Permalänk

CPU och Kylpasta. En fråga om det!

Jo, går det att ta vilken kylpasta till vilken CPU som helst eller?
För, jag kommer ihåg att jag har läst för nått år sen att man behöver kolla upp om sin CPU stödjer just den kylpastan.

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Medlem

är inte så jättenoga med vilka man tar så länge de är av kända märken typ articcooling mx3, zalman, noctua och flera länka gärna till någon du tänkt köpa och btw när du använder den har du bara en liten prick i mitten mer behövs inte det var en person som smetade ut hela tuben och undrade sen om han gjort fel när datorn visade hög temperatur och han skulle beställa en ny processorkylare senare i veckan tillslut

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av mini-z1994:

är inte så jättenoga med vilka man tar så länge de är av kända märken typ articcooling mx3, zalman, noctua och flera länka gärna till någon du tänkt köpa och btw när du använder den har du bara en liten prick i mitten mer behövs inte det var en person som smetade ut hela tuben och undrade sen om han gjort fel när datorn visade hög temperatur och han skulle beställa en ny processorkylare senare i veckan tillslut

http://www.inet.se/produkt/5321167/a...-kylpasta-3-5g

Denna tänkte jag köpa!

Den var ju rätt billig och har fått bra omdömen x)
Så, aa!
Och okay. Tack!

Visa signatur

CITERA för svar!

CPU: Athlon X4 630 GPU: Asus 560 Ti DirectCU II Nätagg: Corsair 650 TX Hårddisk: Western Digital Caviar SE 500GB RAM: Corsair Vengeance 8 GB Moderkort: Asus M5A78L LE

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejhej231:

http://www.inet.se/produkt/5321167/arctic-silver-5-kylpasta-3...

Denna tänkte jag köpa!

Den var ju rätt billig och har fått bra omdömen x)
Så, aa!
Och okay. Tack!

den är bra och duger gott kom ihåg bara och ta en liten bit av det bara på cpun liten klick i mitten sen sätter du dit kylaren (då den kommer pressa ut det ganska platt så tar du lite ) (rengör noga med tsprit, toapapper eller liknande som inte lämnar något efter sig om du behöver ta bort gammal kylpasta när du fått bort ganska mkt ifrån cpun och cpu kylaren om du använder toapapper (torrt) så tar du och suddar på dem ganska mkt då detta kan rengöra dem lite till (suddet ska såklart vara rent innan du gör det )
gör det inte hårt bara på cpun om den sitter i handen eller på bordet eller i moderkortet fortfarande ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Pasta som pasta, det fungerar även med tandkräm även vanlig kylpasta fungerar bäst