Hur många vänner har ni på Facebook?

Permalänk
Medlem

Jag förstår mig inte på dem som har över 1000 vänner på facebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liorcifer:

En del intressanta frågor man kan ställa här som följdfråga till TS start.

Hur många av era facebook vänner träffar ni regelbundet irl?

Lägger ni till alla slumpmässiga personer ni träffar på t.ex. en fest och som ni med största sannolikhet aldrig kommer träffa igen? Varför gör man det?

Ligger det någon form av status eller liknande i att ha massor av vänner på facebook?

Ni som har hundratals och tusentals vänner på facebook, hur många av dessa pratar ni någorlunda regelbundet med?

Jag träffar knappt någon regelbundet, alltså oftare än någon gång per månad. Denna av den anledning att jag har vänner från olika orter jag bott i, och det är inte helt runt hörnet.

Om det är någon jag finner intressant eller får ut något av att prata med så kan personen addas för att se om personen är lika intressant att prata med vid senare tillfälle. Om det istället blir så att man inte kommunicerar med personen på facebook så försvinner den vid nästa rensning av kontakter. Vid samma tidpunkt flyttas de jag faktiskt kommunicerar med till en egen kategori som också får tillgång till inlägg av det mer privatare slaget.

Jag tycker att personer med flera hundra "vänner" inte behöver vara något positivt, om personen i sig inte är en konstnär, musiker eller på annat vis har en hög med fans.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aijoj:

"Jag förstår inte, därför är det dåligt"?

Jag förstår självklart vad FB går ut på, men jag ser det mest som den stora massans nya nöje!:P Men sedan så är jag ju en väldigt privat som person också.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Emil_98:

Jag förstår mig inte på dem som har över 1000 vänner på facebook.

Jag förstår mig inte på dem som har facebook.

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Buffer:

Jag förstår mig inte på dem som har facebook.

Inte ens lite? Måste säga att det garanterat hjälpt mig hålla kontakten med en del gamla vänner och även hjälpt det sociala livet med fester och aktiviteter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Inte ens lite? Måste säga att det garanterat hjälpt mig hålla kontakten med en del gamla vänner och även hjälpt det sociala livet med fester och aktiviteter.

Näe.
Hade Lunar en gång i tiden. FaceBook kommer hamna i graven bredvid...

Visa signatur

| 4 Wheels Move Your Body, 2 Wheels Move Your Soul |

Permalänk
Medlem

354

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk

17

träffar alla regelbundet

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReZZiE:

9324 st... flest hittills?

Rätt svårt när max är 5000

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Buffer:

Näe.
Hade Lunar en gång i tiden. FaceBook kommer hamna i graven bredvid...

Men lunar hade man när man var 12 och var inte i närheten av lika stort som facebook. Det går inte att jämföra dem två

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

282

Har kontakt med cirka 100 utav dessa utanför datorn, dock är det en massa gamla vänner man kan prata med då och då via facebook.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Henrikfotograf:

Rätt svårt när max är 5000

Jaså? Det visste jag inte. Nåja, var ändå inte seriös.

Jag vet faktiskt inte hur många det är... enda jag vet säkert är att jag har ett FB-konto. Men är nästan aldrig inne på det.

IRL-kontakt före FB.

Permalänk
Medlem

Om Facebook så problem, eller?

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

620 och förre tänker jag ha, har försökt rensa då och då när det dyker upp folk jag inte vill ha på min vänner lista

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

201 känner alla, dock så är ett par gamla klass kompisar som är mindre intressanta.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

~100

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Inaktiv

372, känner mer eller mindre alla. Dem jag inte känner så väl är folk jag träffat på studentfester osv. Personligen skulle jag tycka det var väldigt jobbigt att hålla kontakt med alla utan facebook då ingen använder msn eller liknande längre.

Med mina 15 närmaste vänner har vi en stor gruppchatt vilket är hur rba som helst när alla är hemma och vi ska planera saker att göra, den används oerhört mycket och är extremt mycket smidigare än att smsa/ringa till 15 personer varje gång man vill träffas och ta en fika.

Permalänk
Skrivet av ginga:

Som titeln lider hur många vänner har ni på Facebook?

Drygt 450. Förstår mig inte på folk som ska ha så mycket vänner som möjligt? Jag accepterar och lägger endast till dom jag känner. Guys ta det lugnt det är ingen tävling!

Permalänk
Medlem

119 just nu- skulle kunna få upp antalet till flera hundra men jag skickar inte förfrågan till alla som jag någonsin har sett eller hälsat på en enda gång...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ZebbeSebbe:

Drygt 450. Förstår mig inte på folk som ska ha så mycket vänner som möjligt? Jag accepterar och lägger endast till dom jag känner. Guys ta det lugnt det är ingen tävling!

Hahaha, right.

Permalänk

600+

Men jag begriper inte varför jag har facebook ens. Det var kul 2007 liksom. Det enda man gör är att kolla på andra människor och vad dom har för sig, och man VET att andra kollar på ens egen profil av samma anledning. Man kollar bara. Så värdelöst.

Den dagen alla som är viktiga för mig skaffar twitter är dagen jag avslutar mitt facebook-konto.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Eftersom min arbetsgivare ser till att tilldela mig kamrater med jämna mellanrum, så gör facebook sig bra som kontaktbok med forna tilldelade kamrater. Dessutom är det trevligt och ett lätt sätt att se bilder på trakten där man växer upp och enkelt sätt att hålla kontakten med nära och kära när man är i fält.
Det bästa är när det är reunion så får berörda parter snabbt e inbjudan till evenemanget, då många byter bostadsort och telefonnummer stup i kvarten. Så visst finns det ett bra syfte med facebook.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

Vad är poängen med tråden?

k*k mätar tävling troligtvis.

har 66 st på min facebook.
inget som helst strö folk, folk som man addar bara för att man har råkat stöta på dem vid nått tillfälle, få upp antalet vänner på facebook elller folk som har addat en bara för att.
det är bara vänner som jag umgås med i det riktiga livet, min släkt och familj inräknad.
kvalitet före kvantitet i mitt fall;)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

384 stycken, känner de flesta mer eller mindre. Har endast Facebook för att hålla kontakten med gamla vänner och släkt som bor utomlands.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk

155, toppade väl 170-180 för ett tag sen.
Gamla klasskompisar jag inte har kontakt med som addat mig, för att sedan ta bort mig igen när det är dags för "storstädning"
Poppis som fan

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″