Permalänk
Medlem

Hjälp med grafikkort!

Jag undra om någon här i forumet har detta grafikkortet
http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=ZT-50105-10P
och berätta ifall man är nöjd med det. Ville helst inte ha referenskort men då var jag tvungen att satsa på gtx 570. Men nu när 580 är billig kanske man ska slå till, eller tycker ni att jag ska vänta på att priset ska sänkas när amd nya kort kommer ut och se hur 7950 presterar.
Tack i förhand! ( stavning, skrivet från mobilen)

Permalänk
Medlem

Varför inte referenskort? Jag har GTX 570 i referensmodell, och det funkar utmärkt.

Det är ett bra pris redan nu, hur länge orkar du vänta på att det ska bli någon hundralapp billigare?

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dackis:

Varför inte referenskort? Jag har GTX 570 i referensmodell, och det funkar utmärkt.

Det är ett bra pris redan nu, hur länge orkar du vänta på att det ska bli någon hundralapp billigare?

Referens klockar inte bra och de låter mycket i load!

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruv3n:

Referens klockar inte bra och de låter mycket i load!

Det är en grov generalisering. Mitt kort låter inte alls särskilt mycket. Jämför decibel på 470 och 570 i referens t.ex. så ser du en dramatisk skillnad... Så dra inte alla kort över en kam. Att klämma på två eller tre tredjepartsfläktar på ett kort gör inte under för ljudvolymen alla gånger heller...

Visa signatur

ASUS Prime Z270-A | i7 7700K | GTX 1070 | 16GB RAM | Samsung 850 EVO 500GB | FD Newton R2 650W | FD Define R3