Arctic kyler grafikkort och processorer på CES 2012

Permalänk
Melding Plague

Arctic kyler grafikkort och processorer på CES 2012

Schweiziska Arctic visar upp de senaste produkterna på Consumer Electronics Show i Las Vegas. I vanlig ordning vankas det kylare för högpresterande komponenter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Se där ja.
Alltid trevligt med nya kylare.

Visas vattenblock och diverse vatten prylar på sådana mässor?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Nattkörare, impressive Själv har man vaknat mitt i natten å kan inte somna om.
Alltid gillat AC, främst för deras grafikkortskylare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Reklam, wtf?!

Permalänk
Skrivet av Bokenbergen:

Reklam, wtf?!

Reklam? Han går och tittar vad som finns för nytt i en tillverkares monter på mässan, på samma sätt som han kollar in övriga montrar. Vad hade du tänkt dig att de skulle göra på mässan egentligen? Eller skall de se till att sudda ut alla tillverkares namn när de filmar och undvika att säga namnet.

"Här har vi en grafikkortskylare som heter *bleeep* från *bleep* för 7970, ser intressant ut"

Sedan får vi själva försöka luska ut vilken tillverkare det är, så att vi kan köpa prylen om vi är intresserade. Iofs skulle det aktivera tittarna/läsarna på ett helt annat sätt, men jag tror nog att de flesta faktiskt uppskattar att få veta vilken tillverkaren är och vad produkten heter. Vad tror du?

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Reklam? Han går och tittar vad som finns för nytt i en tillverkares monter på mässan, på samma sätt som han kollar in övriga montrar. Vad hade du tänkt dig att de skulle göra på mässan egentligen? Eller skall de se till att sudda ut alla tillverkares namn när de filmar och undvika att säga namnet.

"Här har vi en grafikkortskylare som heter *bleeep* från *bleep* för 7970, ser intressant ut"

Sedan får vi själva försöka luska ut vilken tillverkare det är, så att vi kan köpa prylen om vi är intresserade. Iofs skulle det aktivera tittarna/läsarna på ett helt annat sätt, men jag tror nog att de flesta faktiskt uppskattar att få veta vilken tillverkaren är och vad produkten heter. Vad tror du?

Med "reklam" menar han nog 5-sekunders-filmsnutten (i mitt fall CDON.com) innan sweclockers repotage börjar.

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Skrivet av walp:

Med "reklam" menar han nog 5-sekunders-filmsnutten (i mitt fall CDON.com) innan sweclockers repotage börjar.

Aha, sitter på jobbdatorn med 3G/GPRS uppkoppling så jag blockar reklam för tillfället, så jag såg ingen reklam. Då förstår jag kommentaren bättre. Sorry Brokenbergen.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Jag kan inte se videoklippet. Vad för slags spelare är det där?

EDIT: Aha, jag blir numera tvingad att ha denna sida blinkande med skitreklam för att se videoklippet. Så töntigt... Nu satte ni allt dit oss stygga reklamblockerare...

Dold text
Dold text

>_>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santa-san:

Jag kan inte se videoklippet. Vad för slags spelare är det där?

EDIT: Aha, jag blir numera tvingad att ha denna sida blinkande med skitreklam för att se videoklippet. Så töntigt... Nu satte ni allt dit oss stygga reklamblockerare...

Dold text
Dold text

>_>

Fungerar utan problem här...

Permalänk
Medlem

Ja deras grafikkort-kylare är helt enkelt brillianta som sagt tidigare, kanske inte de snyggaste, men ska man inte skylta med sin hårdvara i datorn så är ju dessa ett självklart val.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Santa-san:

Jag kan inte se videoklippet. Vad för slags spelare är det där?

EDIT: Aha, jag blir numera tvingad att ha denna sida blinkande med skitreklam för att se videoklippet. Så töntigt... Nu satte ni allt dit oss stygga reklamblockerare...

