hjälp med tyst och billig kylare till nvidia geforce 9600gt

Permalänk

hjälp med tyst och billig kylare till nvidia geforce 9600gt

vet inte om jag har lagt tråden rätt men min fläkt låter som ett jet plan och håller nog på å ge upp på kuppen så undrar om det finns ett rätt så tyst och billigt kylnings alternativ till nivdia geforce 9600gt??

mvh

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte tro det är värt att köpa en kylare till den då kylaren troligtvis kostar mer än ett nytt kort. Har du köpt luft på burk och provat att blåsa den ren från damm?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Skrivet av Dahle86:

Jag skulle inte tro det är värt att köpa en kylare till den då kylaren troligtvis kostar mer än ett nytt kort. Har du köpt luft på burk och provat att blåsa den ren från damm?

okej men vilket kort rekommenderar du som är som mitt om inte bättre som är prisvärt?? ne har ju inte gjort det har tänkt flera gånger men aldrig hänt men ljudnivån blir väll inte mindre då eller??

Permalänk
Medlem

mer dam i enheter, gör att den blir varmare, som gör att fläktarna går fortare , och låter då också mer.
kan bli en minimal ljudnivå skillnad.

Ja brukar ta vanlig cyckel/bil pump och blåsa rent enheterna i datorn. MEN, inte med HÖGSTA STYRKA på blåsenheten, då kan man skada komponenterna.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Herr kanin:

okej men vilket kort rekommenderar du som är som mitt om inte bättre som är prisvärt?? ne har ju inte gjort det har tänkt flera gånger men aldrig hänt men ljudnivån blir väll inte mindre då eller??

Hur har du dragit den slutsatsen? Det kan vara en enorm skillnad.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

men tänkte att det är ju fläktens ljudnivå så vad hade det med damm att göra hehe men man lär sig något nytt varje dag men den ser inte så dammig ut det är det som är knepigt plus att jag tror lagret i fläkten håller på och ge sig för det skrapar när jag snurrar den

Edit: jag har hittat en utan fläkt för kollar bara på film spelar inte eller nött men klarar detta 720/1080p?? Gigabyte Radeon HD5450 1024MB Passivt??
vad menas med passivt??

Permalänk
Medlem

Passivt betyder som det låter dvs ingen fläkt det är bara flänsar ^^

Permalänk

okej hehe men är helt ute och cyklar när det gäller grafikkort för vet inte vilka som är bra eller dåliga

Permalänk
Medlem

okej men nu vet du men ja du kan se på full hd filmer med ett HD5450 utan problem och billigt var det med såg ja