Vart kan man hitta Rolex liknande klockor?

Permalänk
Medlem

Vart kan man hitta Rolex liknande klockor?

Tjena jag har länge letat efter Rolex liknande klockor, köper inte äkta rolex för att det är allt för dyrt och de gör man absolut inte som 18 åring

Rolex kopior elr liknande? Var snäll och hjälp mig, här har ni lite bilder: http://i43.tinypic.com/i7785v.jpg

Permalänk
Medlem

Sök på rolex replica elr ngt sånt. Så borde du få en hel del träffar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Helt värdelösa, köp inte en replica. Till och med replikorna för 2-3000 är totalt värdelösa när det kommer till Rolex-kopior.

Köp en annan schysst klocka som du har råd med istället och spar pengar om du nu verkligen vill ha en Rolex.

Permalänk
Medlem

Finns schyssta billiga klockor också. Köpte en sån här för 1½ år sen och är fortfarande helnöjd med den http://uropenn.se/product/1977/

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Jag håller med Agile. Jag har en Rolex kopia liggande som du kan få köpa om du vill. Jag gav 800:- för den för ett par år sen och det är en riktigt fin klocka utseeendemässigt, jag har jämfört den med en äkta Rolex perpetual och det enda som skiljer är den upphöjda delen av glaset över datumet. Tyvärr funkar "perpetual" funktionen inte så bra på kopiorna. De har automatisk uppdragning när man rör armen, detta funkar inte så braa så klockan släpar efter.
Vill man bara glänsa så spelar det ju ingen roll, men vill man veta vad klockan är så är det mindre bra. Men man har ju mobilen );

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att ni bör sitta och diskutera var man kan köpa piratkopior.

"Vill man bara glänsa så spelar det ju ingen roll". Jo, för att du glänser ju väldigt mycket med en piratkopia. Man glänser inte med en Rolex överhuvudtaget. Tror man att man gör det har man köpt ett armbandsur av fel anledningar.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Jag tror inte att ni bör sitta och diskutera var man kan köpa piratkopior.

För att? Ingen har sagt något om var, förutom att det finns om man söker på Google.

Skrivet av oggan:

"Vill man bara glänsa så spelar det ju ingen roll". Jo, för att du glänser ju väldigt mycket med en piratkopia. Man glänser inte med en Rolex överhuvudtaget. Tror man att man gör det har man köpt fel.

Ja, det är väl ungefär det alla redan sagt.

Killen är 18 år så var lite snäll..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

För att? Ingen har sagt något om var, förutom att det finns om man söker på Google.

Bra. Varför? Jo, därför att jag har svårt att tro att Sweclockers vill förknippas med sådant. Det är ju trots allt inte lagliga grejer.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Jag håller med Agile. Jag har en Rolex kopia liggande som du kan få köpa om du vill. Jag gav 800:- för den för ett par år sen och det är en riktigt fin klocka utseeendemässigt, jag har jämfört den med en äkta Rolex perpetual och det enda som skiljer är den upphöjda delen av glaset över datumet. Tyvärr funkar "perpetual" funktionen inte så bra på kopiorna. De har automatisk uppdragning när man rör armen, detta funkar inte så braa så klockan släpar efter.
Vill man bara glänsa så spelar det ju ingen roll, men vill man veta vad klockan är så är det mindre bra. Men man har ju mobilen );

Ja exakt Skulle man kunna få en bild på din klocka?

Permalänk
Medlem

Hittade nu denna http://www.eatwatches.com/Rolex---DateJust-RX---198-122292309...
Det är ungefär en sånhär jag vill ha. Om ni klickar på länken ser ni klockan, då undrar jag vad är det svarta på klockan för nåt? Ska den se ut så? 97 dollar med frakt o allt. Vilken motsvarar runt 700 svenska kronor.

Eller denna som var urläcker http://www.watchreplica.org/rolex-datejust-two-tone-gold-dial...
150 dollar med frakt, vilket motsvarar 1000 svenska kronor.

Vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

http://www.ebay.com/itm/Marc-Ecko-Chronograph-Date-50m-Mens-W...

har en sån där jag fick köpa av en polare för 500:-, fick inte med "bling-bling"-ringen men det gör detsamma, ser hemsk ut
trevlig klocka i övrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

http://www.ebay.com/itm/Marc-Ecko-Chronograph-Date-50m-Mens-W...

har en sån där jag fick köpa av en polare för 500:-, fick inte med "bling-bling"-ringen men det gör detsamma, ser hemsk ut
trevlig klocka i övrigt

Den var fin

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabinho:

Hittade nu denna http://www.eatwatches.com/Rolex---DateJust-RX---198-122292309...
Det är ungefär en sånhär jag vill ha. Om ni klickar på länken ser ni klockan, då undrar jag vad är det svarta på klockan för nåt? Ska den se ut så? 97 dollar med frakt o allt. Vilken motsvarar runt 700 svenska kronor.

Eller denna som var urläcker http://www.watchreplica.org/rolex-datejust-two-tone-gold-dial...
150 dollar med frakt, vilket motsvarar 1000 svenska kronor.

Vad tycker ni?

Det svarta på klockan är datumvisaren. Om du nu prompt skall fara med en piratkopia är nog inte en diamantförsedd Datejust det bästa valet. Klockan är i sitt autentiska utförande rätt tacky. Undvik klockor med bling - det finns inte en chans att det kommer se bra ut i din price range.

Kunde för övrigt inte heller hitta en motsvarighet i Rolexs riktiga portfölj. Urtavlan är alltså en uppenbar förfalskning.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

http://www.amazon.co.uk/Sekonda-Plated-Bracelet-Watch-3110-22...

Betydligt billigare än en fakerolex av god kvalité och har liknande utseende, ingen kommer att tro att det är en äkta Rolex i alla fall!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så är det .. jag HAR en äkta på mig jämt, men alla tror att den är fake ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammar:

Så är det .. jag HAR en äkta på mig jämt, men alla tror att den är fake ..

Du får nog ta och byta umgängeskrets helt enkelt... ))

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Du får nog ta och byta umgängeskrets helt enkelt... ))

Haha .. fast det gör inget.

Min tanke med att köpa en Rolex var inte att "glänsa" på det sättet.
Jag ville bara ha en klocka som räcker livet ut & som tål en del stryk på vägen.
Rostfri boett, repfritt glas, vattentät till 4km, check. Ett kassaskåp.
(Deepsea Sea-Dweller, gen.2) Sådan här

Fast visst är det kul om någon tycker att den är snygg,
fast det har bara hänt mig 2ggr på de tre åren jag har haft den dock. Useless.

Permalänk
Medlem

Jag köpte en A. Lange & Söhne kopia i Shanghai för 150 kronor. Var skitsnygg och fungerade i 2 år. Det tycker jag är bra bang for buck. Köp replikor för fan. Det kommer dock alltid vara dyrare från en webshop än om du faktiskt åker till Kina så du är beredd på det.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt om jag gör ett litet sidohopp, fabinho. Men dom är ju inte direkt snygg, dessa Rolex klockor. Så jag förstår väl inte riktigt denna hype över dom helt enkelt.

Men alla har vi olika tycke och smak. Men det var som någon sa tidigare här i tråden, att det finns snyggare klockor för billigare pengar. Fake eller inte fake.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Ber om ursäkt om jag gör ett litet sidohopp, fabinho. Men dom är ju inte direkt snygg, dessa Rolex klockor. Så jag förstår väl inte riktigt denna hype över dom helt enkelt.

Men alla har vi olika tycke och smak. Men det var som någon sa tidigare här i tråden, att det finns snyggare klockor för billigare pengar. Fake eller inte fake.

Måste få hålla med dig. Rolex gör så tråkiga traditionella klockor. Aldrig avant-garde, aldrig asymmetri, aldrig utöver det vanliga förutom att de lever på sitt namn som "dyr klocka". Klockornas motsvarighet till Dolce & Gabbana och Armani.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Måste få hålla med dig. Rolex gör så tråkiga traditionella klockor. Aldrig avant-garde, aldrig asymmetri, aldrig utöver det vanliga förutom att de lever på sitt namn som "dyr klocka". Klockornas motsvarighet till Dolce & Gabbana och Armani.

Rolex gör gedigna urverk. Folk som ser Rolex som en allmänt "dyr klocka" är ofta inte potentiella kunder hos Rolex. Man kan köpa en Rolex av två anledningar. Antingen så har man förstått hur nice vissa Rolex är, eller så har man lyckats dra fram några miljoner och ska ha sin första dyra klocka. Det första är nice, det senare är tattigt.

Att påstå att Rolex inte vore något mer än en marknadsföringsillusion är bara pinsamt Cloudstone... Din analogi ger jag inte mycket för heller.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem

Nackdelen med Rolex är att den ofta drar till sig uppmärksamhet från många icke-klockfantaster som prompt måste hävda sin åsikt om dyra klockor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Rolex gör gedigna urverk. Folk som ser Rolex som en allmänt "dyr klocka" är ofta inte potentiella kunder hos Rolex. Man kan köpa en Rolex av två anledningar. Antingen så har man förstått hur nice vissa Rolex är, eller så har man lyckats dra fram några miljoner och ska ha sin första dyra klocka. Det första är nice, det senare är tattigt.

