Permalänk
Avstängd

VattenKylning

Hej, vet att det finns tusentals trådar om vattenkylning men har inte ett dugg koll på den fronten.. Jag har tänkt ett tag på att skaffa det men behöver hjälp med att välja komponenter. Kan nån slänga ihop ett sett åt mig som passar mina komponenter (se sign)?

MVH - Montalva

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Du behöver minst 120 + 360 rad för att ta sli.
Eller 2st 240 vilket som går in i chassit.
Xspc rx radiatorerna är bra val om man har råd med dom samt att man kan göra med lågvarvs fläktar.

Sen får du kolla upp ifall dina 580 har stöd för vattenblock,kolla t.ex ekwebs hemsida om deras block har stöd för just dina kort.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toivo83:

Du behöver minst 120 + 360 rad för att ta sli.
Eller 2st 240 vilket som går in i chassit.
Xspc rx radiatorerna är bra val om man har råd med dom samt att man kan göra med lågvarvs fläktar.

Sen får du kolla upp ifall dina 580 har stöd för vattenblock,kolla t.ex ekwebs hemsida om deras block har stöd för just dina kort.

har två ref kort så ja, men jag vet ju ändå inte vad jag ska ha, pump, rad, block, slangar? vätska osv

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Gav ju tips på rad.

En resvoar är valfri bara ta någon som du tycker om.

Jag kör med detta:
http://www.coolingstuff.se/p/412/ek-gtx-580-570-acetal
http://www.coolingstuff.se/p/237/phobya-dc12-260-12volt-pump
http://indomo.se/9160-EK-Supreme-HF-Intel-AMD-Full-Copper

Slang väljer du efter nipplar.
Tar du 10/16 nippel så är det 10/16 slang osv.
Sen får du kolla efter sli brygga, finns på coolingstuffs hemsida

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

har två ref kort så ja, men jag vet ju ändå inte vad jag ska ha, pump, rad, block, slangar? vätska osv

Rad nämnde föregående.
Du får mäta lite i chassiet och se om det går in en 360 plus 120 eller två 240s gärna extra tjocka.

Slang finns det högar att välja mellan och är mer eller mindre en smaksak. Dock rekomenderar jag 13/10 eller större.
Ju tjockare vägg desta mindre problem med att slangen viker sig får du.
Kompressionsnipplar är väl att rekommendera också.

bland pumpar så tycker jag en ek dcp4.0 är ett givet val.
Den flåsar på riktigt ordentligt och är nästan lite väl mycket för mindre system men då man kan strypa ner den till att nästan blir ljudlös så gillar jag det starkt.

Block till cpu så tycker jag ek supreme hf är riktigt fina leksaker och om det är för dyrt så är supreme ltx praktiskt taget samma block fast mindre snyggt XD
Glöm bara inte backplate!!! råkade glöma det själv vid första bygget och höll på att knäcka mobot.

Tror det är allt jag kan bistå med.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Jag har precis byggt ihop mitt första vattenkylnings bygge så jag är inget proffs men kan ju rekommendera lite av dem grejerna jag är nöjd med och framför allt är det pumpen som jag har valt, det är en XSPC X2O 750 Dual 5.25 Bay Reservoir Pump alltså en Pump/res combo som sitter i 2st 5.25" platser otroligt tyst och snygg enligt mig Slang. De 2 vanligaste alternativen verkar ju vara 19/13 (1/2") och 13/10 (3/8") skillnaden är väll inte så stor vad jag kunnat läsa på, rätta mig om jag har fel! Vad gäller radiator yta brukar väll ett minimum vara en 120mm per komponent och det är verkligen minimum! sen gäller det ju att planera hur man ska dra slangarna o allt så att man köper rätt fittings! Som vätska räcker det med vanligt destilerat vatten (batterivatten) dock finns det risk för algbildning och om man köper vätska som är för just vattenkylning i datorer så brukar de flesta ha ngt sorts medel i för att motverka detta! Hoppas detta hjälpte ngt iaf

Permalänk
Medlem

för 2580's + en I7'a skulel jag Starkt reomendera 2x360 i radiator plats, Minst 360+240. Kör själv med 360+240 på en i5 2500k och 2 6970's och på lägre fläkthastigheter kan den lätt bli 45 c i vattnet (5xGt1850 fläktar på 40% hastighet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevin1992:

Jag har precis byggt ihop mitt första vattenkylnings bygge så jag är inget proffs men kan ju rekommendera lite av dem grejerna jag är nöjd med och framför allt är det pumpen som jag har valt, det är en XSPC X2O 750 Dual 5.25 Bay Reservoir Pump alltså en Pump/res combo som sitter i 2st 5.25" platser otroligt tyst och snygg enligt mig Slang. De 2 vanligaste alternativen verkar ju vara 19/13 (1/2") och 13/10 (3/8") skillnaden är väll inte så stor vad jag kunnat läsa på, rätta mig om jag har fel! Vad gäller radiator yta brukar väll ett minimum vara en 120mm per komponent och det är verkligen minimum! sen gäller det ju att planera hur man ska dra slangarna o allt så att man köper rätt fittings! Som vätska räcker det med vanligt destilerat vatten (batterivatten) dock finns det risk för algbildning och om man köper vätska som är för just vattenkylning i datorer så brukar de flesta ha ngt sorts medel i för att motverka detta! Hoppas detta hjälpte ngt iaf

Dela upp i stycken tack?
Eller gör du så i skolan med, slänger fram en tapet med text :s

Att säga en 120 per komponent är lite väl lite.
3 komponenter som i detta fall cpu och två 580 kräver minst 4x120.
Dvs 120+360 eller helst 240+360 eller bästa möjliga 360+360

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevin1992:

Jag har precis byggt ihop mitt första vattenkylnings bygge så jag är inget proffs men kan ju rekommendera lite av dem grejerna jag är nöjd med och framför allt är det pumpen som jag har valt, det är en XSPC X2O 750 Dual 5.25 Bay Reservoir Pump alltså en Pump/res combo som sitter i 2st 5.25" platser otroligt tyst och snygg enligt mig Slang. De 2 vanligaste alternativen verkar ju vara 19/13 (1/2") och 13/10 (3/8") skillnaden är väll inte så stor vad jag kunnat läsa på, rätta mig om jag har fel! Vad gäller radiator yta brukar väll ett minimum vara en 120mm per komponent och det är verkligen minimum! sen gäller det ju att planera hur man ska dra slangarna o allt så att man köper rätt fittings! Som vätska räcker det med vanligt destilerat vatten (batterivatten) dock finns det risk för algbildning och om man köper vätska som är för just vattenkylning i datorer så brukar de flesta ha ngt sorts medel i för att motverka detta! Hoppas detta hjälpte ngt iaf

Måste flika in och säga att jag har en sådan res/pump hemma i en låda.
Jag tyckte den lät något förfärligt illa.
Visst min fru tyckte inte det var någon big deal men jag stod inte ut skrapande, gnisslande och tjutande ljud.
Köp en riktig pump i stället.

Möjligt att det bara är jag som retar mig på högfrekventa tjutande ljud

Ang vatten så bör du köra på enbart batterivatten, blanda inte ner något utan ta en silvercoil i reservoaren i stället
Funkar prima tycker jag. Lite tråkigt med dom mjölkvita slangarna bara

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Dela upp i stycken tack?
Eller gör du så i skolan med, slänger fram en tapet med text :s

Att säga en 120 per komponent är lite väl lite.
3 komponenter som i detta fall cpu och två 580 kräver minst 4x120.
Dvs 120+360 eller helst 240+360 eller bästa möjliga 360+360

Har hoppat av skolan tyvärr xD Men ska tänka på det i framtiden

Det borde gå att köra med 3x 120mm, kanske inte kommer prestera mkt bättre än luft men tänkte bara lite på alla de här slutna vattenkylnings systemen som finns med 120mm radiatorer på cpu-kylare och SWEC testade ju ett 580 med sån sluten vattenkylning med bara en 120mm rad på, bara lite tankar som flög upp xD Plus att "riktig" vattenkylning presterar ytterligare lite bättra än sluten? Rätta mig om jag är helt ute o cyklar.

Men visst håller jag med dig att det är väl lite om man ändå ska köra på vattenkylning!

