Hur många vänner har ni på Facebook?

Permalänk
Medlem

Hur många vänner har ni på Facebook?

Som titeln lider hur många vänner har ni på Facebook?

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är poängen med tråden?

Permalänk
Medlem

Jag är extremt populär och har då 143 vänner på facebook. Tagit bort "vänner" som är mamma till en klasskompis som jag hade för 14 år sedan o.s.v.

Funderar på att börja använda facebook på ett nytt sätt och använda det mer som affärskontaktsbok istället.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Det här var 2012 års mest onödiga tråd nånsin men för att svara..70..
Mår du bättre nu?

Permalänk

Har också lite svårt att se poängen, men för att svara på ts fråga; 215st.

Permalänk
Medlem

0

Skrivet av tcntad:

Det här var 2012 års mest onödiga tråd nånsin men för att svara..70..
Mår du bättre nu?

Det är alltså officiellt.
'12 har knappt klippt navelsträngen och årets minst bästa tråd är redan skapad

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

e-penis mått ?

Permalänk
Medlem

Alltså, för att försvara TS lite så är ju denna tråden lika meningslös som t.ex. en tråd om vad man har för inkomst o.s.v.? Så varför dessa onödiga kommentarer om tråden? TS kanske tycker det är intressant att se?

Har förövrigt runt 200

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Precis lika många vänner som jag har utanför facebook och så ska det vara.

Nå 0st, men jag har dock ett facebookkonto av en viss anledning.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Har inte ens facebook

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Avstängd

9324 st... flest hittills?

EDIT: Givetvis inte seriöst...

Permalänk

11356. Jag vann.

Använder folk fortfarande facebook 2012?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Ett 30tal skulle jag tro inget behov av 25000 som skriver nu ska jag äta mat osv. men bra att ha facebook ibland i alla fall

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Har tack och lov inget konto där.
Facebook måste ju ändå vara det värsta övervakningsprogrammet som finns där vem som helst som vill förstöra ditt liv kan ta reda på vadsomhelst och göra det känt för alla du känner och någonsin har känt.

Nej tack, förstår verkligen inte varför man skulle vilja straffa sig själv genom att öppna konto där.
Skulle lika gärna kunna fästa övervakningskameror överallt där jag bor och sända allt i direktsändning på nätet. Sedan kunde lämna dörren hem olåst med en inbjudan att vem som helst får komma in.
Från det jag hört om Facebook är detta ungefär likvärdigt med att skaffa konto där.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Svårt att se något vi kan diskutera här? Finns väll inte direkt något diskussionsunderlag att tillgå här.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Har tack och lov inget konto där.
Facebook måste ju ändå vara det värsta övervakningsprogrammet som finns där vem som helst som vill förstöra ditt liv kan ta reda på vadsomhelst och göra det känt för alla du känner och någonsin har känt.

Nej tack, förstår verkligen inte varför man skulle vilja straffa sig själv genom att öppna konto där.
Skulle lika gärna kunna fästa övervakningskameror överallt där jag bor och sända allt i direktsändning på nätet. Sedan kunde lämna dörren hem olåst med en inbjudan att vem som helst får komma in.
Från det jag hört om Facebook är detta ungefär likvärdigt med att skaffa konto där.

Man kan ju också se det helt tvärtom. Facebook är det bästa verktyget för att hålla sitt privatliv privat. Man ser till att logga in på en och samma dator, och posta helt felaktiga uppgifter om en själv. På det hela så ska man gå med i grupper man inte stödjer och skaffa vänner man inte har osv. Intresserad av politik? Gå med i "Sverigedemokraterna". Teknikintresserad? Gå med i "Copyswede fanboys".

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Skuttokova:

Har inte ens facebook

Samma här: jag har inte FB och skulle aldrig skaffa det.:)

Skrivet av JesperT:

Har tack och lov inget konto där.
Facebook måste ju ändå vara det värsta övervakningsprogrammet som finns där vem som helst som vill förstöra ditt liv kan ta reda på vadsomhelst och göra det känt för alla du känner och någonsin har känt.

