkt är den bästa jag någonsin haft, lyser vitt och den lyser starkt och den verkar vara av högsta kvalitet den är också ganska tyst. Tro mig denna slår en blå fläkt. http://www.youtube.com/watch?v=v-NVcZ2KA7E&feature=related finns även som blå men jag skulle nog ta denna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alex96:

Denna fläkt är den bästa jag någonsin haft, lyser vitt och den lyser starkt och den verkar vara av högsta kvalitet den är också ganska tyst. Tro mig denna slår en blå fläkt.

du skriver denna fläkt men skriver inte vilken det är lite fail hahaha
menar du air penetrator vi pratar om ovan eller i sådana fall säg de xD

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem
Skrivet av BaZZe_93:

du skriver denna fläkt men skriver inte vilken det är lite fail hahaha
menar du air penetrator vi pratar om ovan eller i sådana fall säg de xD

Fixade det lite fail ja haha är lite trött idag

Permalänk
Medlem

Är oxå på jakt efter led fläktar... 140mm, gärna blå eller röd. Nån som har några tips och erfarenheter?:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Vad tillverkarna påstår om sina fläktar är ofta irrelevant då det sällan stämmer. Säger inte att Coolermaster fläktar är dåliga men deras påståenden om luftflöde säger inte så mycket förutom om man jämför med deras egna fläktar.

On toppic:
Akassa och Zalman gör helt okej fläktar inte fantastiska men helt okej. Deras LED varianter lär vara av samma kvalitet.

Sant så sant.
Jag kör på Akasa och Cooler Master iaf, och är inte missnöjd iaf.
Akasa Emperor 120mm samt någon CM som följde med chassit.
Alla mycket tysta.
Dock är det bara coolermastern som har LEDs..

Visa signatur

Citera för svar!
ASUS Sabertooth 990FX | PhenomII X6 1090T | Corsair A50 | 8GB Corsair Vengeance | GTS 250 1GB | Xigmatek BiFrost | Corsair TX650w | Iproppat i ett Cooler Master Elite 430 --> GALLERI !