"7970 Crossfire beställt!" -tributetråd

Permalänk
Medlem

"7970 Crossfire beställt!" -tributetråd

I denna underbara tråd blev en man som vågar leva livet fullt ut och köpa dyra grejer ordentligt flamad av ett antal jantelaganhängare.

Jag skulle precis kommentera då tråden låstes...=/
På ett forum för människor som gillar att köpa datorkomponenter - är det rätt forum för någon att kritisera vad folk köper och för vilka summor?
Det finns inget roligare än att läsa vad folk köper.

Kan inte ni som är emot att köpa "onödigt" dyra och "onödigt" BRA grejer förklara sig här?

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Medlem

Trolltråd men visst, jag inväntar vad som händer.

Permalänk
Medlem

7970CF är inte onödigt. 5760x1200, någon?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Håller med dig. Ts kritiserades som om han bodde på gatan och tog alla sina pengar och köpte 7970 för. Nån som sa att han var korkad för att han köpte något så dyrt för att han inte skulle ha råd med kläder efter. Kan inte folk förstå att alla hat olika lön och för vissa så är inte 12000 alla pengar man sparat under flera år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Vissa människor lägger tusentals kronor på delar till bilen, andra köper kläder och en del går på krogen hela tiden. Och här på SweC köper många dyra datorkomponenter. Så är det, och ser inga konstigheter med det.
Om han vill köpa dubbla 7970:s så tidigt som möjligt är det upp till han. Och ändå här på SweC där vi vill se smaskiga datorbyggen så blir man nedtryckt för att han köpte det senaste tidigt? Nja, det är knasigt..

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Fortfarande nyfiken på vilken butik han beställde dem igenom faktiskt

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Fortfarande nyfiken på vilken butik han beställde dem igenom faktiskt

Alina har han sagt i tråden

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Aj, missade det.. Sorry.

Men för att hålla topic så håller jag med, man ska inte kritiseras för en sådan sak. Han får väl köpa vad han vill för sina pengar och det angår fan överhuvudtaget ingen alls hur han har det ekonomiskt ställt både före och efter inköpet.

Jag tyckte först det var märkligt att tråden låstes (följde den inte så mycket) men när jag kollade igenom många inlägg fattade jag varför. Sorgligt, verkligen.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Allt handlar om budget och prioriteringar. Såklart får man ju köpa 7970 CF om man vill och har pengarna, bara för att vissa andra (t.ex. jag) inte har råd betyder inte att det är så för alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alla får väl köpa vad man vill, vissa har råd med det, andra inte. Att folk klagar på någon som köper nånting är patetiskt.

Permalänk
Entusiast

Jag är förvånad att någon ens lyfte på ögonbrynen för 7970 i CF på det här stället.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag är förvånad att någon ens lyfte på ögonbrynen för 7970 i CF på det här stället.

This.

Det handlar enkom om avundsjuka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Jag är förvånad att någon ens lyfte på ögonbrynen för 7970 i CF på det här stället.

Med tanke på alla de som kör 3-way SLI med både 1.5- och 3GB-580 så är det onekligen konstigt. Typiskt svenskt dock - "Ingen ska få ha det bättre än
mig"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

"Skandal att jag inte har råd med denna produkt flera gånger om!"

Meh, att folk är avundsjuka är inga problem. Att dom sen gör sin röst hörd, då blir det störande.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte sett tråden, men det verkar fånigt att flamma någon för att man köper ett dyrt grafikkort (eller två). Det är ändå relativt billigt jämfört med mycket annat vuxna män köper - lägenheter/villor, båtar, bilar o.s.v.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk

Ts skapade en tråd där han/hon "skröt" att han/hon hade köpt dyra spelgrafikkort och folk kritiserade detta köp genom att säga att det var onödigt. Problemet i det hela var brist på information och folk drog förhastade slutsatser på det lilla de visste. Sedan är det generellt ett problem att folk i allmänhet knappt vet om att det går göra något annat än att leka på en dator.

Nå jag tycker inte ett köpet är något märkvärdigt, men hela bygget kan bli intressant. Alltså se hur valen gjordes, hur datorn konfigurerades m.m.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Hade själv aldrig köpt grafikkort för så dyra pengar eftersom det inte är ekonomiskt försvarbart över huvud taget, för min del.
Däremot tycker jag det är jävligt ballt att andra bygger mega system så jag slipper göra det ^^,
Sen hade nog TS inte blivit så flamad om han skrev mer information om hur han fick tag på kortet osv när han skapade tråden, jag hade i alla fall inte uppfattat det som "skrytit" isåfall.

Visa signatur

System: Fractal Design Define Mini| Asus P8Z77-M | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 16GB | Intel i5 2500K - Noctua NH-U9B SE2 | XFX Radeon RX 480 8GB | Fractal Tesla R2 500W
/Erik

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unitarded:

Hade själv aldrig köpt grafikkort för så dyra pengar eftersom det inte är ekonomiskt försvarbart över huvud taget, för min del.
Däremot tycker jag det är jävligt ballt att andra bygger mega system så jag slipper göra det ^^,
Sen hade nog TS inte blivit så flamad om han skrev mer information om hur han fick tag på kortet osv när han skapade tråden, jag hade i alla fall inte uppfattat det som "skrytit" isåfall.

Han skrev ju vart han köpte dom och hur det gick till, jag tyckte iaf det var lite av intresse!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Skrivet av Tommy_h:

Han skrev ju vart han köpte dom och hur det gick till, jag tyckte iaf det var lite av intresse!

Jo, fast inte fören längre ner i tråden. Han hade nog som sagt sluppit blivit flamberad om han skrev det på en gång när han skapa tråden. Jag tyckte självklart också det var intressant att läsa om

Visa signatur

System: Fractal Design Define Mini| Asus P8Z77-M | Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 16GB | Intel i5 2500K - Noctua NH-U9B SE2 | XFX Radeon RX 480 8GB | Fractal Tesla R2 500W
/Erik

Permalänk
Medlem

Sjukt maffigt kort Skulle heller aldrig kunna köpa det (är för snål) Men awesome att se andra köpa.. recension är ett måste! mycket bilder o benchmarks

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!