ingen SLI med två olika Geforce 460 kort?.

Permalänk
Medlem

ingen SLI med två olika Geforce 460 kort?.

Tjo folket på Sweclockers.

Jag har försökt i dagar nu att få igång SLI med ett "Geforce gtx 460SE 1gb" med ett "Geforce gtx 460OC 1gb" på moderkortet
M4N98TD EVO (nforce/nvidia chipset), har även ett 900w. nätagg.

Det är samma fabrikör på dessa, men den enda skillnaden jag märkt på de olika 460 varianterna är att SE varianten är lite snabbare, men enligt manualerna jag läst om dem så ska de vara kompatibla att köra SLI på, men får inte upp nån SLI funktion under PhysX som så många andra inte heller verkar få, är det nån som har nån koll om dessa verkligen är kompatibla, jag har testat allt känns det som, även köpt en ny SLI brygga utan resultat, även om de hittar varandra separat så får jag inte dem att jobba ihop?.

Tack för Er tid, en väldigt frustrerad herre, som bytt allt i burken för att få igång skiten...
(just nu känns det som om jag kunde sparat allt gammalt och köpt ett bättre singelkort, men men man lever och lär).

Permalänk
Medlem

Jag tror inte du kommer få det att fungera tyvärr, läs mer här.

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=196519

Visa signatur

[Intel Core i5 2500K][Nvidia GTX 760]

Permalänk
Medlem

Jo jag snubblade oxå in på det forumet, men tack för snabbt svar, jag tror nog det där stämmer, tyvärr, riktigt surt dock.

Mvh Jimmy

Permalänk
Medlem

GTX460SE är en annan modell av 460kort o kan inte blandas med vanligt GTX460 1GB.

SE är inte snabbare utan har avstängda shaderprocessorer o svagare minnesbus,är ca 20% svagare.

När det gäller SLI måste korten ha samma chip.

Permalänk
Medlem

Warrior28, jag måste ha läst fel när jag läste på zcpu tror jag det va, som jag fick för mig att det va snabbare, och eftersom det va nyare, men det verkar inte bättre, då bör jag behålla mitt gamla kort och försöka få tag på ett annat gtx kort utan SE,
för det äldre kortet har ju beteckningen 460OC så jag får väl kolla efter ett sånt istället, tack igen.

Mvh Jimmy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neomdous:

Warrior28, jag måste ha läst fel när jag läste på zcpu tror jag det va, som jag fick för mig att det va snabbare, och eftersom det va nyare, men det verkar inte bättre, då bör jag behålla mitt gamla kort och försöka få tag på ett annat gtx kort utan SE,
för det äldre kortet har ju beteckningen 460OC så jag får väl kolla efter ett sånt istället, tack igen.

Mvh Jimmy

Det var nog GPU-Z.

Den behöver inte inte heta 460OC utan OC står för fabriksöverklockad, sålänge den heter GTX460 1GB så fungerar det.

Permalänk
Medlem

Warrior28, hehe oki, tack igen då vet jag, jag ska försöka byta in det nya jag köpte mot ett annat.

Mvh Jimmy

Permalänk
Medlem

Vill tacka igen för de snabba svaren, det funkade direkt nu med nytt kort, så tack igen...
nu ska jag bara hitta bra SLI inställningar oxå på NvidiaInspector, för Swtor, hehe...

Mvh Jimmy