Permalänk
Medlem

"Långsam" SSD

Hej,

Jag har nyligen införskaffat mig en Corsair Force GT 120GB och installerat W7 med achi.
Problemet är att jag bara får 270MB/s i average med HD Tune.

Vad är problemet?

Har ett Sabertooth p67, kör i intel-portarna.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Har du kopplat SSDn till det bruna SATA3 uttaget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddy:

Har du kopplat SSDn till det bruna SATA3 uttaget?

Jupp, de bruna Intel Sata 6Gbit/s

Permalänk
Medlem

Har dålig koll på kablage men jag köpte själv en SATA 6Gbit/s kabel. Du råkar inte köra en väldigt gammal sata kabel ?

Permalänk
Medlem

270MB/s låter rätt rimligt, du får tänka på att de siffrorna som de går ut med (dvs 500MB/s+) är från ATTO och är bara nollor vilket går snabbare att läsa/skriva. Testa med ATTO så ska du se att du får ut den hastigheten också.
Kan väl flika in att min Vertex3 ger 233,7MB/s average i HD Tune nu efter ett halvårs användande.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

270MB/s låter rätt rimligt, du får tänka på att de siffrorna som de går ut med (dvs 500MB/s+) är från ATTO och är bara nollor vilket går snabbare att läsa/skriva. Testa med ATTO så ska du se att du får ut den hastigheten också.
Kan väl flika in att min Vertex3 ger 233,7MB/s average i HD Tune nu efter ett halvårs användande.

Okej, så det är helt normalt alltså?
Isf är jag nöjd, tack så mycket för svaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av aztrix:

Okej, så det är helt normalt alltså?
Isf är jag nöjd, tack så mycket för svaren

Ja det är helt normalt.
Force GT använder ju Sandforce chipset som jobbar snabbare med data som den kan komprimera, men så fort det är data som inte kan komprimeras ytterliggare så går det långsammare.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.