Skrivet av RainesX:

Måste flika in och säga att jag har en sådan res/pump hemma i en låda.
Jag tyckte den lät något förfärligt illa.
Visst min fru tyckte inte det var någon big deal men jag stod inte ut skrapande, gnisslande och tjutande ljud.
Köp en riktig pump i stället.

Möjligt att det bara är jag som retar mig på högfrekventa tjutande ljud

Ang vatten så bör du köra på enbart batterivatten, blanda inte ner något utan ta en silvercoil i reservoaren i stället
Funkar prima tycker jag. Lite tråkigt med dom mjölkvita slangarna bara

Jasså, jag hör faktiskt inget från min pump xD eller så har jag bara dålig hörsel xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevin1992:

Har hoppat av skolan tyvärr xD Men ska tänka på det i framtiden

Det borde gå att köra med 3x 120mm, kanske inte kommer prestera mkt bättre än luft men tänkte bara lite på alla de här slutna vattenkylnings systemen som finns med 120mm radiatorer på cpu-kylare och SWEC testade ju ett 580 med sån sluten vattenkylning med bara en 120mm rad på, bara lite tankar som flög upp xD Plus att "riktig" vattenkylning presterar ytterligare lite bättra än sluten? Rätta mig om jag är helt ute o cyklar.

Men visst håller jag med dig att det är väl lite om man ändå ska köra på vattenkylning!

Jasså, jag hör faktiskt inget från min pump xD eller så har jag bara dålig hörsel xD

Går säkert köra cpu och 580 med en 240 rad men du får tänka på dubbla 580 den värmen som avges från första i vattnet går in i andra direkt, att skjuta in ljumet vatten från cpun in i grafikkort ett sen ännu varmare i grafikkort två är ju inte trevligt.

Sen hinner inte radiatorn kyla ner det fortare än vad det kommer in värme.
Jag kör i dagsläget 580 och cpu med 1x360

Har också blivit varnad för dessa resvoar/pump combon, att dom kan leva rövare i chassit
Det är väl det som är boven att värmen ökar snabbare än vad det går att kyla ner.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Hmm väldigt intressant in deed.. Är väldigt tacksam för svaren trodde faktiskt att jag skulle bli ner slagen av att göra en ny tråd om h2o kylning

Så om jag fattat rätt, jag måste ha följande.

1, en 120mm rad till CPU
2, en 240mm rad till GPU
3, en pump
4, en reservoar
5, GPU/CPU block
6, slangar + fäst thingisar
7, batterivatten

Inser nu när jag skriver att mitt chassi inte är det bästa för h2o
Blir nog att köpa ett nytt chassi oxå om allt ska få plats..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk

Lånar tråden lite eftersom jag inte fick svar i min egna!

Detta tycker jag ser ut som ett bra "paket" men är lite osäker på vad jag egentligen skall ha,
jag har tänkt att kyla mina 2st 6870 kort eftersom de låter som jetplan, och jag vill klocka dem mer ^^

Jag hittade detta på cooling stuff:

EK Water BLocks EK-Bay SPIN Acetal (Bara för att den var fräck)
Enermax UCMA12 Magma (Fläktar till radiatorn)
Feser One 1L UV Pink (Kylmediumet)
Magicool 280 slim (Radiatorn)
Phobya DC12-260 12Volt Pump (Pumpen)
2st vattenblock till 6870 skall jag förmodligen köpa av
en kille här, förhoppningsvis

Hur vet jag om korten är av "referens typ" det ena har orginalkylare
och det andra har en dubbelfläkt kylare :S

Visa signatur

MB: Asus Prime Z690M-PLUS D4 DDR4 | CPU: Intel Core i7 12700K | CPU-Kylare: Corsair Cooling Hydro H100X | Nätagg: Fractal Design R3 Platinum 1000W | Minne: Corsair 32GB DDR4 4600MHz Vengeance RGB | HD: Samsung 750 256GB SSD & Samsung 860 EVO 1TB | GPU: PNY RTX 3080 10GB XLR8 Gaming REVEL EPIC-X | Skärm: Acer 27" Nitro XV272UX QHD IPS 240 Hz | Headset: EPO GSP 670

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

Hmm väldigt intressant in deed.. Är väldigt tacksam för svaren trodde faktiskt att jag skulle bli ner slagen av att göra en ny tråd om h2o kylning

Så om jag fattat rätt, jag måste ha följande.

1, en 120mm rad till CPU
2, en 240mm rad till GPU
3, en pump
4, en reservoar
5, GPU/CPU block
6, slangar + fäst thingisar
7, batterivatten

Inser nu när jag skriver att mitt chassi inte är det bästa för h2o
Blir nog att köpa ett nytt chassi oxå om allt ska få plats..

Skickades från m.sweclockers.com

Du måste ha större radiatorer för sli
Minst 2 st 240 eller 120 + 360 eller 120+120+240 beroende vad som får plats
Då är det räknat cpu,gpu och gpu

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Toivo83:

Du måste ha större radiatorer för sli
Minst 2 st 240 eller 120 + 360 eller 120+120+240 beroende vad som får plats
Då är det räknat cpu,gpu och gpu

ok, tack.

har du något chassi som du kan rekomendera för 2x240? mitt chassi är ju litte muppigt på den fronten :/

edit: som inte kostar en förmögenhet?

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Kika runt bland olika fulltower.
t.ex Corsair 800D tar en 360 i taket, samt 120 bak och du får plats med en 120 i botten.

Finns flera beg här på swec.

EDIT: annars har du ju Cosmos 2 på inkommande

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Kika runt bland olika fulltower.
t.ex Corsair 800D tar en 360 i taket, samt 120 bak och du får plats med en 120 i botten.

Finns flera beg här på swec.

EDIT: annars har du ju Cosmos 2 på inkommande

Du anser inte att cosmos 2 kostar en förmögenhet eller?;) visserligen.. Om man jämnför med thermaltake lv 10 så..

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Du anser inte att cosmos 2 kostar en förmögenhet eller?;) visserligen.. Om man jämnför med thermaltake lv 10 så..

Visst kostar det
Ska bli intressant när man får hem chassit.

Men det är lite vad man prioriterar, hittar man något som passar så får man välja mellan om det passar en eller priset.
Sällan du får båda delarna tyvärr.

Men som sagt, 800D är ett bra exempel, finns för runt 1000-1800 beg.
Köpte t.ex mitt för 1000.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Visst kostar det
Ska bli intressant när man får hem chassit.

Men det är lite vad man prioriterar, hittar man något som passar så får man välja mellan om det passar en eller priset.
Sällan du får båda delarna tyvärr.

Men som sagt, 800D är ett bra exempel, finns för runt 1000-1800 beg.
Köpte t.ex mitt för 1000.

Så du har ett på ingång alltså!:O Jag och en polare funderar på att skaffa det lagom till ivy och kepler så jag hoppas att du slänger upp ett galleri och skickar ett PM om det^^

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Så du har ett på ingång alltså!:O Jag och en polare funderar på att skaffa det lagom till ivy och kepler så jag hoppas att du slänger upp ett galleri och skickar ett PM om det^^

yepp,vet dock inte när det trillar in alls :S
Bättre beställa för tidigt än för sent.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

yepp,vet dock inte när det trillar in alls :S
Bättre beställa för tidigt än för sent.

True that! Hur känns 800D då? står mellan dom två:)

Förlåt TS om jag snyltar lite på din tråd nu:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

True that! Hur känns 800D då? står mellan dom två:)

Förlåt TS om jag snyltar lite på din tråd nu:)

Mjo,byter lite pga vill ha nytt.
Dock köpte jag mitt och lackade i somras, men vill ha annat.

Lite negativt är att man får inte in 360+240 utan att modda lite.
Och jag är den som vill ha chassina orörda i sådana fall.
sen är ju chassit inte ljudlöst heller, enda som jag hör är pumpen.

Fläktarna snurrar i 800 så dom är tysta men som sagt, pumpen.
Annars rekomenderar jag chassit starkt då det är riktigt lätt jobbat i

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Måste flika in och säga att jag har en sådan res/pump hemma i en låda.
Jag tyckte den lät något förfärligt illa.
Visst min fru tyckte inte det var någon big deal men jag stod inte ut skrapande, gnisslande och tjutande ljud.
Köp en riktig pump i stället.

