Permalänk

Razer Nostromo & Naga epic?

Hallå hallå allihopa!

Efter en hejdlös kollaps på min desktop när jag spelade SWTOR har jag nu införskaffat en http://www.inet.se/produkt/1968988/hp-envy-17-2100

Har en 27" tft lcd full hd monitor från Fujutsi Siemens och har tidigare kört wow med steelseries shift-board och en wow-cataclysm mouse

musen råkade* gå sönder i samband med dator-kollapsen, så tänkte infröskaffa lite ny kringutrustning till laptoppen.

Har funderat på en http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3977
och en
http://www.maxfps.se/product_list.aspx?action=search&searchva...
för att underlätta mitt spelande.

detta vänder sig väl mest till MMORPG spelare. Jag vill höra lite vad ny tycker om sakerna -erfarenhet - tips -omdöme typ.

tänkte även passa på o köpa en kylplatta men är väldigt osäker på vad som är värt o köpa.
tipsa gärna om kylplattor om ni har några bra tips ja har kollat på 3 olika.

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=4516
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=4184
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3105

Tacksam för era åsikter

Permalänk
Permalänk

Jag köpte en nostromo förr. Det är en fruktansvärt dum design, för tumknappen ligger "framåt", så när man trycker på den så måste man antingen lägga tyngd med handen på kontrollen för att den inte ska glida framåt, eller lägga nånting framför så den inte kan glida framåt eller.. ja.. vetefan.. Själv bytte jag till Logitech's G13 och kan varmt rekommendera det. Räkna dock med 1-2 veckors helvete innan du vant dig med den. När du väl vant dig är det underbart dock, styr gubben med en knapp, sen resten av fingrarna fria att göra whatever (om du t.ex. har en flickvän).

Naga'n är jag själv lite sugen på, gick dock och kollade på den för en timme sen, och tyckte den var lite liten... Kanske den dyrare epic versionen är värd att kolla på, men jag ska själv surfa runt på lite musrecensioner innan jag bestämmer mig.

Men som sagt, köp inte nostromo (såvida ingen här har något starkt motargument). Kolla om du har råd med den lite dyrare G13.

Permalänk
Medlem

Har en CM notepal ergostand till laptopen. Den gör ju inte underverk men den kyler en del och ljudnivån blir (i mitt fall) MYCKET bättre än utan. Jag skulle rekommendera den:)

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Skrivet av skitskraj:

Jag köpte en nostromo förr. Det är en fruktansvärt dum design, för tumknappen ligger "framåt", så när man trycker på den så måste man antingen lägga tyngd med handen på kontrollen för att den inte ska glida framåt, eller lägga nånting framför så den inte kan glida framåt eller.. ja.. vetefan.. Själv bytte jag till Logitech's G13 och kan varmt rekommendera det. Räkna dock med 1-2 veckors helvete innan du vant dig med den. När du väl vant dig är det underbart dock, styr gubben med en knapp, sen resten av fingrarna fria att göra whatever (om du t.ex. har en flickvän).

Naga'n är jag själv lite sugen på, gick dock och kollade på den för en timme sen, och tyckte den var lite liten... Kanske den dyrare epic versionen är värd att kolla på, men jag ska själv surfa runt på lite musrecensioner innan jag bestämmer mig.

Men som sagt, köp inte nostromo (såvida ingen här har något starkt motargument). Kolla om du har råd med den lite dyrare G13.

wow den verkar ju också nice. sinnessjukt att ja inte har bättre koll på dessa gadgets . du rekommenderar den framför razers då med andra ord har G13 också så man kan spara olika profiler o växla mellan dem snabbt som razers har (tum knappen) ?

jag e riktigt sugen på nagan, tror att enda skillnaden är att den epic nagan är wireless (valfritt) man kan endla mellan sladd och utan sladd

ja har som sagt steelseries wow cata mouse men den e lite för stor faktiskt. efter många timmars spelande e d behagligare med en lite mindre mus än en stor mus (beroede på hand storlek då såklart)

några andra nice möss som kan vara värda att tänka på?

Permalänk
Skrivet av Riyonah:

Har en CM notepal ergostand till laptopen. Den gör ju inte underverk men den kyler en del och ljudnivån blir (i mitt fall) MYCKET bättre än utan. Jag skulle rekommendera den:)

Härligt för jag tror det är den jag är mest intresserad av pga anpassningsläget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr6boogey:

Härligt för jag tror det är den jag är mest intresserad av pga anpassningsläget

Hoppas du blir nöjd

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk

tänkte uppdatera o säga att jag köpte en nostromo efter mycket om och men och är super nöjd med den.

tog liten stund att lista ut hur ja skulle använda den på bästa sett men med många profiler att välja mellan blev den super

Permalänk
Medlem

Razer naga är relativt liten och kräver en del träning innan man lärt sig vart alla knappar sitter. Mjukvaran är inget att hänga i julgranen. Då den i nio fall av tio inte vill öppna upp "razer naga configurator". När den väl öppnas så går det väldigt smidigt att konfigurera eventuella macros, ändra dpin och så vidare.

Av personlig erfarenhet så håller Logitech produkter bättre kvalité och stabil mjukvara, så jag skulle nog välja G13.

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk
Medlem

Du har alltså köpt en bärbar för att spela på? Haha eller vadå? Jag hänger inte med

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Skrivet av Claews:

Razer naga är relativt liten och kräver en del träning innan man lärt sig vart alla knappar sitter. Mjukvaran är inget att hänga i julgranen. Då den i nio fall av tio inte vill öppna upp "razer naga configurator". När den väl öppnas så går det väldigt smidigt att konfigurera eventuella macros, ändra dpin och så vidare.

Av personlig erfarenhet så håller Logitech produkter bättre kvalité och stabil mjukvara, så jag skulle nog välja G13.

mjo ja förstår va du menar

jag har beslutsångest över naga'n hade behövt knapparna tror jag men e lite inne på eventuellt en mamba.

haftlite problem med razers mjukvara precis som du sa. så funderar fan på att lägga pengarna på en lite större stabilare mus. hmm får checka runt o se va ja hittar

Permalänk
Skrivet av Mr6boogey:

mjo ja förstår va du menar

jag har beslutsångest över naga'n hade behövt knapparna tror jag men e lite inne på eventuellt en mamba.

haftlite problem med razers mjukvara precis som du sa. så funderar fan på att lägga pengarna på en lite större stabilare mus. hmm får checka runt o se va ja hittar

i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr6boogey:

hade jag förstått rätt om det var en bärbar du hade köpt för att spela på?

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Skrivet av blagi:

hade jag förstått rätt om det var en bärbar du hade köpt för att spela på?

kollaps!

yes köpte datorn för att kunna spela o redigera bilder osv.

valet stod mellan stationär och bärbar. då jag har n fungerande stationär men hade ingen bärbar så blev det en bärbar tills jag har råd att köpa ny stationär.

men yes min tanke var att den skulle vara min speldator

Permalänk
Medlem

Har en nostromo (men belkin inte razer, ser iaf exakt likadana ut).

Bästa jag någonsin köpt, har inte problemet som killen här ovanför snackar om.
Min har då gummi under och sitter fan fast i bordet om man inte flyttar den ibland.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.