Dold text
Dold text

>_>

Buhu reklamen var ju borta på 3sekunder.

Permalänk
Medlem

jo det är verkligen jobbigt med 5 sekunder reklam...inte

Jag gillar verkligen Artics produkter. Hade en Artic GT pro som kylde min AMD Phenom X4 9750, otroligt tyst och kostade 85:- . Mitt powercolor HD5750, med Artickylare, var också extremt tyst och svalt

Permalänk

Jag skall absolut inhandla en Accelero Extreme till mitt inkommande HD7970. Maken till grafikkortskylare har jag aldrig varit med om. Köpte en sådan kylare till mitt HD4870X2 och det sänkte Idle-tempen från ca. 83 grader till 38 och på köpet blev kortet helt knäpptyst. I load ligger det väl runt 60 grader eller strax över det, kontra typ 90+ tidigare.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Skrivet av fesen:

Buhu reklamen var ju borta på 3sekunder.

Reklam I KLIPPET struntar jag i, det som gör mig arg är att spelaren inte ens startar så länge jag har ADBlock plus på. Därför = skit, sen kan det rullas hur många "jamen vi måste ju tjäna lite pengar" snyftare som helst om hur mycket reklamen "förhöjer" min surf-upplevelse och hur dum jag är som blockerar den. Buhu buhu

Permalänk

synd... men swec har blivit mer reklam än info... överger snart sidan :/ hela inslaget kändes som ett sälj pitch snarare än något annat... kan ni/vi inte gå tillbaka till hårdvaru/entusiast sida?

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Medlem
Skrivet av _AntiherO:

synd... men swec har blivit mer reklam än info... överger snart sidan :/ hela inslaget kändes som ett sälj pitch snarare än något annat... kan ni/vi inte gå tillbaka till hårdvaru/entusiast sida?

Rätta mig om jag har fel, men hela CES går väll nästan ut på att göra reklam (/visa upp det nya) för företaget och då blir det lite svårt att göra info klipp utan att reklamera ^^?

Permalänk

kommer det bilder med så man slipper se alla era filmer?

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Santa-san:

Reklam I KLIPPET struntar jag i, det som gör mig arg är att spelaren inte ens startar så länge jag har ADBlock plus på. Därför = skit, sen kan det rullas hur många "jamen vi måste ju tjäna lite pengar" snyftare som helst om hur mycket reklamen "förhöjer" min surf-upplevelse och hur dum jag är som blockerar den. Buhu buhu

Vi undersökte detta innan kampanjen började just därför att vi vill att ni som använder Adblock fortfarande ska kunna spela filmerna. I senaste Firefox + Adblock+ med standardprenumerationen av EasyList utan egna filter fungerar det fortfarande utan problem, men det är dessvärre omöjligt att testa alla kombinationer av addons / listor / filter. Vilket filter är det som strular för dig?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Det här är Offtopic, men jag hittar inget forum för detta:

Om ni nu ska försöka få folk att stänga av adblock på sweclockers.com så bör ni nog skippa "epelepsi-reklam".

Många vill nog stödja er verksamhet genom att "visa reklam", men man tappar sugen om 50% av skärmen blinkar i olika färger (stora flashande banners).

Det (o)lustiga är att det endast är de som vill stödja er som får stå ut med dessa enorma epelepsi-reklamer.
Det kan liknas med de som köper sin musik legalt och får massa kopieringsskydd och på så vis får mindre för sina pengar än de som tankar hem sin musik helt gratis och slipper allt tjaffs.

