Kan min vertex3 bli snabbare?

Permalänk
Medlem

Kan min vertex3 bli snabbare?

Hej,

Jag har nyss installerat min SSD och bestämde mig för att köra en benchmark för att se om den levde upp till "under the perfect conditions test" och det gjorde den ju (inte helt oväntat) inte.

Borde jag vara nöjd med dessa resultat?
Hur kan jag förbättra dom?

Extremt tacksam för svar och kommer otåligt att sitta och vänta på svar :).

Edit: SSDn det handlar om finns i spec.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk

Hm... Vad ska du använda din SSD hårddisk till? Och till vilket moderkort kommer den då att vara kopplad till? Länkar tack!

Visa signatur

Hembygge: Moderkort: ASRock G41M-GS3 CPU: Intel Core 2 Duo E6300 2MB Cache 1.86 GHz X2 FSB @ 1066 MHz RAM: 8 GB DDR2 GPU: AMD Radeon HD 5450 eller 6350

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Hej,

Jag har nyss installerat min SSD och bestämde mig för att köra en benchmark för att se om den levde upp till "under the perfect conditions test" och det gjorde den ju (inte helt oväntat) inte.
http://i1103.photobucket.com/albums/g467/klemze/adsadasdsa.pn...

Borde jag vara nöjd med dessa resultat?
Hur kan jag förbättra dom?

Extremt tacksam för svar och kommer otåligt att sitta och vänta på svar :).

Edit: SSDn det handlar om finns i spec.

Har du intelprolle ?, isåfall installera iastor

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av leopoldbirkholm:

Hm... Vad ska du använda din SSD hårddisk till? Och till vilket moderkort kommer den då att vara kopplad till? Länkar tack!

Vad menar du? Ändamål för den eller vad? Jag ska ha den som boot disk och ha en del segladdade spel.

Moderkort: http://www.inet.se/produkt/1901979/msi-p67a-g45-rev-b3
Prolle: 2500k

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Har du intelprolle ?, isåfall installera iastor

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har en intelprolle ja, vad gör programmet?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Är inte Intel Rapid Technology ett programm som ska vara bra också?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Har du intelprolle ?, isåfall installera iastor

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du länka det? Kan inte hitta DL.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Skrivet av klemze:

Vad menar du? Ändamål för den eller vad? Jag ska ha den som boot disk och ha en del segladdade spel.

Moderkort: http://www.inet.se/produkt/1901979/msi-p67a-g45-rev-b3
Prolle: 2500k

Jepp, ändamålet. Oavsett typ av SSD kommer du märka att det går snabbare. Jag ska kika närmare på din SSD, men just nu skulle jag säga att du bör vara nöjd.

Som exempel tog jag en SSD och installerade en ren 7 pro på min HP G62:a. Sänkte uppstartstiden med 4 minuter. OK, jag blev av med blotware men ändå. Det var en OCZ Agility gen. 2 på 120 GB.

Visa signatur

Hembygge: Moderkort: ASRock G41M-GS3 CPU: Intel Core 2 Duo E6300 2MB Cache 1.86 GHz X2 FSB @ 1066 MHz RAM: 8 GB DDR2 GPU: AMD Radeon HD 5450 eller 6350

Permalänk
Hedersmedlem

AS SSD använder okomprimerbar data, och Sandforce använder just komprimering för att nå sina höga skrivhastigheter. Vill du ha högre siffror så kan CrystalDiskMark köra på att skriva bara nollor, men jag tycker väl att det där ser bra ut. Om du vill så kan du ju lätt googla fram andras resultat i AS SSD med samma disk.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Hej,

Jag har nyss installerat min SSD och bestämde mig för att köra en benchmark för att se om den levde upp till "under the perfect conditions test" och det gjorde den ju (inte helt oväntat) inte.
http://i1103.photobucket.com/albums/g467/klemze/adsadasdsa.pn...

Borde jag vara nöjd med dessa resultat?
Hur kan jag förbättra dom?

Extremt tacksam för svar och kommer otåligt att sitta och vänta på svar :).

Edit: SSDn det handlar om finns i spec.

"under the perfect conditions test" skulle vara ett test med atto. Det är det som tillverkarna använder för att få fram de siffror som finns med i marknadsföringen och kommer att ge betydligt bättre siffror än as-ssd. Anledningen till skillnaden förklaras föredömligt i inlägget ovan detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leopoldbirkholm:

Jepp, ändamålet. Oavsett typ av SSD kommer du märka att det går snabbare. Jag ska kika närmare på din SSD, men just nu skulle jag säga att du bör vara nöjd.

Som exempel tog jag en SSD och installerade en ren 7 pro på min HP G62:a. Sänkte uppstartstiden med 4 minuter. OK, jag blev av med blotware men ändå. Det var en OCZ Agility gen. 2 på 120 GB.

Väljer att inte svara på det där då jag förmodligen skulle bli bannad om jag gjorde det.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

AS SSD använder okomprimerbar data, och Sandforce använder just komprimering för att nå sina höga skrivhastigheter. Vill du ha högre siffror så kan CrystalDiskMark köra på att skriva bara nollor, men jag tycker väl att det där ser bra ut. Om du vill så kan du ju lätt googla fram andras resultat i AS SSD med samma disk.

Fick betydligt finare siffror i Crystaldiskmark, 530 read och 510 write alla andra siffror hade typ femdubblats.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Kan du länka det? Kan inte hitta DL.

Finns på intel hemsida

Här har du http://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?agr=Y&DwnldI...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av klemze:

Jag har en intelprolle ja, vad gör programmet?

Drivrutin istället för microsofts egna msahci.Du kommer få bättre resultat då

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Drivrutin istället för microsofts egna msahci.Du kommer få bättre resultat då

Skickades från m.sweclockers.com

inte för att de tillför trådskaparens "problem", eller hmm... jo de kanske det gör
jag har suttit med msachi sen ja köpte min M4´a, o fick för mig o prova den nyaste av iaSTOR, och hör och häpna.... fick sämre resultat, även när jag kört testet några gånger...

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

inte för att de tillför trådskaparens "problem", eller hmm... jo de kanske det gör
jag har suttit med msachi sen ja köpte min M4´a, o fick för mig o prova den nyaste av iaSTOR, och hör och häpna.... fick sämre resultat, även när jag kört testet några gånger...

På endel ssder blir det sämre resultat, med iastor. Men på vissa blir det bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

På endel ssder blir det sämre resultat, med iastor. Men på vissa blir det bättre

ah oki, worth a shot^^

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Vet inte riktigt vilket resultat i AS SSD du inte är nöjd med?
Du har Seq Read/Write 512/242, spec från OCZ är 500/230, dvs din enhet presterar bättre än det som står på spec.
Random read/write har du 183/193 och spec från OCZ är 185/185 så även där ligger du som du ska.

Som någon redan sagt så om du vill mäta under perfekta förhållanden så är det ATTO som gäller.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.