Permalänk
Medlem

Punkbuster problem!

Hej!

Jag har lite problem så att säga.

Igår när jag satt och spelade så så kom en ruta upp med mitt antivirus skydd där det står ''Threat detected!'' Och står något om PB(ochenmassabokstäver). Jag tänkte ju inte på att det var punkbuster då. Så jag tröck på move to vault eller vad de stod.

Sen efter det så kan jag inte joina fler servrar. Jag blir utkickad direkt av punkbuster. Det kommer upp ett meddelande där det står ''RESTRICTION: Service Communication Failure: PnkBstrB.exe''

Jag googlade på det och de kom upp en massa trådar om folk som hade samma problem. Jag gjorde som det stod i trådarna men utan resultat, får fortfarande upp samma meddelande.

Jag har avinstallerat punkbuster och installerat om det igen, tagit bort ''pb'' mappen i battlefield filen coh uppdaterat punkbuster. Men jag får fortfarande samma problem!

Fick för några minuter sedan ett tips om att avinstalelra hela battlefield och Origin. Jag tänkte börja med att avinstallera Origin tills det stod en varningstext om att om jag avinstallerar Origin så finns det risk att vissa spel kommer att sluta fungera, och att det inte går att få ogjort. Vågar jag avinstallera ändå? jag menar, jag har ju ändå CD key och allt till battlefield.

Behöver verkligen hjälp!
Tack! // Tholun

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk

Kan du inte flytta filen tillbaka från vault i antivirus-programmet istället, kan tänkas lösa problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: Lian Li/Dan Case A3 | Ryzen 7 9800X3D | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Nope..Fungerade inte det heller :-/ nu står det ''RESTRICTION: Service Communication Failure: PnkBstrA.exe'' Istället för ''RESTRICTION: Service Communication Failure: PnkBstrB.exe''

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Skrivet av Cryqer:

Nope..Fungerade inte det heller :-/ nu står det ''RESTRICTION: Service Communication Failure: PnkBstrA.exe'' Istället för ''RESTRICTION: Service Communication Failure: PnkBstrB.exe''

Testa att rensa alllt som har med PnkBstr* att göra från Vault.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: Lian Li/Dan Case A3 | Ryzen 7 9800X3D | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Testa ladda hem PBSetup och lägg till spelet där.
http://websec.evenbalance.com/downloader/download.php?file=1
Bara att skriva in numrena osv för att ladda ner.
Väldigt bra program som du kan använda när du installerar nya spel eller när det kommer uppdateringar till befintliga, snabbt och enkelt.

Om inte det fungerar så finns det ett annat program jag har använt sj, ska se om jag kan hitta det.

Jag hittade det:
http://forum.i3d.net/downloads.php?do=file&id=282&act=down&ac...

Kör detta programmet så ska det nog fungera sedan, kan behöva reboot.
Detta programmet ominstallerar PB på datorn och kollar så att allt fungerar som det ska. Aldrig svikit mig, varit tvungen att använda det ett par gånger bara men iaf.

EDIT:
Info och länkar.
Såg att tråden inte var ny och detta brukar fixas rätt snabbt, men låter det stå kvar. Någon på google har kanske probs nån gång.