Permalänk

Windows Pekdator

Hej

Har lite frågor som ni lite mer kunniga kanske kan svara på. Nu efter jul så har jag lite pengar och funderar på att köpa en pekdator. Min kompis har Ipad 1 och 2 så jag prövade båda, dom var snygga och passade bra i handen men jag har en Ipod så vet att man tröttnar på dom efter en vecka även om man har jailbreak. Jag kunde inte kolla på stream "filmer" på internet vilket jag gör ofta och ett av skälen till att köpa en så jag slipper använda min mac. Nu till första frågan: Windows 8 släps nu i början av året va? Så tänkte att det skulle kunna vara kul med en Dator/platta, då behöver jag la inte appar när skype ändå finns i exe format eller vad det är jag har på gaming datorn. Windows pekdatorerna kommer fungera som en dator i litet format va? Om jag kan göra allt som jag kan göra på min pc på en pekdator så är det ju den jag ska ha. (Vet att inte bf och skyrim kommer funka ), men kommer jag kunna spela gamla spel som inte tar så mycket? Något jag vet är att alla företagen alltid först gör en "testprodukt". Lite som Asus tansformer, ett halvår senare kommer den "riktiga". Jag vill vänta lite så det kommer ut lite olika sorter så är det någon som vet om det kommer ut någon med mycket minne mm. Är intresserad av att veta vad ni vet vad som kommer komma.

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk
Medlem

Det enda vettiga i nuläget kommer från Asus och kostar över 10.000.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1002346
Självklart klarar den oändligt mycket mer än nån som kör ett telefon-OS.
Du får välja mellan
1) Den dyra jag länkade
2) Nån annan vettig idag, t.ex. Asus transformer prime, som dock inte kör Windows.
3) Vänta på Windows 8, då kommer det många fler i olika prisklasser, men det är inte förrens efter sommaren.