Asus GTX580 DirectCU II + Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II.

Permalänk
Medlem

Asus GTX580 DirectCU II + Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II.

Uhm, tänkte om detta var möjligt eller måste det vara ett referenskort ? Tänker på det eftersom min Asus GTX580 DirectCU II låter som in i helvete, vet att jag skulle kunna skicka in det för reklamation. Men det brukar ju ta 1 månad eller så ? Inte säker om man orka med det. Har inget äldre kort utom en GT8800 som inte exakt tar Skyrim eller BF3.

Var inte säker vars jag skulle posta detta, så flytta på tråden om det är fel.

Permalänk
Medlem

Vad har du för temperatur på kortet?
Prova att lägga datorn på sidan så att kortet pekar rakt upp, hjälper detta så får du göra som mig och fästa stripes i kylaren och t.ex. hårddiskburarna så att kylaren hålls upp av något mer än bara pcb:n. DCU2 kylaren lät då knappt något under full belastning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheFreak:

Var inte säker vars jag skulle posta detta, så flytta på tråden om det är fel.

Tråden borde ligga under grafikkort -> geforce...

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av n1nja:

Vad har du för temperatur på kortet?
Prova att lägga datorn på sidan så att kortet pekar rakt upp, hjälper detta så får du göra som mig och fästa stripes i kylaren och t.ex. hårddiskburarna så att kylaren hålls upp av något mer än bara pcb:n. DCU2 kylaren lät då knappt något under full belastning.

Nej, det är inte problemet. Problemet är att en av fläktarna, ena fläkten kan man knappt höra men den andra har ett ganska högt "burligt" ljud. Det låter inte som den slår i nåt eller liknande.

Skrivet av _vanilla:

Tråden borde ligga under grafikkort -> geforce...

Ja, men tänkte ju på att det kunde innehålla eventuell moddning.

Permalänk
Medlem

reklamera kortet om de låter konstigt :)orginal kylaren på DCuII korten är ju väldigt bra annars.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av cat_fish_1:

reklamera kortet om de låter konstigt :)orginal kylaren på DCuII korten är ju väldigt bra annars.

Som sagt, tror man inte skulle orka med en månad av väntan. Fan, man ångra sig att man sålde 460 nu.

Permalänk
Medlem

Uhm, någon som vet om det funkar då ? Eller blir det att man måste modda lite ?

Permalänk
Medlem

Var inte korkad. Skicka in kortet

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Skrivet av TheFreak:

Nej, det är inte problemet. Problemet är att en av fläktarna, ena fläkten kan man knappt höra men den andra har ett ganska högt "burligt" ljud. Det låter inte som den slår i nåt eller liknande.

Ja, men tänkte ju på att det kunde innehålla eventuell moddning.

Har för mig att jag läste någonstans att på vissa exemplar så kunde fläkten ta i nån kabel. Kolla det. Tror det kunde lösas bara genom att peta undan kabeln lite. Jag har själv inte det problemet med mitt kort så jag vet inte säkert.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | MSI GTX 1060 3GB | Crucial Ballistix 32GB 3600MHz | Dell UltraSharp U2311H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peacerich:

Har för mig att jag läste någonstans att på vissa exemplar så kunde fläkten ta i nån kabel. Kolla det. Tror det kunde lösas bara genom att peta undan kabeln lite. Jag har själv inte det problemet med mitt kort så jag vet inte säkert.

Har läst det också, men har kollat inget som slår i vidare jag kan se. Men har ju inte tagit bort kylaren än, eftersom det voida garantin eller ?

Skrivet av XrOo:

Var inte korkad. Skicka in kortet

Som sagt, orka inte med att surfa och kolla film i en månad. Har nog lite att göra redan nu, finns ju inte mycket att göra på skolan och har inte exakt nå projekt.

Permalänk
Skrivet av TheFreak:

Har läst det också, men har kollat inget som slår i vidare jag kan se. Men har ju inte tagit bort kylaren än, eftersom det voida garantin eller ?

Som sagt, orka inte med att surfa och kolla film i en månad. Har nog lite att göra redan nu, finns ju inte mycket att göra på skolan och har inte exakt nå projekt.

Ja, rent allmänt förbrukar det garantin. Vet inte hur det är med Asus men EVGA har väl riktigt generösa villkor när det gäller moddning och överklockning. Men borde det inte gå att ta bort själva ramen med fläktarna utan att röra kylflänsen? Kan ju bli problem vid eventuella garantiärenden iaf. Om nu ramen sitter med skruvar, det kan lätt synas att man pillat med dem. Har faktiskt inte kollat.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | MSI GTX 1060 3GB | Crucial Ballistix 32GB 3600MHz | Dell UltraSharp U2311H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peacerich:

Ja, rent allmänt förbrukar det garantin. Vet inte hur det är med Asus men EVGA har väl riktigt generösa villkor när det gäller moddning och överklockning. Men borde det inte gå att ta bort själva ramen med fläktarna utan att röra kylflänsen? Kan ju bli problem vid eventuella garantiärenden iaf. Om nu ramen sitter med skruvar, det kan lätt synas att man pillat med dem. Har faktiskt inte kollat.

Tror det inte är värt att chansa, hursomhelst vet nån om Asus GTX580 DirectCU II + Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II är möjligt utan att behöva ändra nåt eller gäller det bara referenskort ? hur mycket måste ändras ? Det var som hela frågan med det här.

Vill helst vetta det innan jag börja pila med den, annars blir det väl att reklamera. Får väl leta efter ett begagnat kort eller nåt om det blir så.

Permalänk
Medlem

Blev att reklamera kortet, en kompis hade en gammal 460 liggandes som man fick låna.

Permalänk
Medlem

Fick byta ut kortet, men gissa vad ? Har exakt samma problem igen, har till och med prövat jämföra det med en väns Asus DirectCU II 570 och min låter markant mer än hans.

Så frågar igen, funkar Asus GTX580 DirectCU II + Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFreak:

Fick byta ut kortet, men gissa vad ? Har exakt samma problem igen, har till och med prövat jämföra det med en väns Asus DirectCU II 570 och min låter markant mer än hans.

Så frågar igen, funkar Asus GTX580 DirectCU II + Arctic Cooling Accelero Xtreme Plus II ?

Har du frågat här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiffenL:

Har du frågat här?

Nej, det har jag inte. Kan göra det nu, är ändå välkommen att svar om någon vet.

Tackar för länken.