Att påstå att Rolex inte vore något mer än en marknadsföringsillusion är bara pinsamt Cloudstone... Din analogi ger jag inte mycket för heller.

Jo, jag vet att Rolex är BRA klockor, rent utseendemässigt är dem dock tråkiga i mitt tycke. Mitt förra inlägg var bara riktat åt själva designen och inte konstruktionen. Sorry för missförståndet. Jag tycker ändå att det finns andra klockor än Rolex som är bra mycket mer intressanta som jag hellre burit. Tex., Vacheron Constantin eller A. Lange & Söhne.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Tack för alla kommentarer, har läst alla.

Varför inte länka din klocka du har nu och berätta varför du köpte just den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabinho:

Tack för alla kommentarer, har läst alla.

Varför inte länka din klocka du har nu och berätta varför du köpte just den?

Finns en ypperlig tråd om det redan:
http://www.sweclockers.com/forum/93-hobby-fritid-och-livsstil...

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Ok tack.

OM NI HAR NÅGOT MER ATT SÄGA, SKRIV PÅ. ANNARS SÅ FICK JAG ALL SVAR JAG VILLE HA. TACK!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Köpte en Certina DS Titanium i slutet av 2004 som en julklapp till mig själv. Efter att ha haft lite klumpigare kronograf-ur tidigare.

Safirglas... så man faktiskt kan ha klockan på sig när man jobbar, utan att repa sönder glaset. Men ifall man inte vill förlora handen så är man smart och tar av sig klockan innan. Dessutom så är elektriskt ledande material som t.ex. armband, ringar och klockor inget vidare smart att ha på sig när man jobbar med el och elektronik.

Titanarmband är ju inte lika stryktåliga som de av rostfritt stål, men då det är lättare och perfekt för nickelallergiker så fick det bli ett sådant.

Hur många DYKER verkligen med sina klockor? Att klockan är fuktskyddad räcker, annars är 100M mer än nog... så långt ner skulle jag ändå aldrig dyka. Dessutom så har jag aldrig klockan på mig när jag diskar eller ducshar.

Rolex-klockor är väl enbart för folk som har för mycket pengar eller hur?

Det är lite märkeshysteri ja men Rolex är lite som att åka Rolls Royce, Vräkigt men inte för vräkigt.
Tycker man det är dyrt kan man alltid köpa en begagnad men dom kostar fortfarande mycket då andrahandsvärdet är bra alt att man köper en billigare kvalitetsklocka, vill man ha något som sticker ut mera designmässigt så finns många andra klockor som gör jobbet bra.
Sen är det också så som Rolexägaren skriver högre upp att folk inte tror en och att Rolex sen vet i princip alla vad Rolex är vilket drar till sig blickar på gott och ont.

Permalänk
Medlem

Det finns både bättre och snyggare märken. Vill man ha en Rolex har man dålig smak (nåja, går att diskutera, men designen är trist), är egentligen inte särskilt intresserad av klockor, eller är bara ute efter symbolvärdet. Det sistnämnda är kanske positivt för vissa, men starkt negativt för min egen del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Det finns både bättre och snyggare märken. Vill man ha en Rolex har man dålig smak (nåja, går att diskutera, men designen är trist), är egentligen inte särskilt intresserad av klockor, eller är bara ute efter symbolvärdet. Det sistnämnda är kanske positivt för vissa, men starkt negativt för min egen del.

Dom "billigare" Rolex uren är trista enligt mig med, vill man ha en riktigt snygg då får man kolla på Daytona klockorna men då kostar dom allt från 100 till 300tusen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Hur många DYKER verkligen med sina klockor? Att klockan är fuktskyddad räcker, annars är 100M mer än nog... så långt ner skulle jag ändå aldrig dyka. Dessutom så har jag aldrig klockan på mig när jag diskar eller ducshar.

Att klockan har 100m betyder långt ifrån att du kan dyka ned till 100m. 100m klarar den om den ligger helt still på botten @ 100m. Så fort den rörs förändras trycket, varvid den går sönder.

Jag skulle undvika att ens bada med en klocka som har 100m. 30m använder jag inte när jag tvättar händerna. 300m badar jag med och skulle kunna göra enklare dyk. Mer än så kan man dyka med på riktigt.

Att säga att Rolexägare har dålig smak är enligt mitt tycke barnsligt. Vill jag ha symbolvärde smetar jag på mig en big bang 48mm ist. Hur mycket symbolvärde ligger det i en clean submariner? Sedan får du gärna definiera bättre märken Olegh. Går vi utifrån hur många patent de har på urinnovationer? Isf är det Ulysse Nardin som gäller.

Rolex gör som sagt stabila inhouseverk som jag tror duger utomordentligt för dig.

Visa signatur

Dekadens