Bygger MEGA projekt - Behöver svar på frågor!

Permalänk
Medlem

Bygger MEGA projekt - Behöver svar på frågor!

Hejsan!

Jag bygger ett minst sagt otroligt stort projekt, som är hemligt och kommer inte avslöjas förens det är klart. Jag har lite frågor.

  1. Kan man modda bort moln?

  2. Eftersom mitt objekt är så långt (nästan 600 block) så kan man inte få en helhetsbild utav det, kanske inte så farligt nu. Men när jag ska printscreena kan man lösa det på något sätt eller får man lappa i hop delar av screenshots och sätta i hop?

  3. Finns det ett effektivt sätt att ta bort mark? Lite drygt att behöva springa runt med TNT i timmar och spränga bort det.

Tack på förhand!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

1. Möjligt vet ej.
2. Ja det går på nåt sätt
3. Du kan generera egen mark, alltså börja på blockhöjd 1 där det egentligen ska vara bedrock.

Permalänk
Medlem

Ok. Jag har börjat på en vanlig generetad värld i Creative Mode. Men mitt objekt är inte hemskt stort på höjden... Men jag måste ändå "rensa" lite berg och skit som är i vägen. Hade velat ha något enkelt sätt att göra mig av med dem..

Permalänk
Medlem

Använd Mcedit (för att rensa marken)
Finns mods för att ge infinity vision range (så att det inte blir grått)

Permalänk
Medlem

1. Molnen tar du bort med modet Optifine: http://www.minecraftforum.net/topic/249637-100-optifine-hd-d3...

2. Maxa FOV och ladda ner: http://www.minecraftforum.net/topic/243461-v10-double5025-enh...

3. Ladda ner SSP-commands + worldedit plugin så kan du jämna ut marken ett command. Om du inte redan börjat bygga så kan du ju ladda ner Flatgrass som genererar en helt platt värld.

Det var det jag kunde komma med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Hejsan!

Jag bygger ett minst sagt otroligt stort projekt, som är hemligt och kommer inte avslöjas förens det är klart. Jag har lite frågor.

  1. Kan man modda bort moln?

  2. Eftersom mitt objekt är så långt (nästan 600 block) så kan man inte få en helhetsbild utav det, kanske inte så farligt nu. Men när jag ska printscreena kan man lösa det på något sätt eller får man lappa i hop delar av screenshots och sätta i hop?

  3. Finns det ett effektivt sätt att ta bort mark? Lite drygt att behöva springa runt med TNT i timmar och spränga bort det.

Tack på förhand!

1. Ja. Här haru en snabbskriven guide:

OBS: Du måste ha Winrar eller liknande program. 1. Tryck CTRL+R och skriv in " %appdata% " 2. Gå in i mappen " .minecraft ", sedan mappen " bin ". 3. Högerklicka på Jar-filen " minecraft " Välj " Öppna med ". Välj då " Winrar ". 4. När du väl har öppnat " minecraft " i Winrar så ska du leta upp en mapp som heter " environment ". Väl inne i den så öppnar du Clouds.png i Photoshop/Adobe fireworks/ Paint.net. EJ vanliga paint. 5. Sudda bort allt inne i bilden, spara och tryck på winrar igen för att reloada. 6. KLAR

2. Vet inte, lättast att lappa. Annars får man modda minecraft något enormt.
3. För Offline vet jag inte om Worledit finns, annars så får du hosta en server och bygga på ELLER ladda ner ett program som heter " MCEdit " där man kan redigera mappen.

MVH FobbanN

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Medlem

Shit tack! MCEdit var ju helt underbart. Vad hade man gjort utan det?

Tack FobbanN, jontis97 och Wully!

Permalänk
Medlem

Det finns ju en knapp i grafikinställningarna för att stänga av moln.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lindgren92:

Hejsan!

Jag bygger ett minst sagt otroligt stort projekt, som är hemligt och kommer inte avslöjas förens det är klart. Jag har lite frågor.

  1. Kan man modda bort moln?

  2. Eftersom mitt objekt är så långt (nästan 600 block) så kan man inte få en helhetsbild utav det, kanske inte så farligt nu. Men när jag ska printscreena kan man lösa det på något sätt eller får man lappa i hop delar av screenshots och sätta i hop?

  3. Finns det ett effektivt sätt att ta bort mark? Lite drygt att behöva springa runt med TNT i timmar och spränga bort det.

Tack på förhand!

Du kan stänga av moln i settings, derp?

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Du kan stänga av moln i settings, derp?

Michaelo har redan informerat om detta, tack ändå...

Permalänk
Proffsmoddare

För att rensa stora ytor kan man använda MagicWands http://www.minecraftdl.com/magic-wands-mod/

grymt bra både för att bygga stora saker och att ta bort och rensa stora områden

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk

World edit och åter igen world edit

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11813069']För att rensa stora ytor kan man använda MagicWands http://www.minecraftdl.com/magic-wands-mod/

grymt bra både för att bygga stora saker och att ta bort och rensa stora områden

Coolt! Tack.

Dock var jag så lat, eller mest för att slippa klydd så hitta jag en värld som var 2000x2000 med bara Bedrock.

http://www.youtube.com/watch?v=mccKmewIFmA

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Lindgren92:

Coolt! Tack.

Dock var jag så lat, eller mest för att slippa klydd så hitta jag en värld som var 2000x2000 med bara Bedrock.

http://www.youtube.com/watch?v=mccKmewIFmA

Magicwands är fortfarande fett nice när man ska bygga att sätta 3000+ block på 1sek är bättre än att göra det för hand

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Hejsan!

Jag bygger ett minst sagt otroligt stort projekt, som är hemligt och kommer inte avslöjas förens det är klart. Jag har lite frågor.

  1. Kan man modda bort moln?

  2. Eftersom mitt objekt är så långt (nästan 600 block) så kan man inte få en helhetsbild utav det, kanske inte så farligt nu. Men när jag ska printscreena kan man lösa det på något sätt eller får man lappa i hop delar av screenshots och sätta i hop?

  3. Finns det ett effektivt sätt att ta bort mark? Lite drygt att behöva springa runt med TNT i timmar och spränga bort det.

Tack på förhand!

ska du göra timelaps`?

Skrivet av '[WP@:

Wolverine;11815164']Magicwands är fortfarande fett nice när man ska bygga att sätta 3000+ block på 1sek är bättre än att göra det för hand

Men kanske inte är så passande om man gör timelaps?

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

ska du göra timelaps`?

Nepp. Bara lite screenshots då o då och sen en video när jag är klar hade jag tänkt.

Hade varit coolt med timelaps, men detta är så otroligt omfattande projekt och kommer ta veckor med små små detaljer.