Permalänk
Medlem

Förslag på gamingmus?

Tjena alla gamers!!

Var nu dags att köpa sig en gaming mus och tänkte därför fråga fall ni vet någon som är skön att spela med.

Den ska inte va allt för dyr mellan 200-400

Kollade på denna, vad tycker ni om den?

http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_intellimouse_explorer_...

Skicka gärna länk på dom ni tycker är sköna! Tänkte beställa från Cdon, dom har ju schysta priser!

Permalänk
Medlem

Något som jag säger till alla som köper gamingmus, gå och prova i affären. Du kan inte veta precis hur en mus ligger i din hand annars, något som du kommer använda i flera år är värt att lägga ner lite tid på att prova.

Permalänk
Medlem

Razer Skare va!

Permalänk

Gå och testa en Mionix Naos 3200, kostar lite över din budget men är riktigt skön. Finns att testa på bl.a Media Markt

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Har testat några av dom på mediamarkt men tycker inte dom känns så goa! men visst dom e säkert bra men dom är ju inte gratis precis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbE^:

Tjena alla gamers!!

Var nu dags att köpa sig en gaming mus och tänkte därför fråga fall ni vet någon som är skön att spela med.

Den ska inte va allt för dyr mellan 200-400

Kollade på denna, vad tycker ni om den?

http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_intellimouse_explorer_...

Skicka gärna länk på dom ni tycker är sköna! Tänkte beställa från Cdon, dom har ju schysta priser!

Min favorit har haft g5 och mx518. Nu har den slutat tillverkats men finns kvar på några sidor kolla prisjakt. Dock verkar det som det ska komma en uppföljare får se hur den är då. Jag köpte 4 st direkt när jag märkte att den skulle försvinna

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Pompa_kumla

Ja har en mx518 nu men tycker inte den är så bra och spela med längre

Permalänk
Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

Min favorit har haft g5 och mx518. Nu har den slutat tillverkats men finns kvar på några sidor kolla prisjakt. Dock verkar det som det ska komma en uppföljare får se hur den är då. Jag köpte 4 st direkt när jag märkte att den skulle försvinna

Jag har också använt G5 riktigt länge. Har haft samma mus i många år och den funkar som om den vore ny. Dock har jag även på senaste tiden börjat änvänt min polares Razer deathadder. Även det en riktigt skön mus när man vant sig men inte lika mycket funkioner, mer enkel och stilren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jurkelized:

Jag har också använt G5 riktigt länge. Har haft samma mus i många år och den funkar som om den vore ny. Dock har jag även på senaste tiden börjat änvänt min polares Razer deathadder. Även det en riktigt skön mus när man vant sig men inte lika mycket funkioner, mer enkel och stilren.

Mina g5 funkade bra i början med lasern gav upp på flera stycken min brors dog helt min med och laserna var helt skum på 1par musar med. Jag kör extremt låg sens när jag spelar då kunde siktet bara dra iväg någon annan stans men hade svårt att byta den mot en annan då jag gillar formen. Mx518 är helt klart en väldigt bra mus just nu spelar jag bara med 3.0an men har mx 518 i lådan.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/6102133/ace-edge-mouse-gx500, Köpte in en för någon dag sen och är mycket nöjd med mitt köp(fick även en mycket skön musmatta men den kampanjen verkar vara slut). Passar perfekt om du spelar med palm grip som mig. Rekommenderas starkt. Billigt och bra.

Permalänk
Skrivet av Hawkies:

Något som jag säger till alla som köper gamingmus, gå och prova i affären. Du kan inte veta precis hur en mus ligger i din hand annars, något som du kommer använda i flera år är värt att lägga ner lite tid på att prova.

Håller med dig. Gå till någon affär som säljer mus t.ex. mediamark vet jag att man kan känna på vissa modeller som de har ute

Permalänk
Medlem

Du får en Steelseries Ikari Optical för ca 350kr. Skönaste (dator)musen jag lagt handen på kan jag säga.

Visa signatur

Main>> Lancool II Mesh | B550 Aorus Elite V2 | 5800X | NH-D15 | 2x16GB @ 3800c16 | RTX 3060 Ti | 2TB SSD | Corsair RM850x
HIDs>> Y27q-20 + 2x G27q-20 1440p | Model O @ QcK+ | ROG Claymore | Arctis Pro Wireless | Audioengine A5+ Misc>> Pixel 7a
HTPC>> Antec Fusion Remote | i5-6600K | GTX 1050 Ti | 8GB | 240GB SSD + NAS | Sony STR-DN860 | Samsung UE60KS7005
Server/NAS>> MS G8 @ TrueNAS SCALE | E3-1260L | 16GB | 4x3TB Z1 + 240GB SSD  pfSense>> KingNovy J4125 | 6x i225-V B3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xay0r:

Du får en Steelseries Ikari Optical för ca 350kr. Skönaste (dator)musen jag lagt handen på kan jag säga.

Håller fullständigt med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Mina g5 funkade bra i början med lasern gav upp på flera stycken min brors dog helt min med och laserna var helt skum på 1par musar med. Jag kör extremt låg sens när jag spelar då kunde siktet bara dra iväg någon annan stans men hade svårt att byta den mot en annan då jag gillar formen. Mx518 är helt klart en väldigt bra mus just nu spelar jag bara med 3.0an men har mx 518 i lådan.

Antar att du inte spelar fps iaf om du nu använder 3.0 med EXTREMT låg sens..

