Varför tar man ej bort annons när varan är såld?>.<

Permalänk
Avstängd

Varför tar man ej bort annons när varan är såld?>.<

Hejsan alla forumkollegor!:)

Det är inte ofta denna MacEnkrona blir irriterad men nu känner jag mig GRYMT irriterad...>.<

Det är nämligen så att jag är på JAKT efter en bok (och som alla vet är böcker dyra så jag försöker få denna lite billigare genom att söka igenom begagnatmarknaden:D). Dock visar det sig att relativt många annonser är "aktiva"/fortfarande finns kvar trots att varan är såld.:(

Hur kommer det sig att det förhåller sig på detta viset?:O:/ Jag menar: det kostar väl inget att ta bort sin annons när man har slutfört affären?:)

Mycket irriterande fenomen som sagt. Ty det skulle spara både köpare och säljare tid om annonsen togs bort när situationen så påkallar.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Är det forum baserat så brukar man ju skriva i topic att vara är såld. att radera det helt tycker jag är dumt då det kan vara bra om man just söker något och då får hjälp av trådar eller om säljaren mot förmodan skulle råka ha en till etc.

annars så kan man ju flytta alla ej aktiva anonser till papperskorgen men att man fortfarande kan söka bland materialet

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd

Jag håller helt med dig om det är forumbaserat, men i detta fallet så sökte jag på helt vanliga köp och säljsajter och då känns det dumt att de inte tar bort annonsen då man ringer och hoppas att säljaren har varan, samt att det innebär extra arbete att ringa runt till de som redan har sålt sina varor.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Fyra anledningar:
1: För att man är en idiot.
2: Man är en ensam person som vill ha någon att prata med.
3: Tjänsten saknar denna funktion, vilket inte troligt.
4: Boken blev såld direkt och man är nyfiken på om det fanns flera intressenter. Man är lite åt alternativ 1.

Jag tror mest på nr 1.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bud_bundy:

Fyra anledningar:
1: För att man är en idiot.
2: Man är en ensam person som vill ha någon att prata med.
3: Tjänsten saknar denna funktion, vilket inte troligt.
4: Boken blev såld direkt och man är nyfiken på om det fanns flera intressenter. Man är lite åt alternativ 1.

Jag tror mest på nr 1.

Detta låter som en logisk förklaring.:) De jag ringde verkade dock inte vara så värst pratsugna (utifrån din teori:)).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Skrivet av GaMeR2K5:

Någon mer som tänkt på hur många det är som lägger upp samma objekt både på Tradera OCH Blocket? De har uppenbarligen missat att en avslutad vunnen auktion på Tradera är förpliktigande?

Jag skulle nog gissa på att de mer skiter i det, nu brukar väl inte folk lägga på både tradera och blocket samtidigt då det kostar lite att lägga det på blocket. Men jag tycker det finns ovanligt många vars vara plötsligt har gått sönder eller blivit stulen på tradera innan annonsen går ut.
Vilket de såklart inte gjorde, men ändå kände att ordet fungerar var lämpligt då apparaten såg hel ut, detta har hänt mig mer än 1 gång på tradera, visserligen bara småfel. Lite som att sälja en stationär dator och skriva fungerar, när man får hem dritten upptäcker man att ramminnet saknas.. -Windows startade när jag skickade den, den måste ha gått sönder på posten.. Jovisst..

Skrivet av MacEnkronan:

Detta låter som en logisk förklaring.:) De jag ringde verkade dock inte vara så värst pratsugna (utifrån din teori:)).

Personen i fråga var nog ute efter att få prata med en person som hade det motsatta könet till dig..

Nå när vi ändå gnäller på annonser så stör jag mig mycket på att vissa för mig har en knepig definition på ordet fungerar. För mig betyder detta ord att varan/produkten som de säljer just går att använda och inte att den går att laga. Men om man ger personen negativt omdöme, så får man bara negativt tillbaka och det bästa är att tiga.
Jag syftar på elektronikprylar och dylikt där delar saknas, så att de omöjligt kunde fungera när vederbörande testade den.

