Tips på spel! (tremanna-lan)

Permalänk
Medlem

Tips på spel! (tremanna-lan)

Hallådär kompisar!

Ska lana tre personer i helgen och en bit in nästa på vecka! Vill ha lite tips på spel som vi kan bryta av BF3- och WOW-spelandet med.

Önskemål:
Co-op

Titlar vi redan styrt ihop:
LOTR: war in the north
Dead Island
Left for dead 1 och 2

Vad mer finns det för några ni kan tipsa om?

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

Killing floor
Minecraft
Terraria
Red Faction: Guerrilla (Skitkul att krossa byggnader och fälla torn)

Permalänk
Medlem

Borderlands!

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk

Unreal Tournament?

Edit: Flatout 2 är buskul det med, lite galen bilkörning där banan går att köra ner till viss del!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Medlem

Garrys Mod
SWAT 4
Battlefield 2

Permalänk
Medlem

SC1 och WC3:TFT är lätt roligast rts. Iaf om dina vänner inte har datorkapacitet för att göra de nyare rts spelbara. Fråga mig inte varför jag trodde det.

Visa signatur

Gamestation: ASUS P8Z68-v Pro gen3 <> i5 2500k@4.7gHz + Silver Arrow <> Vengeance LP 16GB <> Radeon HD7970@1125/1575 <> Crucial m4 128GB <> P280 + GT 1450 x2 <> Corsair AX750 <> Dell u2412m

Workstation: MacBook Pro 15" 2010 edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

Killing floor
Minecraft
Terraria
Red Faction: Guerrilla (Skitkul att krossa byggnader och fälla torn)

Killing floor har jag spelat någon gång, det ska testas igen!

Minecraft och terraria faller inte in i våran smak tyvärr.

Red faction verkar vara lite för mycket mot varandra? segt att bara vara 3 då.

Skrivet av LTsm:

Borderlands!

Det har vi dragit igenom en gång förut, men det kan man ju göra igen!

Skrivet av Lopphunden:

Unreal Tournament?

Svinigt bra spel men passar inte så bra på 3manna lan. Vi vill sammarbeta mer tror jag!

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk

Diablo 2
GTA4 Multiplayer
Age of Empires 2

Visa signatur

...

Permalänk
Skrivet av blagi:

Svinigt bra spel men passar inte så bra på 3manna lan. Vi vill sammarbeta mer tror jag!

Finns ju Unreal och Unreal Gold, det första i serien. Jag och en vän kämpade med singelplayerläget tillsammans förra veckan. Funkar utmärkt, om du vill ha co-op!

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk

Serious Sam och Operation Flashpoint....

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Hallådär kompisar!

Ska lana tre personer i helgen och en bit in nästa på vecka! Vill ha lite tips på spel som vi kan bryta av BF3- och WOW-spelandet med.

Önskemål:
Co-op

Titlar vi redan styrt ihop:
LOTR: war in the north
Dead Island
Left for dead 1 och 2

Vad mer finns det för några ni kan tipsa om?

Ja du... För det första vill jag säga att jag är fett avundsjuk på dig. Hade varit jävligt gött med ett lan mitt i veckan just nu För det andra kan jag väl tänka mig att du redan hört talas om det men League of Legends är jävligt roligt Sen instämmer jag att Red faction guerilla faktiskt är ett jävligt roligt spel men jag har bara spelat single player.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Garrys Mod
SWAT 4
Battlefield 2

SWAT 4 - Kommer ihåg när det skulle släppas, var så sugen på co-open då! Hade glömt det, tackar!

Skrivet av Nabilon:

SC1 och WC3:TFT är lätt roligast rts. Iaf om dina vänner inte har datorkapacitet för att göra de nyare rts spelbara. Fråga mig inte varför jag trodde det.

WC3 TD har vi kört rätt mycket, det är ju kul
Datorkraft finns ;P jag har sämst dator...

Skrivet av Buddychrist:

Diablo 2
GTA4 Multiplayer
Age of Empires 2

Tackar!

Skrivet av eatyourdog:

Serious Sam och Operation Flashpoint....

Flashpoint ska testas, serious sam känns lite för gammalt tyvärr

Skrivet av Frazig:

Ja du... För det första vill jag säga att jag är fett avundsjuk på dig. Hade varit jävligt gött med ett lan mitt i veckan just nu För det andra kan jag väl tänka mig att du redan hört talas om det men League of Legends är jävligt roligt Sen instämmer jag att Red faction guerilla faktiskt är ett jävligt roligt spel men jag har bara spelat single player.

Haha mhm! Precis skrivit klart rapporten för förra terminens 30HP praktik-kurs så jag är värd lite LAN!