Nej tack, förstår verkligen inte varför man skulle vilja straffa sig själv genom att öppna konto där.
Skulle lika gärna kunna fästa övervakningskameror överallt där jag bor och sända allt i direktsändning på nätet. Sedan kunde lämna dörren hem olåst med en inbjudan att vem som helst får komma in.
Från det jag hört om Facebook är detta ungefär likvärdigt med att skaffa konto där.

Nej, jag skulle aldrig skaffa FB b.l.a. av de anledningar JesperT anger. Det finns ju en del medborgare som har blivit av med sina jobb för att man har skrivit något ofördelaktigt om arbetsgivaren. Dessutom har flera arbetsgivare detektiver som kollar upp dig på FB. Vill andra ha det så, är det helt okej för mig men personligen står jag över sådant - och det gör jag bäst genom att inte ha ett konto på FB.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Paranoid much? Vill man snacka skit och personligt så gör man självklart inte det på ett så pass öppet forum som Facebook bakom en användare som motsvarar sitt livs historia i form av text, länkar och adressböcker. Då får man fan skylla sig själv.

Själv har jag 68 vänner, men är inte heller direkt den som lägger till varenda kotte man har lagt en blick på under sitt liv. Facebook har bara ett syfte för mig, och det är att hålla ett öga på de vänner och bekanta som man sällan träffar/snackar med längre eller som har övergett MSN, IRC, ICQ, eller diverse forum som man tidigare har snackat genom på nätet. Känns dock meningslöst att chattra med folk där som man vanligtvis snackar med varje dag på andra vis.

Personligen tycker jag det är en på tok för stel och seriös stämning på Facebook för att jag ska vara mer aktiv, iom att de flesta inte riktigt vågar vara sig själva bland alla sina hundratals "vänner" där både familj, släktingar och chefer ofta ingår. Men charmen ligger i att man ibland hittar tillbaka till gamla polare som man tidigare har glidit ifrån, samt att olika kompis-kretsar kan sammanfogas

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av ginga:

Som titeln lider hur många vänner har ni på Facebook?

14 st och jag har det nu igen endast för att släkten bor andra sidan sverige i princip. har inte ens uppdaterat ett enda status inlägg då jag enbart loggar in för se om de har skrivit nått eller hänt nått sen är det lika fort ut som jag loggar in och kollar läget

Visa signatur

Corsair 800D | i7 4790k | H100i V2 | skräp Gigabyte moderkort | EVGA 980Ti SC | Crucial Ballistic 16gb DDR3 | 2x500gb Samsung 850 PRO | Corsair HX850i
Playseat Alcantara + T300rs framför 48" Andersson tv

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Har tack och lov inget konto där.
Facebook måste ju ändå vara det värsta övervakningsprogrammet som finns där vem som helst som vill förstöra ditt liv kan ta reda på vadsomhelst och göra det känt för alla du känner och någonsin har känt.

Nej tack, förstår verkligen inte varför man skulle vilja straffa sig själv genom att öppna konto där.
Skulle lika gärna kunna fästa övervakningskameror överallt där jag bor och sända allt i direktsändning på nätet. Sedan kunde lämna dörren hem olåst med en inbjudan att vem som helst får komma in.
Från det jag hört om Facebook är detta ungefär likvärdigt med att skaffa konto där.

Skrivet av MacEnkronan:

Samma här: jag har inte FB och skulle aldrig skaffa det.:)

Nej, jag skulle aldrig skaffa FB b.l.a. av de anledningar JesperT anger. Det finns ju en del medborgare som har blivit av med sina jobb för att man har skrivit något ofördelaktigt om arbetsgivaren. Dessutom har flera arbetsgivare detektiver som kollar upp dig på FB. Vill andra ha det så, är det helt okej för mig men personligen står jag över sådant - och det gör jag bäst genom att inte ha ett konto på FB.:)^^

Dåliga argument egentligen, då du själv väljer vilken information du vill dela med dig av. Behöver inte vara sant heller.