Skrivet av GaMeR2K5:

Någon mer som tänkt på hur många det är som lägger upp samma objekt både på Tradera OCH Blocket? De har uppenbarligen missat att en avslutad vunnen auktion på Tradera är förpliktigande?

Jag skulle nog gissa på att de mer skiter i det, nu brukar väl inte folk lägga på både tradera och blocket samtidigt då det kostar lite att lägga det på blocket.

Men jag tycker det finns ovanligt många vars vara plötsligt har gått sönder eller blivit stulen på tradera innan annonsen går ut.

Skrivet av MacEnkronan:

Detta låter som en logisk förklaring.:) De jag ringde verkade dock inte vara så värst pratsugna (utifrån din teori:)).

Personen i fråga var nog ute efter att få prata med en person som hade det motsatta könet till dig..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bud_bundy:

Jag skulle nog gissa på att de mer skiter i det, nu brukar väl inte folk lägga på både tradera och blocket samtidigt då det kostar lite att lägga det på blocket. Men jag tycker det finns ovanligt många vars vara plötsligt har gått sönder eller blivit stulen på tradera innan annonsen går ut.

Personen i fråga var nog ute efter att få prata med en person som hade det motsatta könet till dig.. ;)(...).

Den jag pratade med var en tjej.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Ja ifall det gäller t.ex. Blocket så kan det väl vara så att man ofta glömmer bort att gå in och radera annonsen efter att varan blivit såld.

Jag har själv haft annonser ute på blocket... och sedan så har man inte tänkt på att gå in där och radera den, vissa gånger har jag ej haft tillgång till någon dator. Det är väl fortfarande EN månad som annonsen är aktiv?

EDIT: Någon mer som tänkt på hur många det är som lägger upp samma objekt både på Tradera OCH Blocket? De har uppenbarligen missat att en avslutad vunnen auktion på Tradera är förpliktigande?

jepp har sett detta med med dubbel annonser, udda typer. samma med folk som skriver på tradera bjud inte mer varan såld redan. alternativt sönder,

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

Fyra anledningar:
1: För att man är en idiot.
2: Man är en ensam person som vill ha någon att prata med.
3: Tjänsten saknar denna funktion, vilket inte troligt.
4: Boken blev såld direkt och man är nyfiken på om det fanns flera intressenter. Man är lite åt alternativ 1.

Jag tror mest på nr 1.

bud_bundy hade svaret på frågan!

Permalänk
Medlem

Nej MacEnkrona hade själv svaret.
Han skrev det tre inlägg högre upp

Permalänk
Medlem

Direktsvar på topic: För att man är en lat jäkel

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Lathet helt klart, annonserna har ju en livslängd, efter det så deletas dom automatiskt av systemet, så visst är det lathet det handlar om, varför bry sig när det ändå förvinner automatiskt tänker dessa personer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Likvid:

Lathet helt klart, annonserna har ju en livslängd, efter det så deletas dom automatiskt av systemet, så visst är det lathet det handlar om, varför bry sig när det ändå förvinner automatiskt tänker dessa personer.

Det konstiga och komiska i sammanhanget är ju att annonserna inte försvinner.:P Jag hittade en annons från 2011-01-03 TROTS att annonssidan hade skrivit att nämnda annonser hade en livslängd på någon månad. Problemet som uppstår är ju att du hittar en annons och tänker: ":DHURRA:D nu har jag hittat min vara", för att sedan bli grymt besviken när man inser att varan helt enkelt inte finns kvar.:/

Och för att nämna något om det du säger Likvid: Varför är folk så lata att de inte orkar ta bort en annons, när det inte utgör någon större ansträngning att ta bort annonsen? Det är ju inte så att "Delete"-knappen ligger bakom 24 brandväggar.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!