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem

trine2? det är ju 3 karaktärer och 3 co-op, måste ju fungera perfekt för er!

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk

Trine 2 är riktigt kul när man kör co-op.
Sen har ni ju också Magicka, tror man kan vara 4 som mest där.

Kom på ett till spel, Half-Life 2 med modden Synergy, gör så att man kan spela genom hela singleplayer kampanjen i co-op, mycket kul!

Och Serious Sam såklart, om man vill ha nonstop action i överflöd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flygaresset:

Trine 2 är riktigt kul när man kör co-op.
Sen har ni ju också Magicka, tror man kan vara 4 som mest där.

Kom på ett till spel, Half-Life 2 med modden Synergy, gör så att man kan spela genom hela singleplayer kampanjen i co-op, mycket kul!

Och Serious Sam såklart, om man vill ha nonstop action i överflöd.

javisst ja, magicka e sjuhelvetes kul o lira tillsammans, specielt när man klantar sig och köttar sönder allt o alla (dvs sina teammates) xD
fast hl2 + synergy får jag väll inte riktigt rekomendera... jag och två polare försökte oss på de för ett tag sen och det bara krashade hela tiden, o då menar jag hela tiden, kunde som max köra 5 min utan krash xD

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Alien Swarm

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk

Just fan Magicka, haha så jävla mycket bråk det vart senaste gången jag körde det med 3 andra. När folk upptäckte åskbollen så gick det utför.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

warcraft 3, helst med TFT. Kör då typ maffarazo, maffastron eller typ någon hero siege!

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem

Open TTD gratis business simulation ala transport tycoon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

co-optimus.com/system/4/pc.html

Kanske skulle va en bra sida för TS att kolla runt i

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghoti:

Alien Swarm

Det verkar vara ett kvickt och roligt spel!

Skrivet av Xaio:

co-optimus.com/system/4/pc.html

Kanske skulle va en bra sida för TS att kolla runt i

Har kikat lite på den, problemet är ju att den visar alla spel med mer eller mindre co-op i. Vad jag kan se så finns ingen info om hur bra spelen är Därför jag bad om tips!

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

Killing floor har jag spelat någon gång, det ska testas igen!

Minecraft och terraria faller inte in i våran smak tyvärr.

Red faction verkar vara lite för mycket mot varandra? segt att bara vara 3 då.

Det har vi dragit igenom en gång förut, men det kan man ju göra igen!

Svinigt bra spel men passar inte så bra på 3manna lan. Vi vill sammarbeta mer tror jag!

På Red faction kan man ju starta en bana i tex team deathmatch och sen kan man springa och förstöra saker, det är kul!

Permalänk
Medlem

Trine 2! Jag spelade det med 2 polare, skitkul på vent så kan tänka mig att det går hem på LAN också..

Visa signatur

7900GT > XFX4890 > 2xGTX480 > GTX780 > GTX1070 > RTX3070

Permalänk

Här har du en lista på coop spel som kan köras över lan, sorterade efter release. (Du kan köra efter raiting och annat med såklart )

http://www.co-optimus.com/system.php?id=4&sort=releasedate&di...

Visa signatur

Asbra.

Permalänk

Alla total war spelen är vansinnigt underhållande på LAN.

Permalänk

Låter som om ni vill ha co-op bara.

Magicka (nya expansionen Stars are Left kanske)
SWTOR
Alien Swarm
Trine 2
E.Y.E.: Divine Cybermancy (lite krångligt och obalanserat bara)
Payday: The Heist
Terraria (även om du sa att det inte var för er)
(edit) Dungeon Defenders (Kul, men blir alldeles för lätt efter några timmar)

Racing:
Flatout 2
Split Second: Velocity

Permalänk
Hedersmedlem

Saint's Row The Third, Company Of Heroes, Supreme Commander 2.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Dungeon siege 1&2, red alert 2 (med ipx fix), Diablo 2, CoD4, Age of empires 2, Age of Mythology, Empire Earth 2, Quake 1-3, Need for speed 3 hot pursuite, GTA 3 och vice city med multiplayer mod, half life 1 med MP mod samt DM med bottar på banan Rats är kul

Tänkte jag skriver gammla roliga spel att spela på lan efterssom det blir väldigt dyrt att köpa 3x av varje spel just för ett litet lan och då får man ofta gammla spel för några kronor

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Dungeon Defenders
Payday
Civ: Colonization
Supreme Commander (1 eller 2)
Valfri Star Craft TD-mod.

Permalänk
Medlem

Du behöver ett spel. Project Reality. Nuff said.