Corsair Force 3 120gb Failar under stress

Permalänk

Corsair Force 3 120gb Failar under stress

Hej internätet
irritation på min SSD
Allt fungerar prima får perfekta värden tills jag spelar BF3, det går i ca 20 min sedan fryser bilden och jag måste klicka in reset knappen.
sen kan jag spela igen och efter ca 20 min igen så failar allt(sambon tycker väll detta är ok då jag "sitter alldeles för mkt vid datorn" (LoL)
byter jag till min gamla ssd C300 64gb så fungerar allting som det skall

RMA eller är det ngt problem med controllern?(då jag får högre FPS(ca 5%) med den som failar och att allting såklart laddar snabbare
orkar inte skicka in på RMA på inet, en vecka på en dålig SSD är inte så roligt...

Tacksam för snabbt svar
/ LinusKlang

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk

Permalänk
Medlem

Kör du med senaste firmwaren på den? http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=100163

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem

Har samma ssd.
Hjälpte mig iaf med en uppdatering av firmware fick förut blue screens och bilden frös i spel m.m. Funkat kanon efter uppdatering.

Permalänk
Medlem

Hade liknande problem med min Force 3 120GB, kör den inte som systemdisk så det enda som hände för mig var att efter jag kopierat filer eller spelade spel som låg på den disken så försvann den från systemet.

Det löste sig efter att jag uppdaterat chipsets drivrutiner samt BIOS, nu har den fungerat felfritt i fem dagar, förhoppningsvis fortsätter den med det.

Permalänk

Disken är 4 dagar gammal och har senaste FW

Visa signatur

Silverstone TJ08-E, Corsair AX860i, Asus Maximus IV Gene-z, i5 3570K @ 4.7GHz, MSI GTX 680, Corsair Vengeance LP 16GB, Samsung 830 256GB, Intel 510 120GB Asus Xonar STX custom Dirvers,
allt vattenkylt med TYST som prio1
Länk