Permalänk
Medlem

Formatering

Tjenare, Skulle precis Formatera min SSD Hårddisk C: men blev istället att jag överklocade processorn till 4,1 GHz för att När jag startade om datorn efter satt i Skivan så kommer det inte upp "Do you want to run the Disk without starting windows" eller vad det nu ska komma upp så ska man klicka på en knapp, behöver snabbt svar

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av DompA97:

Tjenare, Skulle precis Formatera min SSD Hårddisk C: men blev istället att jag överklocade processorn till 4,1 GHz för att När jag startade om datorn efter satt i Skivan så kommer det inte upp "Do you want to run the Disk without starting windows" eller vad det nu ska komma upp så ska man klicka på en knapp, behöver snabbt svar

Ehhh va ? Det var en underlig sak som hände där, en sporadisk överklockning i stället för formatering
Det du kanske menar är att datorn inte bootar från cd? ställ då om bootordningen i bios, cd ska vara före hd.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

oh, tack så mycket ska prova, haha a det blev lite överklockning istället för Formateringen för det inte funkade men jag provar

Permalänk

Om du inte har en OEM skiva så är det bara att gå in i BIOS och fixa så att du först bootar från CD, När du startar om datorn med skivan i så kommer det stå "press any key to boot from CD"

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Hedersmedlem

Formatera? Du menar kanske installera?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Formatera? Du menar kanske installera?

En del kids kan inte skilja på formatering av en partition och installation av ett OS.