Jag tror att ni nog skulle tjäna på att ta det lugnare med reklamen, då fler människor skulle disabla adblock på sweclockers.com, vilket i sin tur skulle leda till fler banner-klick för er. Jag vill ha reklam från denna branch, dock vill jag inte ha den NERTRYCKT I HALSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, ni ser, enbart caps lock där... irriterade nog många, tänk fontsize 100 och växlande färger

ps. ett scenario, jag sitter och och läser om corsairs nya fina chassi i era nyheter, medans jag gör det så distraheras jag av en banner till höger, jag blir störd och irriterad på bannern i sig själv. När jag flyttar blicken för att se vad det är som stör mig så ser jag att det är en hetsig flashreklam för samma corsairchassi. Vilket blir mitt intryck? Antagligen inte positivt. Jag funderar lite på vad de som köper annonsplatserna hos er tänker kring detta? Hur tänker ni själva?

Visa signatur

:: MAIN :: Asrock P67 Extreme4 :: 2500K :: 970 GTX :: HP W2207 :: Corsair 16GB :: TRUE :: Samsung 850 :: Logitech diNovo Edge :: HTPC :: ION :: Intel X-25 G2 :: Array R2 :: Samsung F4 ::

Permalänk
Skrivet av Hennnkee:

Rätta mig om jag har fel, men hela CES går väll nästan ut på att göra reklam (/visa upp det nya) för företaget och då blir det lite svårt att göra info klipp utan att reklamera ^^?

syftar på swec's reportage... att swec försöker "sälja" artic's grejer är jag inte för... hade hellre sett spec's och info, än en "overlook" på deras sortiment. Det känns så jävla tandlöst de mesta på denna sida nu, visst e det kul med reklam men jag började inte hänga på swec för reklam... Jag kom hit för oberoende tester som inte känns så oberoende längre, samt fegis fasonerna att inte våga/kunna säga när saker känns som skit, snälla sluta bete er som katten runt het gröt, in o kötta bara?

Edit* Warheart,Santa-san och kalle@anka har ju iaf fattat vad jag syftar på.

Visa signatur

AMD 2700x @ Stock | Asus B450-F Strix ROG | HyperX 2x16GB @ 3,6ghz | EVGA 980ti SC+ ACX+ | Corsair HX750w | 2x1TB Intel p660 M.2 | 3x1TB Seagate HDD | Corsair 300R

Permalänk
Geeks
Säljchef
Skrivet av Warheart:

Det här är Offtopic, men jag hittar inget forum för detta:

Om ni nu ska försöka få folk att stänga av adblock på sweclockers.com så bör ni nog skippa "epelepsi-reklam".

Många vill nog stödja er verksamhet genom att "visa reklam", men man tappar sugen om 50% av skärmen blinkar i olika färger (stora flashande banners).

Det (o)lustiga är att det endast är de som vill stödja er som får stå ut med dessa enorma epelepsi-reklamer.
Det kan liknas med de som köper sin musik legalt och får massa kopieringsskydd och på så vis får mindre för sina pengar än de som tankar hem sin musik helt gratis och slipper allt tjaffs.

Jag tror att ni nog skulle tjäna på att ta det lugnare med reklamen, då fler människor skulle disabla adblock på sweclockers.com, vilket i sin tur skulle leda till fler banner-klick för er. Jag vill ha reklam från denna branch, dock vill jag inte ha den NERTRYCKT I HALSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, ni ser, enbart caps lock där... irriterade nog många, tänk fontsize 100 och växlande färger

ps. ett scenario, jag sitter och och läser om corsairs nya fina chassi i era nyheter, medans jag gör det så distraheras jag av en banner till höger, jag blir störd och irriterad på bannern i sig själv. När jag flyttar blicken för att se vad det är som stör mig så ser jag att det är en hetsig flashreklam för samma corsairchassi. Vilket blir mitt intryck? Antagligen inte positivt. Jag funderar lite på vad de som köper annonsplatserna hos er tänker kring detta? Hur tänker ni själva?

Hej Warheart, då detta är lite off-topic så länkar jag dig till vårt feedback forum och speciellt mitt svar här: #11829960 där diskussionen gärna får fortgå.

MVH// Emil

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Ny hårfön m.a.o., eller hur, Jonas?