Permalänk

Datorn vägrar. söker hjälp.

Hej Sweclockers, jag kommer hit i sök om hjälp, då jag vet att ni är givmilda med detta. Dessutom har inte leverantörer och företag som står ansvariga inte svarat än så länge.

först och främst ska jag säga att jag är otroligt tekniskt okunnig. Jag har googlat länge och försökt leta efter sätt att få datorn att fungera igen.

Mitt problem är att jag inte kan starta upp datorn. Jag har en Taurus Hardcore GTX570 i5 2500k. så fort den når Windows-laddningen så blir det en kort blue-screen innan datorn startas om. Sedan kommer menyn upp med "påbörja automatisk reparation" eller "starta datorn normalt". Givetvis fungerar inte det senare alternativet, och det första kan inte hitta vad som är fel, det står bara att det inte går att starta datorn.

Jag kan också komma in i ClickBIOS, där det dels står att "CPU frequency"-baren är full (datorn överhettas dock inte). Jag antar att detta inte är bra.

Därefter kan jag gå in i de olika alternativen för överklockning, BIOS, Boot osv. som ClickBIOS har att erbjuda. Men jag har inte den blekaste om vad jag kan göra för att fixa datorn.

formatera om? isåfall, hur gör jag det på den här modellen?

ursäkta om det var fel topic jag skapade tråden i. Tyckte den verkade mest rätt, men e man tekniskt dum i huvet så kan det bli som det blir.

Tack på förhand
Anton

Permalänk
Medlem

Låter som ett trasigt minne eller behövs formateras om.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

ok, hur gör jag för att formatera om datorn utifrån den restriktionen jag har då jag inte kan komma in i den? Någon som är van vid ClickBIOS?

tack

Permalänk
Medlem

Stoppar i windows 7 skivan sen står det precis vad som ska göra simpelt. Sen lägger du in drivrutiner som du fick med från inet

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

Är det en helt ny dator men med en "gammal" hårddisk som du använt tidigare, om så är fallet behöver du formatera den och lägga in ditt OS på nytt. Eventuellt kanske det går att köra in en win7-skiva och lösa det med någon av vertygen som finns på den.

Permalänk

Det händer inget när jag stoppat i Windows 7-skivan, ska det hända något direkt när jag startar om datorn eller vart kan jag komma åt den?

Permalänk
Medlem

Vänta tills inet svara. De är en av få butiker som verkligen vill hjälpa sina kunder och de vet säkerligen hur du ska göra.

Permalänk

en liten uppdatering:

systemåteställning fungerar inte.

Jag vet inte hur jag ska få Windows 7-skivan att aktiveras. då jag inte kan komma in i datorn så väl. Jag kan däremot komma in i kommandotolken.

Jag har också sökt efter trasig hårdvara, vilket datorn inte kunde hitta.

Det jag behöver göra är att formatera om den på något sätt/komma in i W7-skivan, antar jag.