Permalänk
Medlem

Ny pump till reserator 2

Hej!

Jag tror att jag behöver en ny pump till min Zalman Reserator 2 vattenkylning. Jag har haft den i några år, och nu rinner inte vatten som det borde.

Jag har inte så mycket erfarenhet med vattenkylning, så jag har mer intresse i en pump som ersättas lätt och kan stå i platsen där den gamla stod - att den är den absolut bäst och tystast som finns är inte så viktig.

Jag någon en idé på viket är bäst att köpa? Kanske här i Stockholm?

Tack!

Permalänk
Medlem

Det sitter väl någon ehim pump originalt har jag för mig, kolla med närmsta akvariehandlare.
(efter att du har kollat vad du har för pump förstås)

Dock kan du ju prova att göra rent först, normalt brukar inte pumpar tappa kapacitet, det är lite "funkar, funkar inte".

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk

Kolla flödet igenom dina vattenblock först. Koppla loss slangarna och tryck in backventilen och blås. Det ska gå lika lätt åt båda hållen dvs i bägge slangarna. Har själv råkat ut för att vattenblocket på cpu bildade en "blåsa" av någon form av lack eller plast som insidan av blocket var klätt med. Resulterade i att flödet nästan upphörde i ena riktningen men funka perfekt i andra.