Permalänk
Avstängd

Byte av cpu fläkt hur få bort kylpastan?

Samt hur mycket ny ska man slänga på tänkte byta till corsair h100?

Visa signatur

"Death solves all problems - no man, no problem." -Joseph Stalin
I Bite

Permalänk
Medlem

T-röd eller liknande & ett "riskorn" mitt på processorn...
Finns lite trådar om det vid en sökning.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel så kommer det förapplicerad kylpasta på corsairs vätskekylare.
Ta bort gammal pasta genom att torka av med nåt som inte luddar med lite t-röd, kemiskt ren bensin eller aceton.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

kaffefilter e kanon att torka av med:P

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

If(fler.fragor.om.kylpasta)
cout "Slit loss cpun från moderkortet och bada den i konjak"

Else()
cout "Sökgunktionen finns längst upp till höger"

Cls

cout "T röd eller oljefri aceton och torr luddfri trasa"

Visa signatur

i7 2600K, 16GB 1600, 120 GB Intel 320, 2 TB Raid 1, Antec 300, W7 Pro - Arbetsstation CAD, 3ds Max, Vray, AE, CS5
MacBook Air 11,6 2010, 1,4 GHz, 4GB, 128 SSD - Resekamrat och soffsurfande

"Det man inte har i huvet får man ha i plånboken"

Permalänk
Medlem

Använd tröd och tops.

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Medlem

Jag brukar använda tops + t-röd.
Första skrapa av kylpastan utan att doppa topsen i t-röden, sedan gör du rent genom att doppa dem i vätskan

Jag använde dock ingen ny kylpasta till mitt h100 utan jag använde den som redan var applicerad.

Permalänk
Medlem

den som sitter på H80 är helt ok .. jag använde den först, och bytte sedan till AS5, utan temp.skillnad ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
99:e percentilen

Hur man rengör CPUn

Det lättaste sättet att ta bort kylpastan är att ta t ex T-röd och melittafilter.

1. Häll upp lite T-röd i en äggkopp.
2. Ta en bit av ett melittafilter och doppa den i äggkoppen.
3. Gnugga lätt med filtret på CPUn. Du behöver inte trycka hårt, upprepa hellre proceduren flera gånger.
4. Upprepa steg 3 tills allt är borta. Torka med torrt melittafilter.

Jag vet tyvärr inte hur man lägger på ny kylpasta, men det är viktigt att ALL gammal kylpasta är borta samt att både CPUn och kylaren är RENA. Sedan hade åtminstone min H60 förapplicerad kylpasta som jag upplever som väldigt bra.

Mer information finns förhoppningsvis i den här tråden: T-röd rengöra cpu och kylare?

Lycka till!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers