Asus gör Transformer Prime med högupplöst skärmpanel

Permalänk
Melding Plague

Asus gör Transformer Prime med högupplöst skärmpanel

Asus påkostade hybriddator Transformer Prime har knappt hittat ut på marknaden innan det är dags för en ny modell, denna gång med uppgraderad skärmpanel och kamera.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Och min skola har köpt in hutlöst många Prime v.1 och innan datorerna änns kommit ut till eleverna så drar Asus till med detta, fasiken!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Kostar ju runt 6k att förhandsboka på prisjakt... lite research hade kanske inte varit fel? :/

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Alldeles för mkt $ för en platta. :/

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Kostar ju runt 6k att förhandsboka på prisjakt... lite research hade kanske inte varit fel? :/

Det är Prime TF201 som ligger på prisjakten!

Inte TF700T som är den nya versionen.

Permalänk
Skrivet av anden12:

Kostar ju runt 6k att förhandsboka på prisjakt... lite research hade kanske inte varit fel? :/

Exakt källa tack! så du inte menar den "gammla" Primen.. http://www.sweclockers.com/nyhet/14921-asus-gor-transformer-p...

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Det är Prime TF201 som ligger på prisjakten!

Inte TF700T som är den nya versionen.

Jaha, där ser man. Så fel det kan bli.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Avstängd

För dyrt enligt mig, lägg till ett par tusen och man har en fullfjädrad ultrabook!

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BareHipster:

För dyrt enligt mig, lägg till ett par tusen och man har en fullfjädrad ultrabook!

håller med om att den är dyr men att jämföra den med en dator tycker jag inte man ska göra.
ungefär som att jämföra en bil och lastbil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av combatzone:

håller med om att den är dyr men att jämföra den med en dator tycker jag inte man ska göra.
ungefär som att jämföra en bil och lastbil

Prismässigt går det ju att jämföra med en riktig dator, tyvärr.
Trodde high-end surfplattor skulle kosta högst 5000 när det blev populärt med surfplattor, men 7000 tusen? Herregud.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem

$100, vilket kap!

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem

Om vi trär en påse över prislappen så måste jag ju säga at jag dreglar, och jag tror inte det blir svårare at hitta köpare till denna plattan än til B&O apparater och dom är ju inte precis på bankruttens rand... Den här plattan har en annan målgrupp än de andra, precis som Razer plattan kommer ha en tredje målgrupp. Folk prioriterar det man önskar mest att äga, slår vad om at det kommer finnas folk som försakar att äta kött för den..... Jag tror ju priset kommer falla på dessa högpresterande och högupplösliga plattorna detta året när tekniken mognat och marknaden stabiliserats ordentligt, tänk at det fortfarande är mer eller mindre et betakoncept där man fortfarande exprimenterar med olika lösningar och formfaktorer och et par stora OS som båda är under ständig utveckling. Jag drar inte in Apple då dom spelar ensamma på båda halvor på sin plan. Men Windows 8 kommer nu snart och jag tror at då när de och Android faller på plats och även W8 plattorna har hittat fram til sina målgrupper ordentligt då stabiliseras marknaden och den rena förfiningen och poleringen på hårdvara och mjukvara kommer i gång. Jag är själv en aktiv Android användare som kör GT 10.1 med ICS men är också väldigt förväntansfull efter att ha sett vad W8 innebär, dock enbart i datorn men det ger mig ju en bild på vad för funktionalitet den får på en platta. Summa summarus, slå inte priset i ansiktet på oss ännu för att någon måste köpa och prova ut dessa plattor i vardagsbruk om vi ska kunna få bättre billigare plattor med bra prestanda baserad på nästa generation av den hårdvara som används i de som kostar skjortan nu. Güten nacht meine freunde.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrfish:

$100, vilket kap!

$100 mer är nuvarande. Nej inget kap.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Lite väl dyrt va?

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Prisjaktspriset är ju inkl tangentbordsdockan, så det är inte så dyrt om man köper bara plattan. Nu vet jag inte om detta kommer att gå i Sverige iofs. Vi ska över till staterna senare i år hoppas TF700T har släppts då, då kan jag köpa en sån där för under 5000 och sen köpa en svensk docka senare.

Permalänk
Medlem

Priset är helt fel tycker jag. Har den första transformers och tycker systemet är fruktansvärt buggigt, hoppas det hela blir bättre med ICE. Då KANSKE när android är fullfjädrat kan man kanske lätta på plånboken lite lite mer.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fortfarande lite för dyrt med dessa leksaker för tillfället.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Medlem

Om den hade haft HDMI in istället för HDMI ut, kanske..

Permalänk
Medlem

Vad hände med 3G?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av corben2:

Prisjaktspriset är ju inkl tangentbordsdockan, så det är inte så dyrt om man köper bara plattan. Nu vet jag inte om detta kommer att gå i Sverige iofs. Vi ska över till staterna senare i år hoppas TF700T har släppts då, då kan jag köpa en sån där för under 5000 och sen köpa en svensk docka senare.

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aqualize:

$100 mer är nuvarande. Nej inget kap.

Var den gratis innan? $100 = 721 SEK. Förmodar att det ska stå $1000.

Edit: Ops, läste fel. Bry dig inte om detta eller mitt föregående inlägg!

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk

Släng in 3g och jag tror att försäljningen skulle öka något brutalt!

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Den upplösningen... omg.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

asus, asus, asus, asus.... Varför kan inte vi i sverige får köpa Transformer eller Transformer Prime med 3g eller LTE? Fick jag skulle jag isåfall köpa min andra platta på ett år från er när denna kommer ut...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gabrioth:

asus, asus, asus, asus.... Varför kan inte vi i sverige får köpa Transformer eller Transformer Prime med 3g eller LTE? Fick jag skulle jag isåfall köpa min andra platta på ett år från er när denna kommer ut...

+ 1 på den.

Visa signatur

- Mikael -