Toshiba visar 4K, världens tunnaste surfplatta och Ultrabook

Permalänk
Melding Plague

Toshiba visar 4K, världens tunnaste surfplatta och Ultrabook

Toshiba ligger i framkant med glasögonfri 3D och tv-apparater med upplösningen 4K. Dessutom visar det japanska företaget vad som sägs vara världens tunnaste surfplatta.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

nice osv.

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Äntligen kommer ni igång. Har väl sett allt på CES redan via Live Streams, Chrome har krashat flera ggr av typ 20 tabs man har haft uppe. Live streams verkar dra en del minne.

Rekommderar er att besöka Intel ståndet, UltraBooks, UltraBooks över allt.
Såg även en Ultrabook som använde trådlösladdning till en smartphone, med kontrollprogram att man kan ladda typ till 50% och sen stänga av laddningen, eller stänga av laddningen när den är full laddad.

Hoppas ni kan få lite info kramat ut ur Nvidia om Kepler, varenda rapport jag har sett så är de väldigt tysta om det.

Men hur mycket onödig skit rent ut sagt som finns där, såg en Torktumlare och Tvättmaskin som man kan styra allt via en smartphone. Starta ett tvättprogram, sätta på centrifugering, se hur lång tid det är kvar av tvätten......

Kolla även in 55 tums Samsung OLED TV, sinnessjukaste kvalitet av TV jag har sett.
http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/3746/

Rekommderar även kolla alla streams http://www.ustream.tv/ces2012

Har hört att Samsung ska visa en transparent tv som försvinner mot väggen när den är avstängd. Har faktiskt inte sett den ännu. Kan ni hålla koll på om ni hittar den.

Permalänk

låter coolt med "glasögonsfri" 3D på en surfplatta

Permalänk
Medlem
Skrivet av JORDGUBB3:

låter coolt med "glasögonsfri" 3D på en surfplatta

Det var väl dock en teve, inte surfplatta?

Permalänk
Skrivet av JORDGUBB3:

låter coolt med "glasögonsfri" 3D på en surfplatta

Ungefär lika coolt som LG optimus 3d fast lite större altså mest en kulgrej i någon timme, i alla fall enligt mig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

tycker sweclockers borde lägga upp mycket fler videos från CES 2012

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem

Och fler bilder!!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

Jag vill inte ha en surfplatta som är 1mm tunnare än iPad, jag vill ha en som är 2-3mm tjockare med dubbelt så lång batteritid!

...men så handlar det ju förstås inte bara om vad jag vill.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av beatles-3122:

Jag vill inte ha en surfplatta som är 1mm tunnare än iPad, jag vill ha en som är 2-3mm tjockare med dubbelt så lång batteritid!

...men så handlar det ju förstås inte bara om vad jag vill.

Kan inte annat än att hålla med - denna tunhetshets är för mig obegriplig. Jag är förvisso inte intresserad av en sufplatta men bärbar dator och mobiltelefon däremot. Problemet är att alla modeller nu för tiden verkar fokusera på för mig irrelevanta egenskaper såsom hur tunna de är etc. Ge mig en bärbar dator med 2600K, samt 7950 grafik (ej mobil variant) samt en batteritid på minst 3 timmar så är jag nöjd :). Vet att Clevo gör liknande med de använder den föråldrade, och strömhungriga, 1336 sockeln samt mobilgrafik i crossfire (alla crossfire/sli problem samt nästan lika hög strömförbrukning som de stationära men ändå dyrare).

Angående mobil så vill jag ha minst 48 timmar aktivt användande och minst 2+ månader standby (går måhända kanske inte att uppbringa med nuvarande batteriteknik men iallfall).