Är bara idioter som blir av med jobbet, man är inte tvingad att skriva skit om arbetsgivarna på facebook. Om man nu vill det, varför lägga till chefen? Arbetskamraten som tjallar? Eller så kan man göra så att de inte ser något du skriver, utan bara dina närmaste vänner ser det.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Dåliga argument egentligen, då du själv väljer vilken information du vill dela med dig av. Behöver inte vara sant heller.

Är bara idioter som blir av med jobbet, man är inte tvingad att skriva skit om arbetsgivarna på facebook. Om man nu vill det, varför lägga till chefen? Arbetskamraten som tjallar? Eller så kan man göra så att de inte ser något du skriver, utan bara dina närmaste vänner ser det.

Som jag har förstått det så dyker det upp långt mer information om en själv än vad man själv lägger upp där.
Hörde någonting horribelt om att det gick att ta kort i smyg på en och sedan koppla bilderna till ens konto och skriva massa skit utan att det gick att göra något åt det. Tex bilder av typen "Se här vad han gjorde en blöt kväll på firmafesten" kan ju få ödesdigra konsekvenser för personens karriär och liv.
Dessutom är det ju inte speciellt svårt att skapa falska bilder i photoshop heller och vips kan man förstöra någons liv totalt.

Tydligen finns det mängder med riktigt obehagliga funktioner i facebook för att de själva och andra användare ska kunna jävlas med och övervaka folk, som få ens är medvetna om utan tror att det handlar om någon kul liten klubb där man kan träffa vänner.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Nackdelen (och fördelen) med facebook är att man använder sin riktiga identitet. Man är lätt att hitta och det är lätt att hitta andra. Angående personlig integritet så väljer man själv vad man lägger upp för information om sig själv, och vilken information som ska vara synlig för vänner, vänners vänner och medlemmar man inte är vän med.

Bilder på när du gör bort dig på personalfesten kan folk lägga upp utan att du är medlem. Skillnaden är att om du är med på facebook kan du skriva till användaren som laddat upp bilden att du inte vill att den ska finnas online, eller så kan du anmäla bilden (finns en sån funktion på facebook) för att få ner den.

Har man lite nätetikett är facebook inga problem, och jag antar att de flesta på sweclockers har lite nätvana. Men visst finns det personer som kanske borde tänka över vad de delar med sig av på facebook.

Visa signatur

Halvgubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Som jag har förstått det så dyker det upp långt mer information om en själv än vad man själv lägger upp där.
Hörde någonting horribelt om att det gick att ta kort i smyg på en och sedan koppla bilderna till ens konto och skriva massa skit utan att det gick att göra något åt det. Tex bilder av typen "Se här vad han gjorde en blöt kväll på firmafesten" kan ju få ödesdigra konsekvenser för personens karriär och liv.
Dessutom är det ju inte speciellt svårt att skapa falska bilder i photoshop heller och vips kan man förstöra någons liv totalt.

Tydligen finns det mängder med riktigt obehagliga funktioner i facebook för att de själva och andra användare ska kunna jävlas med och övervaka folk, som få ens är medvetna om utan tror att det handlar om någon kul liten klubb där man kan träffa vänner.

Om det nu är så att man blir så full på firmafesten har jag svårt att tro att facebook skulle göra det värre.
Man har redan visat sig aspackad inför företaget så vad mer skulle komma fram via facebook.

Det är klart man kan skapa falska bilder, men är det ett stort problem? Nej verkligen inte.
Samma problem kan hända i verkligheten, eller hur? Du lägger problemen på facebook som lika gärna kan vara "verkliga" problem.
Nån tar en bild på dig, photoshoppar en blöja och napp på dig och sen skriver ut.
Inget med facebook men samma sak, eller hur?

Skulle det ändå hända är det bara att skriva att det är en falsk bild, skoja bort det eller anmäla bilden.
Du gör en höna av en fjäder. Herre gud!

Själv har jag nån sån bild som är photoshoppad på mig på facebook, varför ska jag ens bry mig?

Men som svar på frågan så har jag ca 150 vänner, alla är riktiga vänner

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Som jag har förstått det så dyker det upp långt mer information om en själv än vad man själv lägger upp där.
Hörde någonting horribelt om att det gick att ta kort i smyg på en och sedan koppla bilderna till ens konto och skriva massa skit utan att det gick att göra något åt det. Tex bilder av typen "Se här vad han gjorde en blöt kväll på firmafesten" kan ju få ödesdigra konsekvenser för personens karriär och liv.
Dessutom är det ju inte speciellt svårt att skapa falska bilder i photoshop heller och vips kan man förstöra någons liv totalt.

Tydligen finns det mängder med riktigt obehagliga funktioner i facebook för att de själva och andra användare ska kunna jävlas med och övervaka folk, som få ens är medvetna om utan tror att det handlar om någon kul liten klubb där man kan träffa vänner.

Går ju ta bort "taggning" av en, så det inte går länka bilder till ditt konto. Endast du själv kan gå och göra det.
Visst de kan fortfarande lägga upp bild och skriva ditt namn, men de kan de ju göra även fast du inte har konto.

Problemet i sig är att de flesta som använder facebook (typ 99%) inte har någon koll på funktioner och skiter i ställa om inställningarna. Och då går det som de gör för dem så springer de till aftonbladet och gråter om hur facebook förstört deras liv.
Du kan ju ställa in så att när någon som inte är din vän, söker på dig så ser de endast din profilbild och namn, inget mer. Kan inte kolla på dina bilder, kan inte se vad du skrivit, eller andra skrivit till dig.

Använder själv det nog mest för att det blir smidigt att anordna/bli inbjuden till event där, fester och sådant. Skapa bjuda in och så ser man vilka som kommer vilka som inte kommer, vilka som tar med sig kompisar, så slipper man ringa runt till massa.

Men som sagt flesta facebook använadre är idioter och 90% av allt som skrivs/görs där är bara skit.
Men är smidigaste sättet att hålla kontakten med vissa. Speciellt om man/de är utomlands.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Jag har ~130 st.
20-30 personer, som är släkt, familjemedlemmar eller nära vänner, som kan läsa och kommentera allt jag lägger upp.
Övriga hundra är uppdelade i grupper som klasskamrater, online-vänner och vänners-vänner jag är bekant med och dessa tillåts läsa det jag tycker inte är särskilt privat. Några få har jag som inte kan läsa något alls jag skriver, detta är typ randomfolk jag bara träffat på nån gång.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Går ju ta bort "taggning" av en, så det inte går länka bilder till ditt konto. Endast du själv kan gå och göra det.
Visst de kan fortfarande lägga upp bild och skriva ditt namn, men de kan de ju göra även fast du inte har konto.

Problemet i sig är att de flesta som använder facebook (typ 99%) inte har någon koll på funktioner och skiter i ställa om inställningarna. Och då går det som de gör för dem så springer de till aftonbladet och gråter om hur facebook förstört deras liv.
Du kan ju ställa in så att när någon som inte är din vän, söker på dig så ser de endast din profilbild och namn, inget mer. Kan inte kolla på dina bilder, kan inte se vad du skrivit, eller andra skrivit till dig.

Använder själv det nog mest för att det blir smidigt att anordna/bli inbjuden till event där, fester och sådant. Skapa bjuda in och så ser man vilka som kommer vilka som inte kommer, vilka som tar med sig kompisar, så slipper man ringa runt till massa.

Men som sagt flesta facebook använadre är idioter och 90% av allt som skrivs/görs där är bara skit.
Men är smidigaste sättet att hålla kontakten med vissa. Speciellt om man/de är utomlands.

På vilket sätt skulle facebook kunna förstöra ditt liv.
Jag har min profil nästan helt öppen, tror bara det är telefonnummer och address som jag begränsat till vänner, resten är publict.
Man är väl vuxen och kan stå för det man skriver och gör?