OT: Det är svårt att säga vad du tycker är skönt men jag själv tycker att 3.0:an är den skönaste musen som finns på marknaden och hade det inte varit för min låga sens i fps spel så hade jag aldrig använt något annat. MX518 är annars en bra och prisvärd mus om du kan leva med prediction och formen.

Permalänk

Tänkte låna den här tråden och ställa en fråga.

Kör själv med en deltaco med 800 dpi http://www.webhallen.com/hardvara/95976-deltaco_optisk_mus_me...
Funderar på att löpa en ny men jag undrar över dpi och om det är någon skillnad mellan en optisk och en laser mus? Gör dpi:n bara så att man kan ha högre känslighet i spel? Blir det någon skillnad på optisk och laser förutom att man kan få en högre dpi?

Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Qpad 5k, Femfingergrepp. Helt. Fantastisk.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-2500K GPU: 2x MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC RAM: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP HDD: Corsair Force 3 + WD Green 5400 2x 2TB(Raid) Case: Fractal Design R3 PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze MB: MSI P67A-GD55 REV B3 OS: Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Avstängd

Ska du ha en billig mus så ta inte intelli, extremt dålig kvalite och känsla :/

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=917501 billig, skön+snygg (eget tycke) och bra kvalite!

Passar den inte dig så kanske du kan köpa en Razer Deathadder? Det är ju en fråga om hur du tycker musen känns men båda mössen är bra prissatta och håller hög kvalite.

Permalänk

http://cdon.se/hemelektronik/ace_edge_3200_silver_%2b_ace_m-p... Den kör jag. Om man är vänster hänt kan man glömma den!

Permalänk
Medlem

Har kört med denna i några år nu och den e mycket bra o billig!
http://www.pricerunner.se/pl/110-1112284/Moess/A4-Tech-XL-740...

Visa signatur

╠═►MSI GX660 15,6'' 1920x1080 ╠═►Intel i5-450m ╠═►4GB ╠═►500GB ╠═►ATI HD5870 1GB ╠═►HDMI ╠═►BT╠═►W7HP

Konsole ╠═► Ps3 Slim 120G

Permalänk

Själv har jag en razer abyssus den fugerar bra med 3500 dpi inte för dyr heller!

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem

Gamingmus kan endast du själv bestämma, vi kan tipsa osv men i slutändan handlar det om vad som passar i din hand.

Ikari optical - Bra allround mus med medium fit som tillfredställer de flesta
Qpad 5k/Mionix naos - Främst fps inriktad för de med lite större händer/de som föredrar ett solitt palmgrip
Kinzu - Liten allround mus för de som använder sig av clawgrip/har miniatyrhänder

Jag har rätt stora händer så i min ägo har det funnits:
Roccat Kone - var bra , lite sketchy vikter dock
qpad 5k - Perfekt passform för min hand
ikari - fungerade bra, dock så blev klicken utsliten relativt snabbt och tappade feelingen. (snabbt snackar vi 500-600timmar) Kan ha vart söndagsexemplar eller .. rage.. Ont.
Rat 7 - Helt sjuk utformning med inställbar passform, skön efter ett tag men lasern har problem på annat än softmats
Mitt nästa köp blir nog en ikari till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av potatis mos:

http://cdon.se/hemelektronik/ace_edge_3200_silver_%2b_ace_m-p... Den kör jag. Om man är vänster hänt kan man glömma den!

Kör också med den och tycker den är superb! Håller med om vänsterhandsgrejen

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Den här är perfekt i handen, alla jag vet som testar den älskar dem. Man glömmer att man håller i den.
QPAD 5k: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=493969

Permalänk

Ut och testa, istället för att förlita dig på vad folk säger.

Men om du ändå vill göra det, köp en qpad 5k :x

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

fyfan för stora möss http://www.inet.se/produkt/6900976/steelseries-kinzu-gaming-m... dock kommer v2an ut snart på den så kanske värt att vänta?

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Skrivet av TobbE^:

Tjena alla gamers!!

Var nu dags att köpa sig en gaming mus och tänkte därför fråga fall ni vet någon som är skön att spela med.

Den ska inte va allt för dyr mellan 200-400

Kollade på denna, vad tycker ni om den?

http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_intellimouse_explorer_...

Skicka gärna länk på dom ni tycker är sköna! Tänkte beställa från Cdon, dom har ju schysta priser!

Jag har den musen och är inget annat än nöjd med den, hade dessutom föregångaren.

/S

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

Undvik Ace Edge! Min kompis har den, ytan har blivit sliten på 3 månader och skrollhjulet och den ena knappen krånglar. Kan vara ett måndags ex. också men kvalitén på den är inte så bra i alla fall.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha väldigt smala och små möss. Razer Diamondback hade jag 2st, db 3g hade jag 2st. (Bristande kvalité dock..).
När jag för ett tag sedan rageade sönder scrollen på den sista och skulle köpa en ny så hittade Roccat Kova[+] som idag är den skönaste jag haft. Snabb och perfekt form för mig. Dock verkar det som att större möss har blivit allt mer populära och en mus jag tror är bra för de som gillar större möss är Qpads mus där man har hela handen uppe på musen.

Men som sagt. Jag föredrar små möss och min Roccat känns kvalitativ med en bred scroll och knappar som går att trycka på väldigt långt bak.

Sen om man vill ha väldigt mycket knappar osv så får man väl gå lite efter det med.. Roccat musen har 2 sidoknappar på varje sida men jag använder bara de 2 vid tummen.

Visa signatur

Citera för att få svar