Hur vet man när man ser en cheater?

Permalänk
Medlem

Hur vet man när man ser en cheater?

Jag undrar lite om cheats. Hur ser man att dom fuskar. Har åkt med i åtskilliga tanks/helis/lav med en driver som ser och skjuter allt. Dödar med första salvan.

Även dessa killar som alltid verkar veta vart man är.

Med 32k/4d i score. Och 8000 poäng. Skillz? Alla andra har typ 3000p och 12k/7d.

Twitching syns inte längre eller?

Vet inte heller hur godmode elr liknade finns. Man kan skjuta vissa med hela magasin på armlängdsavstånd. Har knivat snipers 5gg ibland. Vet att det kan bero på hitlagg eller vad det heter.

Kan inte någon förklara hur det funkar. Börjar bli lite långtråkigt med alla "nästan" hackers med otroliga skillz.

Permalänk
Medlem

Dina exempel är väl inte folk som har "cheat-stats". Även om jag oftast inte uppnår 6 i K/D så kan jag mycket väl acceptera att det finns de som är betydligt vassare och faktiskt kan nå detta utan fusk.

Har däremot varit med om folk som haft typ 120-7, då är det lite troligare att de fuskar imo.

Permalänk
Medlem

Alltså det är väl långt ifrån uppenbara cheat-stats faktiskt. Jag skulle se mig själv som en glad amatör och senaste matchen jag spelade var operation metro, 600 tickets och mina stats var 91K/24D med 20277 i combatscore. Sedan att få galna stats med fordon, speciellt på servrar med folk som inte kan köra fordon och/eller är sämst på att bemöta fordon ger snabbt höga poäng.

Permalänk
Medlem

När man blir dödad av claymore i Heli så vet man att det är en cheater.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Skulle inte kalla 32/4 cheat. Själv har jag haft 96-14 utan fusk såklart :), http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/142788...

Permalänk

Det kan också bero på att de kanske har thermal vision vilket underlättar mkt o det är mkt lättare o upptäcka soldater tex.

Som andra säger så kan det bero på skills o flyt i spelet. Jag hade en gång 24/2 när jag satt i tanguska o sköt ner flygplan/helikoptrar.
Battle report: http://battlelog.battlefield.com/bf3/battlereport/show/148938...

Så fusk är det inte. Nån sa claymore i helikopter, finns värre som en kille postade i fusk tråden, att bli dödad av medic kit hahah

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Kolla in deras battlelog bara om du misstänker fuskare..oftast har deras Score/min stuckit skyhögt..1000++. En vanlig grym person som inte fuskar ligger ofta mellan 500-800 score/min..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

eller när man står i ett rum med fyra väggar och spawnar och plötsligt blir dödad av en person med pistol som befinner sig 800m bort.

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk

Har märkt att ibland börjar det lagga och spelarna man blivit fraggad av rör sig ryckigt, på gamla unrealtiden sa man att det kunde bero på fusk, är det så även nu förtiden?

slarvfel
Visa signatur

i5 2300
8 GB 1333
XFX HD 6870 1 GB
Cooler master silent pro 500w
Cooler master 690 II

Permalänk
Medlem

Kolla BLOG om du är osäker. Syns mycket enklare där.

Permalänk
Medlem

Folk som joinar mitt i en runda och det högra hörnet fylls med [XXXX] knife [YYYY] [XXXX] mortar [TTTTT]
och killen tickar på till 50 kills på 20 sekunder - där har du en cheater! Det jag stör mig mer på är dock avsaknaden av aktiva admin som kickar/bannar folk. En cheater kan i stort sett alltid hålla på i 5 min utan att bli kickad vilket f*ckar upp rundan totalt - alla stationer tagna/förlorade och tappat minst häften av alla tickets. EA är aven dom värdelösa på att banna/stänga av konton...

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem

Jag har rapporterat dessa spelare på battlelog och hoppas att det sker något.
Fuskare är ganska lätt att hitta på leaderboards: http://battlelog.battlefield.com/bf3/leaderboard/DITT ANVÄNDARNAMN/skill/soldier/1/0/
Så rapportera på så får vi hoppas att det sker något.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/Punkbuster-SUXX/
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/COCHuTE_Xyuca/
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/s4nahmv89cx3y2pr/

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk

Det jag inte fattar är varför de fuskar så öppet? varför vill de avslöja sig? jag menar, om jag skulle fuska så skulle jag inte vilja dra så mycket uppmärksamhet.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Sweeper x:

Det jag inte fattar är varför de fuskar så öppet? varför vill de avslöja sig? jag menar, om jag skulle fuska så skulle jag inte vilja dra så mycket uppmärksamhet.

Det är ju därför dom använder cheats, hade det varigt tillåtet och alla använt cheat hade ingen tyckt det var kul ju.

Dom använder för att vara bättre än alla, & det är man ju när man kör öppet!

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte hur det är i bf3 då jag inte spelar just det. Dock spelade jag väldigt mycket cs ett tag och där är iaf folk alldeles för snabba på att skrika "FUSKARE!". Den som spelat mycket kan oftast gissa vart folk kommer att vara, ungefär när de kan hinna ta sig dit osv. Jag kan bara anta att samma sak gäller bf3.

Visa signatur

Chasi: Thermaltake XaserVI LBNS | Mobo: P9X79 PRO
Cpu: SB-E 3930k 4.8ghz @ 1.34v | Kylning: 2x Laing DCC, EK supreme HF Cu, 45*60cm nissan bilkylare.
Ram: 6x4GB G.skill 2133mhz cl11 | Disk: Samsung 830 256GB

Permalänk
Medlem

Heter killen något i stil med lIlIliLiLIliLiliIilLiIIiiLIiLlililililILILi och får 100 kills på någon minut, springer runt som support med en LMG och dödar allt med två skott så har du en uppenbar fuskare.

Permalänk
Skrivet av Cubebenq:

Det är ju därför dom använder cheats, hade det varigt tillåtet och alla använt cheat hade ingen tyckt det var kul ju.

Dom använder för att vara bättre än alla, & det är man ju när man kör öppet!

Jag anser att att låter mer som attention whore än fusk faktiskt. Kolla irl tex, de som fuskar går inte och skryter för alla att de fuskar väl? annars har jag missförstått allting. Dvs, om ingen upptäckt eller bevisat det så har du lyckats o fuska i spelet! vad jag vet så vill ingen veta om man fuskar.

Men att springa runt o döda alla med en medic kit som en idiot bevisar bara att man är en idiot, inte fuskare.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

en kompis har haft 63 / 7 en fång utan cheat. Men de e väl bara och kolla in battlelogen

Visa signatur

“It was luxuries like air conditioning that brought down the Roman Empire. With air conditioning their windows were shut; they couldn’t hear the barbarians coming.”

Permalänk
Medlem

Jag har t.ex. 18% accuracy, och får ibland 50-2 matcher, men jag får även 15-25 matcher ibland... Min totala KD är dock ca. 1.25 sen är det lätt att få flyt när man har mycket kills, man får mycket scoringbonusar..

T.ex. Du kastar en granat och får 3 kills

300 poäng kills
60 poäng tripplekill
60 poäng för flaggdefender
60 poäng för savior

Det blir liksom 480 poäng, sen tar du över en flagga som fienderna skyddade, vips du har 450 poäng till
samtidigt healar du/ger mer ammo till squaden vilket ger ytterligare ca 20x10 poäng = 200.

Då har du samlat på dig nästan 1200 poäng snabbt.

Visa signatur

3900XT - Dark Rock 4 PRO, 48GB 3600mhz, KFA2 RTX3080ti - Phanteks Evolve - RM850x
LG OLED C9 - Samsung Odyssey G9 - Rival 650 wireless - Xtrfy K4
Bärbart: Macbook Pro 15 - i7 2018 & Huawei Matebook 3K - i5 2020 - EGPU: TUF 3070 RTX
Ljud: focusrite 2i2 - KRK rokit RPG5 - sE 2200a
Klav: Akai MPK249, MPD226 & MPK mini

Permalänk
Medlem

Men alla med ex. tankskills. Vända sig om och skjuta den på andra våning kvarteret bort. I en rörelse.
Hade jag haft köpta skills skulle jag inte vifta med dem.
Men det måste vara mycket lättare att spela bra? Alltid veta om man blir siktad på, veta vart alla är. Skjuta dem med sämst health. Alltid se och sikta bäst i alla lägen. Utan ir, zoomscope och liknade. Speciellt i hc. Har sett killcams med bara ironsights. Ändå bäst. Inte bäst spelare men..
Folk skyddar inte mcap i rush längre pga dessa skillz.

Kanske finns det folk med skills och rejäla datorer. Kudos till dem. Men det känns som den med 10 i rank och 4 timmar spelade inte borde kunna hitta på alla banor.

Verkar vara en på varje server numera. Såg på ett annat forum att folk köper/snor cd keys och spelar med flera alias. Inte för att få nya skill eller?

Permalänk
Medlem

Fuskar de på ett "bra" sätt så märker man det tydligen inte.

Kolla in den bara, riktigt jävla sorgligt.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk

Synd att ni ska behöva uppleva så mycket cheaters, vet inte om jag ska kalla det för otur från eran sida, men jag har spelat 120h och aldrig stött på cheaters.

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Medlem

Precis så menar jag. Bra svar! Synd på alla dice anställda bara. Kan vara dumt att botta de som kan göra spelet hackerfritt. Men det är nog ingen risk att dom gör något åt köpta skillz.

Permalänk
Skrivet av mrfisse:

Fuskar de på ett "bra" sätt så märker man det tydligen inte.

Kolla in den bara, riktigt jävla sorgligt.

http://www.youtube.com/watch?v=dAOvNRA3G7c&feature=player_emb...

Precis, sån fusk är jävligt svårt o bevisa!

Skrivet av jaramillo:

Synd att ni ska behöva uppleva så mycket cheaters, vet inte om jag ska kalla det för otur från eran sida, men jag har spelat 120h och aldrig stött på cheaters.

Har spelat 82h o stötte på en cheater 2 dagar sen

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

skulle inte säga att alla fuskare är sådana som vill visa sig bättre än andra.

utan t.ex. videon där uppe när han döda folk med medicpacks så var namnet på honom "PUNKBUSTER SUXX" och han vll bara visa hur dåligt PB är som anticheat ^^

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av Nico.v:

skulle inte säga att alla fuskare är sådana som vill visa sig bättre än andra.

utan t.ex. videon där uppe när han döda folk med medicpacks så var namnet på honom "PUNKBUSTER SUXX" och han vll bara visa hur dåligt PB är som anticheat ^^

De flesta vet att pb suger haha.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk

Har en polare som tillhör de som du beskriver med minst 10k poäng varje runda Han fuskar inte, dock är han helt jävla sjukt bra på FPS och blev erbjuden sponsring och sånt i COD4. Det är helt enkelt de som är bäst som har den typen av poäng. Folk som fuskar dödar oftast folk på sjuka sätt som inte är möjligt egentligen. Fanns ju nåt fusk som gjorde att C4 dödade alla fiender på mapen oavsett var du la själva C4:an

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk

okej IRONISKT nog så stötte jag på världens cheater 10 minuter efter att jag hade skrivit mitt tidigare inlägg.

Det var faktiskt sjukt jobbigt men de har inte uppstått så många gånger så jag tappar inte hoppet.

Hur vet jag att det var en cheater? Jo han dödade alla i vårat lag konstant i ca 7 minuter så att hans lag skulle få alla points i Metro Conquest.
På det får jag ban från servern för jag börjar bli för rapp i käften och klaga för att admin inte var i servern och kickade fuskare..

Visa signatur

Chassi: Master Cooler Haf X-----Moderboard: Sabertooth Z77-----PSU: Corsair HX 650W-----CPU: Intel I5 2500k @ 4,5Ghz)-----CPU-Cooler: Noctua NH-U12P SE2-----GPU: Gigabyte 680 Winforce OC-----RAM: Ripjaws 16GB 1600mhz-----SSD: Samsung 830-----HDD: 1TB WD

[URL="http://www.inwaves.se[/URL]

Permalänk
Avstängd

Jag blir ofta kallad för fuskare på servrar.. Har ofta runt 20 / 2 osv i KD.. Allt handlar om erfarenhet och val av rätt perks.. Tex när jag kör Tank kör jag alltid med IR, man ser allt då, fattar inte att folk försöker gömma sig, bara att sticka som gäller

Sedan är en bra skärm att föredra, när jag flyger Helikopter så har jag märkt att jag ser mycket fler fiender på marken än min polare som är gunner. Jag har en SPVA skärm och han en TN-skärm... Tror den bättre kontrasten i min skärm gör att jag ser fler som gömmer sig...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

Jag blir ofta kallad för fuskare på servrar.. Har ofta runt 20 / 2 osv i KD.. Allt handlar om erfarenhet och val av rätt perks.. Tex när jag kör Tank kör jag alltid med IR, man ser allt då, fattar inte att folk försöker gömma sig, bara att sticka som gäller

Sedan är en bra skärm att föredra, när jag flyger Helikopter så har jag märkt att jag ser mycket fler fiender på marken än min polare som är gunner. Jag har en SPVA skärm och han en TN-skärm... Tror den bättre kontrasten i min skärm gör att jag ser fler som gömmer sig...

Om din polare har thermal vision så kommer du inte se mer än han

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64