Razer demonstrerar den bärbara värstingdatorn Blade

Permalänk
Medlem

Man får ju en Alienware m17x för dessa pengar med samma upplösning, nvidia GTX 580M 2Gb, i7 2670 @ 2,2 Ghz 4 kärnor..

Permalänk

Vilket jäkla skämt den här datorn är. Oftast brukar höga priser motiveras av hög kvalité och högpresterande komponenter - något som Razer inte levererar! Min G73JH piskar den här datorn och kostar ingenting idag, processorn är ju för fasiken tvåkärnig, för det priset! Nä nu går dem för långt, Alienware säljer inte prisvärda laptops, men vad är då den här?
Bärbara värstingdatorn... Jaha. Den kommer knappt att klara BF3 på lägsta.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Medlem

Läskigt lik Macbook Pro. Ser ut som ett helgjutet alu-hölje. Formerna är snuskigt lika, osv.

Permalänk
Medlem

Jag håller med Jonas och andra medlemmar. Den ser väldigt snygg ut! Men priset, komponenterna och konceptet har jag svårt för. Intressant idé med pekplattan till höger, dock lär det väl bara funka på stora bärbara 17"?
Hela datorn känns mer som en form av prototyp än att de hoppas på att folk verkligen ska köpa den.

Permalänk
Medlem

Snygg men låg prestanda till högt pris. Finns bättre prestanda till halva priset, bättre prestanda och samma formfaktor till samma pris eller dubbla prestandan till samma pris.

Pekskärmen till höger verkar mer som en kul grej än något som man har praktiskt nytta av. Vem har tid att titta ner på tangentbordet när man spelar för att se något som man skulle kunna se på skärmen?

Permalänk
Avstängd

Finns det de som gamar på en lap top?

Låter väldigt obekvämt.

Permalänk
Medlem

Kan bara tala för mig själv;
Skulle aldrig lägga 23 lax på en laptop. På en stationär skulle jag däremot inte tveka, om nu pengar inte vore något problem.

Det är klart.. är pengar inget problem så hade jag säkerligen lagt 23000 på denna saken, men om jag måste välja mellan en laptop och en stationär för 23000 så blir det en stationär.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Finns det de som gamar på en lap top?

Låter väldigt obekvämt.

Kopplar du in en mus är det precis som att vara på stationär fast lättare att flytta den. Inget för den som bara spelar hemma men om du reser mycket eller pendlar är det trevligt.

Permalänk
Medlem

Pappa betalar kunder som köper sånt skräp..

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem

Nej tack.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Måste verkligen säga att jag fullständigt ÄLSKAR att dom har musplattan bredvid skrivbordet, och inte under! Och den är väldigt snygg

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Finns det de som gamar på en lap top?

Låter väldigt obekvämt.

Smidigt att dra med sig till polarna eller på nån annanstans, och prestandan duger fint till StarCraft2 tex det var bland annat min anledning till köpet av laptop.
Razer skulle funka fint till det.
Korkat val: Ja men har man oändligt med pengar får man en massa krimskrams man kanske tycker om.

Permalänk
Medlem

Skön, men varför 555m?

Jag köpte en bärbar åt min polare för 18k med 6990m i och allmänt bättre spec så den här datorn är inte alls attraktiv....

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem

batteritid 10 min pga alla dioder och lyspaneler..

Permalänk
Medlem

Någon som vet vilket spel det är som visas??

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

Seriöst, 23k för de där skitkomponenterna?! Man skulle kunna tro Apple hade ett finger med här

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Skrivet av nictim:

Någon som vet vilket spel det är som visas??

på första bilden är det League of legends

Permalänk

Bärbara datorer är ganska ointressant till just gamers, finns bra lösningar med micro ATX smidiga chassin och sjukprestanda, såg en grej MSI hade gjort med thunderbolt såg ganska coolt ut men hade hellre sett något i stil med man hade kunnat stoppa in vilket graffe externt hur som helst då hade jag börjat köra laptop.

Permalänk
Medlem

Nej fy fan. Det som tilltalade mig var formspråket, det var allt.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk

En dator för 23k och marknadsförs med LoL när grafikkortet kan inte hantera ultra grafiken på 1080p. Razor, gör om, gör rätt och sänk priset...

Visa signatur

...

Permalänk
Avstängd

GT555 dual core 23 k wow värsting dator? nej värsting fail!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikardj97:

på första bilden är det League of legends

Jo, det ser jag men jag menar FPS spelet som man ser på videon!

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av bicepscurl:

GT555 dual core 23 k wow värsting dator? nej värsting fail!

Quad är det väl? Eller är själv med ht?

Skrivet av JesperDa:

Seriöst, 23k för de där skitkomponenterna?! Man skulle kunna tro Apple hade ett finger med här

Hehe, ja man nästan tro det

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold