Permalänk
Medlem

Razer möss problem

Hej !
Tänkte kolla om fler haft samma problem efter ett tids användande så går helt enkelt plast klipset under vänster knapp av detta har hänt på mina Imperator & Abyssus möss nu på totalt 6 st ..

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker att du ska förklara lite noggrannare. Vad är "plast klipset" för något? Jag har haft två Razer-möss, och de har båda klarat sig i över tre år. Att du skulle ha tagit sönder sex stycken låter helt otroligt, du måste verkligen tortera dina möss!

Permalänk
Medlem

Aldrig haft, däremot har mina tidigare Razer möss (Deathadder, diamondback) gått sönder i sladden och när man drog snabbt så tappade musen kontakten med datorn.
Grymt irriterande problem

Permalänk
Medlem

testa byt tillverkare eller skaffa en Deathadder, du kör aggresiv clawgrip eller något, fan min IE 3.0 gick sönder efter en 8 års användning, på de sättet du beskriver.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

DEt sitter ett clips under knappen som trycker på brytaren det är de som går av , Visst jag trycker nog får hårt när jag spelar men alla andra möss har då håålit i knappen däribland ex Diamondback

Permalänk
Medlem

Fattar inte problemet.

Om du stampat sönder din knapp/mus så vill du att vi ska vad?

Min Razer har funkar i ca 3 år om den vill ge upp så köper jag en ny.

Vad var det du frågade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dale68:

Fattar inte problemet.

Om du stampat sönder din knapp/mus så vill du att vi ska vad?

Min Razer har funkar i ca 3 år om den vill ge upp så köper jag en ny.

Vad var det du frågade?

jag STAMPAR inte om du läser så står det om fler har uppleft samma problem efter ett tids användande det var bara de jag ville veta om det var ett känt problem kan man inte få ställa den frågan här eller ???

Permalänk
Medlem

Om så många möss gått sönder på samma sätt så tror jag det är ägaren som är problemet och inte tillverkaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Om så många möss gått sönder på samma sätt så tror jag det är ägaren som är problemet och inte tillverkaren.

Ja så kanske det är

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFO:

Ja så kanske det är

Hur lång garanti är det? Borde väl va 2 år?

Permalänk

Min Razer Deathadder dubbelklickar även fast jag klickar ENDAST 1 gång väldigt irriterande problem, musen har gjort det i flera månader.
Vet inte vad man ska göra åt saken men musen är ca 1,5 år gammal. Kan säga att musen inte hade några särskilda problem på flera månader efter jag köpt den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaio:

Hur lång garanti är det? Borde väl va 2 år?

Jo det är 2 år

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötgroda:

Min Razer Deathadder dubbelklickar även fast jag klickar ENDAST 1 gång väldigt irriterande problem, musen har gjort det i flera månader.
Vet inte vad man ska göra åt saken men musen är ca 1,5 år gammal. Kan säga att musen inte hade några särskilda problem på flera månader efter jag köpt den.

Hade samma fel med min, personligen har jag inte den bästa erfarenheten av razer (har också ett tangentbord där funktionsknapparna slutade fungera, samma fel för en god vän). Jag kommer nog köpa en Deathadder igen dock, då det var den skönaste musen jag haft för spel (bortsett från sidan som blir så klibbig väldigt lätt). Min Logitech G9X kan inte mäta sig och då är jag ändå en Clawgrip person. /End of ramble.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Skrivet av Mytos:

Hade samma fel med min, personligen har jag inte den bästa erfarenheten av razer (har också ett tangentbord där funktionsknapparna slutade fungera, samma fel för en god vän). Jag kommer nog köpa en Deathadder igen dock, då det var den skönaste musen jag haft för spel (bortsett från sidan som blir så klibbig väldigt lätt). Min Logitech G9X kan inte mäta sig och då är jag ändå en Clawgrip person. /End of ramble.

Lyckades du lösa felet med dubbelklickningarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötgroda:

Lyckades du lösa felet med dubbelklickningarna?

Nope. Fast det kanske går om man orkar...
Kolla här: http://www.youtube.com/results?search_query=deathadder+double...

Tydligen inget ovanligt fel, testa att söka samma på google också

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFO:

Hej !
Tänkte kolla om fler haft samma problem efter ett tids användande så går helt enkelt plast klipset under vänster knapp av detta har hänt på mina Imperator & Abyssus möss nu på totalt 6 st ..

Råttfällan är till för Levande möss ;D

Permalänk
Medlem

Köp naga, håller för allt

Permalänk
Medlem

ni som har dubbelklickande DA, ni kan gå till affären med kvitto och få en ny.
annars ska de finnas en Firmware update som skulle sätta känsligheten lägre att om den klickar 2ggr inom en viss MSEC så ska den inte reagera på den andra klickningen

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7