Permalänk
Medlem

Flasha BIOS

Hejsan,har detta modekort http://www.inet.se/produkt/1902165/gigabyte-ga-990fxa-ud3 och har REV 1.0 och vill uppgradera till 1.2 REV, hur gör man? kan man göra det genom USB minne? vart hittar jag nerladdningen?

Permalänk
Medlem

Du kan inte uppdatera revision! Vad du kan göra är att uppdatera BIOS version

Permalänk
Medlem

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3894#b...

här hittar du allt som har med ditt moderkort att göra.

Permalänk
Medlem

Och hur gör jag det, på bästa sätt? skall göra det för att jag kan inte köra mina minnen på 1866 utan att få bluescreen när jag kör prime95

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av slirkan:

Och hur gör jag det, på bästa sätt? skall göra det för att jag kan inte köra mina minnen på 1866 utan att få bluescreen när jag kör prime95

Är dina minnen på 1866 MHz stock? Du kan behöva ändra volten till det som de är specade till också. Står inget om någon kompatibilitet för 1866 MHz i changeloggen på Gigabytes sida så jag tror inte det är något med bioset. Och om du ändå måste flasha så försök helst att inte använda några "liveprogram" i windows som kan strula och "förstöra" ditt bios. Lägg helst bioset på ett USB och installera det med ett program (Q-flash) som finns i bios.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejkk:

Är dina minnen på 1866 MHz stock? Du kan behöva ändra volten till det som de är specade till också. Står inget om någon kompatibilitet för 1866 MHz i changeloggen på Gigabytes sida så jag tror inte det är något med bioset. Och om du ändå måste flasha så försök helst att inte använda några "liveprogram" i windows som kan strula och "förstöra" ditt bios. Lägg helst bioset på ett USB och installera det med ett program (Q-flash) som finns i bios.

Jag har aldrig haft problem med "liveprogram". Uppdaterat BIOS och bytt bootscreen några gånger på min bräda med den sortens program.

Men ASUS är ASUS, och Gigabyte Gigabyte. Vet inte ifall det är sämre på Gigabytesidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Men det står ju att dem är kompatibla med 1866 och även 2000mhz O/C ?

Permalänk
Medlem

Körde memtest nu när jag kör i 1600mhz, och då arbetar minnen segare, kom upp i 67.3 limit score.... och läste in lika snabbt? vad är felet?