Permalänk

Steam presentkort?

Hej jag undrar om det går att köpa steam presentkort i någon butik eller så typ pressbyrån eller något?

och vad det heter isåfall ?

Tack för svar!

Permalänk
Avstängd

Tror inte det.

Finns nog bara på själva steam.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Ingen aning om fysiska presentkort, men skulle inte tro det, defenitivt inte på pressbyrån :P.
Däremot så går det att "gifta" spel till dem som har steam, och när du ger bort ett spel så kan man också skriva en liten hällsning.

edit: kolla, läs och förstå här! https://support.steampowered.com/kb_article.php?p_faqid=549#g...

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk

Ok tack för svaren men jag har hört om något visa presentkort som funkade till steam? men har har kanske hört fel :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av J00HHAANN:

Ok tack för svaren men jag har hört om något visa presentkort som funkade till steam? men har har kanske hört fel :/

Jo det kan nog stämma, då laddar man väll ett "tillfälligt visakort" med pengar som sen går att köpa med i vilken butik som helst, vet att det var en kille som hade något sådant "worldwide" presentkort när jag jobbade på gamestop, och det fungerade ju fin fint.

edit again: fast jag har ingen koll på det, eller hur det fungerar.... så någon annan får väll svara på de

eedit: titta här http://usa.visa.com/personal/cards/prepaid/visa_gift_card.htm...

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Du kan köpa ett ''Paysafecard'' på pressbyrån..

http://www.paysafecard.com/se/se-paysafecard/

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd

du kan köpa spendon vilket är som ett mastercard kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Tror inte det.

Finns nog bara på själva steam.

det finns inte någon annanstans förutom på steam och då skickar du bara över det presentkortet

tror de andra har bättre svar på saken än jag

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av _tekken_:

Du kan köpa ett ''Paysafecard'' på pressbyrån..

http://www.paysafecard.com/se/se-paysafecard/

Det var ett sånt jag letade efter! Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av J00HHAANN:

Det var ett sånt jag letade efter! Tack!

mehe, sedär, där lärde man sig något nytt själv =D

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Skrivet av pjuppi:

mehe, sedär, där lärde man sig något nytt själv =D

Permalänk
Skrivet av J00HHAANN:

Hej jag undrar om det går att köpa steam presentkort i någon butik eller så typ pressbyrån eller något?

och vad det heter isåfall ?

Tack för svar!

Här.. bättre present går ej att hitta https://store.steampowered.com/account/redeemwalletcode?l=swe...

Permalänk
Medlem
Skrivet av J00HHAANN:

Hej jag undrar om det går att köpa steam presentkort i någon butik eller så typ pressbyrån eller något?

och vad det heter isåfall ?

Tack för svar!

Har för mig (inte 100% säker) att jag har sett någonting på GameStop...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Jag har sett att det det finns på gamestop

Visa signatur

Main: R9 390 Nitro, 4690K @ 4 GHZ, NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte Z97X Gaming 3, Fractal Design Define S, 1 TB, Fractal Design 650W, samsung 840 evo 120gb, windows 10
Equipment: Benq xl2411t Tesoro durandal ultimate G1NL, steelseries rival, Qpad qh 90.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Affeskate13:

Jag har sett att det det finns på gamestop

Stämmer. Det går alldeles utmärkt att köpa där. Har själv gjort det.

Permalänk
Medlem

Gå till en återförsäljare av Paysafecard (ej Pressbyrån, då !DOM! nu kräver leg samt 5 kr avgift för någon jävla anledning)
jag gick till en affär i närheten av mig och där var de inge leg eller avgift utan bara cash mot cash, samt att du får mer av paysafecard än du får av steamcard (då det är satt pris på 89 spänn?) 10£ alltså, då antar jag att 50£ är 450kr eller liknande.

Du får enbart 50£ för 450kr som du spenderade, varav du förlorar 50kr som du kunde använt för 50£ till.

köper du ett paysafe så är det som ett bankkort har du använt 435,75 SEK (50£ i dagens valuta) så har du 75kr,25öre att spendera och köper du mer än ett paysafecard så kan du lägga upp alla till en ny summa av £ som du behöver, alltså har du en 75kr och en 25 kr så kan du lägga ihop dessa paysafe för 10£ till.

Iaf det är så jag gör , jag förklarar extremt dåligt, men det är värt det för mig iaf (spenderade 1500kr på paysafecard idag) och fick 160£ varav hade jag köpte steamcard så hade jag få 150£ ?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

Det går

@J00HHAANN:

Det går att köpa steampresentkort på pressbyrån men inte själva kortet.
Du går in till pressbyrån och frågar om de har paysafe (vilket de har) du köper för den summan du vill ha.
Och sen så går du i på steampowered och trycker på lägg till steam plånbokspengar.
Och sedan tryck på den summan du köpte på preebyrån och tryck på paysafe skriv in den 16siffriga pinkoden och voala

Permalänk
Medlem

Det finns steam presentkort på gamestop, 20€ och 50€

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Moderkort:ASUS Z97-A ATX | CPU: Intel Core i7 4790K 4GHz | Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | GPU: Gigabyte GeForce GTX 970 Windforce 3X OC | Nätagg: EVGA Supernova G2 750W | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600Mhz VENGEANCE LP | SSD: Samsung SSD EVO 850-Series 500GB

Permalänk
Medlem

Steam gift card

@J00HHAANN: På Gamestop har de Steam gift card på 180kr uppåt om jag inte minns fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wiktor32:

@J00HHAANN: På Gamestop har de Steam gift card på 180kr uppåt om jag inte minns fel!

Tror de har höjt priset till 200 eller 220 men det är bättre än paysafe. (enklare och det fungerar mycket bättre)

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

GameStop

Man kan köpa ett sånt presentkort i GameStop-butikerna! Det finns en Gamestop butik i Kista.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bullme1st3r:

Man kan köpa ett sånt presentkort i GameStop-butikerna! Det finns en Gamestop butik i Kista.

Vad är det som händer, jag tror jag har sett över 10 bumpar likt denna senaste dygnet här på SweC? Helt otroligt

TS har nog löst problemet, tråden är 4 år gammal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bullme1st3r:

Man kan köpa ett sånt presentkort i GameStop-butikerna! Det finns en Gamestop butik i Kista.

Jag köpte Steam presentkort från Gamestop en gång och blev besviken. Fick istället kvitto med en kod till Steam. Det är inte ett kort som du tror.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan