Permalänk
Föredetting

Överklockningsguide, Socket 1155

Hallå på er alla,

Jag har plockat ihop en liten överklockningsguide för LGA 1155 och MSI-moderkort som jag tänkte att ni kanske är intresserade av. Guiden är till 100% på svenska och täcker grunderna samtidigt som den är tänkt att ge en fingervisning av ungefär hur högt du kan tänkas nå med en 2500K eller 2600K på lite bättre luftkylning.

Den ligger som PDF publikt för visning eller nedladdning på PDFCast, du når den genom att klicka på (den inte så lilla) bilden ovan. Mycket nöje!

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Kan någon lägga upp denna PDF på en lite mera nerladdningsvänlig sajt?

Permalänk

Lägg upp den på PB! haha men skojade bara, tyå mediafire

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

Ni kan ju läsa filen online

Permalänk
Medlem

Nu får jag förmodligen en noob-stämpel i pannan, men är det radikalt annorlunda på ett Asrock-kort eller kan även jag ha nytta av guiden?

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Fevolas:

Nu får jag förmodligen en noob-stämpel i pannan, men är det radikalt annorlunda på ett Asrock-kort eller kan även jag ha nytta av guiden?

Inte en dum fråga alls, det är samma princip. Saker tenderar att heta lite annorlunda bara.

Angående vart den ligger... Det får jag ta på mig. Det går att läsa guiden online där åtminstone, men nedladdningslösningen är inte den läckraste någonsin. Ska se om jag kan lösa något annat.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.