Permalänk

Har 109st av dessa är 6 släkt, 20-25 vänner som jag träffar regelbundet och resten är barndomsvänner och bekanta som man kanske ser nån gång om året. Hade fler förut men rensade bort alla som jag inte pratar med varken på facebook eller på riktigt.

En del intressanta frågor man kan ställa här som följdfråga till TS start.

Hur många av era facebook vänner träffar ni regelbundet irl?

Lägger ni till alla slumpmässiga personer ni träffar på t.ex. en fest och som ni med största sannolikhet aldrig kommer träffa igen? Varför gör man det?

Ligger det någon form av status eller liknande i att ha massor av vänner på facebook?

Ni som har hundratals och tusentals vänner på facebook, hur många av dessa pratar ni någorlunda regelbundet med?

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem

Har ca 350 st. Visst jag pratar inte med alla eller bryr mig ens om alla men de är ändå smidiga att ha, ibland vill man veta vad som händer därifrån man kommer och sånna saker. Jag har dock nekat säkert 100 pers eftersom jag inte kunnat se någon som helst användning av att ha dem.
Facebook används ju ofta av folk när de har fester eller andra events, iaf inom studentvärlden, och då kan man missa roliga saker om man inte finns där.
Deras gruppsystem med att man kan skapa en grupp är ju jättebra också, vi har en för vår klass där man lätt kan diskutera uppgifter, schema och fritid. Har också en för alla kompisar jag lirar HoN med och som är fylld av roliga saker.

Folk som blir av med jobbet pga av facebook statusar saknar antagligen vett överhuvudtaget. Spelar ingen roll om det är på nätet eller i verkligheten, snackar man skit om chefen så konkurrenter eller andra hör så förtjänar man inte företagets förtroende. ifall chefen förtjänar skiten går man till facket först.

Dessutom förstår jag inte riktigt varför folk är så rädda för facebook. Man måste ju inte lämna ut sitt liv där och om folk lägger upp bilder på dig är det ju bara att avtagga eller meddela att du inte vill ha bilderna där, för om du inte finns där så skulle de ändå kunna lägga upp dem och resultatet blir samma som om de inte är taggade.

Jag använder inte min"riktiga" mail på facebook, jag lägger heller inte ur min adress eller telefonnumer, har min profil låst till mina vänner och känner mig tillräckligt säker för att tryggt använda de tjänster de erbjuder. Kanske är naiv men vem skulle kunna sabotera mitt liv utan att jag har gjort något som förtjänar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agonotheta:

På vilket sätt skulle facebook kunna förstöra ditt liv.
Jag har min profil nästan helt öppen, tror bara det är telefonnummer och address som jag begränsat till vänner, resten är publict.
Man är väl vuxen och kan stå för det man skriver och gör?

Folk har blivit av med jobb, dragits med skillsmässor osv pågrund av att de troligtvis är idioter och postar allt på facebook öppet för alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Har tack och lov inget konto där.
Facebook måste ju ändå vara det värsta övervakningsprogrammet som finns där vem som helst som vill förstöra ditt liv kan ta reda på vadsomhelst och göra det känt för alla du känner och någonsin har känt.

Nej tack, förstår verkligen inte varför man skulle vilja straffa sig själv genom att öppna konto där.
Skulle lika gärna kunna fästa övervakningskameror överallt där jag bor och sända allt i direktsändning på nätet. Sedan kunde lämna dörren hem olåst med en inbjudan att vem som helst får komma in.
Från det jag hört om Facebook är detta ungefär likvärdigt med att skaffa konto där.

Skrivet av MacEnkronan:

Samma här: jag har inte FB och skulle aldrig skaffa det.:)

Nej, jag skulle aldrig skaffa FB b.l.a. av de anledningar JesperT anger. Det finns ju en del medborgare som har blivit av med sina jobb för att man har skrivit något ofördelaktigt om arbetsgivaren. Dessutom har flera arbetsgivare detektiver som kollar upp dig på FB. Vill andra ha det så, är det helt okej för mig men personligen står jag över sådant - och det gör jag bäst genom att inte ha ett konto på FB.:)^^

"Jag förstår inte, därför är det dåligt"?