Möjligt att det bara är jag som retar mig på högfrekventa tjutande ljud

Ang vatten så bör du köra på enbart batterivatten, blanda inte ner något utan ta en silvercoil i reservoaren i stället
Funkar prima tycker jag. Lite tråkigt med dom mjölkvita slangarna bara

Du fick nog ett dåligt exemplar För jag har hör inget från dom.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

yepp,vet dock inte när det trillar in alls :S
Bättre beställa för tidigt än för sent.

I demand a gallery and a pm!!
Funderar också starkt på ett till Ivy men är lite osäker på om jag skall ta det nu eller då ^^;

Chassiet släpps på idag tror jag så du borde ha det idag eller på tisdag tror jag.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

I demand a gallery and a pm!!
Funderar också starkt på ett till Ivy men är lite osäker på om jag skall ta det nu eller då ^^;

Chassiet släpps på idag tror jag så du borde ha det idag eller på tisdag tror jag.

Mm, får hoppas på det.
Inet tar bara hem på beställning så om det släpps idag så nästa helg bör det har skramlat in, fan 22kg utan delar är galet.
Måste väga chassit med allt i sen

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Du fick nog ett dåligt exemplar För jag har hör inget från dom.

Nja, alla har olika tröskel för när de börjar störa sig på ett ljud. Det finns de som tycker att alla fläktar över t.ex. 500RPM är för högljudda. Jag t.ex. stör mig till och med på min DDC pump vid 7 volt som ofta sägs vara en av de bästa pumparna för låg ljudnivå.

Till TS rekommenderar jag en separat pump då de oftast är överlägsna både i prestanda och ljudnivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Nja, alla har olika tröskel för när de börjar störa sig på ett ljud. Det finns de som tycker att alla fläktar över t.ex. 500RPM är för högljudda. Jag t.ex. stör mig till och med på min DDC pump vid 7 volt som ofta sägs vara en av de bästa pumparna för låg ljudnivå.

Till TS rekommenderar jag en separat pump då de oftast är överlägsna både i prestanda och ljudnivå.

Sant, men oftast så blir pumpar nedsänkta i vatten tystare pga att vibrationerna dämpas mkt bra.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Mm, får hoppas på det.
Inet tar bara hem på beställning så om det släpps idag så nästa helg bör det har skramlat in, fan 22kg utan delar är galet.
Måste väga chassit med allt i sen

Haha ja fullpackat med delar och vattenkylning. 35kg here we come XD
Jag planerar om jag skaffar det 2x 240 1x 360 1x 120 rad kommer bli mums

Vikten har dock en fördel.
1. vid inbrott kommer tjuven bryta ryggen så han kommer inte få med sig något mer efter det XD
2. katten eller hunden kan inte välta det ^^
3. om du snubblar på det kommer det inte vöälta men du kommer få grymt ont i foten.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Haha ja fullpackat med delar och vattenkylning. 35kg here we come XD
Jag planerar om jag skaffar det 2x 240 1x 360 1x 120 rad kommer bli mums

Vikten har dock en fördel.
1. vid inbrott kommer tjuven bryta ryggen så han kommer inte få med sig något mer efter det XD

35 kg är lika mycket som tung packning på ryggen, inte så farligt men du har rätt det blir avsevärt mycket tyngre. Sitter och räknar lite på min vattenkylning och det är ju helt uppåt väggarna :S

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Haha ja fullpackat med delar och vattenkylning. 35kg here we come XD
Jag planerar om jag skaffar det 2x 240 1x 360 1x 120 rad kommer bli mums

Vikten har dock en fördel.
1. vid inbrott kommer tjuven bryta ryggen så han kommer inte få med sig något mer efter det XD
2. katten eller hunden kan inte välta det ^^
3. om du snubblar på det kommer det inte vöälta men du kommer få grymt ont i foten.

trist bara om personalen på poststället snubblar,lär väl krossa skallen om dom hamnar under :S
ska sätta in fler radiatorer sen, får se för hur jag ska sätta dom före jag beställer.
har bara i dagsläget bara en 360.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |