Skalning i Counter-strike

Permalänk
Medlem

Skalning i Counter-strike

Hejsan, Jag har ett problem som jag inte lyckats lösa och vänder mig till er här på SC!

jag sitter på en Acer P223W 22" skärm och ett grafikkort som heter NVIDIA GTX 460 och jag skulle vilja få "Svarta Kanter" i Counter-Strike. jag har haft det förut på datorn men efter en formatering så lyckas jag inte göra så jag får det igen...

På meny knapparna som finns på skärmen så finns det ingen inställning där jag kan välja mellan 16:9 16:10 eller 4:3. och jag har provat på grafikkortets inställningar med dessa grejer.

www.imghack.se/45762

Detta funkar inte heller.
har hört runt lite och folk säger att det ska gå och skriva i launge options men jag har provat ändra -freq osv och det funkar inte heller. sitter på 60hz btw! skriver jag tex
-freq 100 så blir det en fyrkantig ruta mitt på skärmen och inte alls som jag vill ha det. och jag har ändrat inne på cs. Spelar med 800x600 och vill inte ha högre upplösning blablabla.. utan köra på det jag alltid gjort

Alltså sähär jag vill att det ska se ut på min skärm till er som fortfarande inte förstår vad jag menar.

http://www.fnatic.com/...GFuBt2.jpg

skulle uppskatta hjälp!

MVH
aLinder

Permalänk
Medlem

Har du hdmi i? sätt i en DVI istället borde funka

Permalänk
Medlem
Skrivet av D00mbr0s:

Har du hdmi i? sätt i en DVI istället borde funka

har ingen hdmi i.. har suttit och provat alla möjliga saker.. säker någon lite lätt detalj jag missat eller så. du/ni får gärna komma med massa bra förslag jag kan testa!

Permalänk
Medlem

Inställningen du letar efter finns i menyn på skärmen, inte i windows.

Permalänk
Avstängd

jaghar philhps lightframe sitter en knapp på min skärm

Permalänk
Medlem

Inställningarna finns på spelet! inte på kortet eller skärmen!

Starta spelet --> options --> video --> displaymode (om jag kommer ihåg rätt, det borde stå widescreen! ändra till Normal! -->apply
--> ställ in rätt upplösning på options i spelet!

Permalänk
Medlem

okej jag har då ingenting i meny knappen på skärmen som gör att jag kan få 4:3 eller auto/wide... och självklart har jag normal i cs osv!..

Permalänk
Medlem

Skaffa xl2410t skärmen bästa för cs <3

Permalänk
Medlem

jag vet iaf att jag får svara kanter med -freq 100 i launch options

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av aLinder:

Snälla, förklara varför du inte vill ha HÖGSTA upplösning = Skarpare + mer FOV = Bättre!

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _vanilla:

Snälla, förklara varför du inte vill ha HÖGSTA upplösning = Skarpare + mer FOV = Bättre!

Också riktigt sugen på veta varför du inte vill utnyttja hela skärmen..?

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Alla vet att HeatoN kör på lägsta upplösning! Därför är det lag på att köra lägsta upplösningen på CS annars är man noob!

Mer seriöst, lägre upplösning käns bättre eftersom man är mer inne i spelet (enligt mig). Det är bara bättre eftersom spelet var designat för lägre upplösningar.

Permalänk
Medlem

Eng: Nvidia control panel - Adjust desktop size and position - Perform scaling on: GPU - välj "Aspect ratio", borde vara valt på default.

Sve: NVIDIAs kontrollpanel - Ställ in skrivbordets storlek och position - Utför skalnng på: GPU-enhet - välj ett skalningsläge: Bildförhållande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D00mbr0s:

Alla vet att HeatoN kör på lägsta upplösning! Därför är det lag på att köra lägsta upplösningen på CS annars är man noob!

Mer seriöst, lägre upplösning käns bättre eftersom man är mer inne i spelet (enligt mig). Det är bara bättre eftersom spelet var designat för lägre upplösningar.

Hahaha, okej förlåt!;) kan jag förstå, ett lågupplöst fotografi ser bättre ut på en lågupplöst skärm.. Något i den stilen eller?;)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

det blir enklare att träffa med mindre upplösning, men också svårare att se på länge avstånd. FOV ändras inte beroende på upplösning i cs.

Visa signatur

Main: Corsair 5000D Airflow, HX1200, i9 13900K, Asus TUF OC 3090Ti, 32GB @5600, Z690 Gigabyte Aorus Elite Pro, Kingston KC3000 2TB