Permalänk
Hjälpsam

Soul Trap enchant?

Mace of Molag Bal har en inbyggd soultrap enchant på sig, jag skulle vilja ha en liknande enchant på en båge istället. Helst en Daedric Bow så klart.

Jag kan crafta deadric bow, trimma den och enhanta. Men var kan jag hitta ett grundvapen att disenchanta för att lära mig den enchanten? Eller är det endast random drop som gäller för att då en tex Daedric Bow of Damnation/of Animus eller liknande?

Förresten, har inte testat, går det att disenchanta Mace of Molag Bal?

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Det går det inte, iallafall inte senast jag spelade.

Men res runt i alla städer och kolla med köpmännen så ska du se att du hittar någon med Soul Trap enchanten.

Du behöver inte disenchanta ett en pilbåge, utan vilket vapen som helst då enchanten går under kategorin "Weapon enchants", gäller för alla med andra ord.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Eftersom drops inte är låsta är det bara att leta, med tillräcklig level dyker de upp titt som tätt både i kistor, hos filurer du dödar och hos din lokale vapenmånglare.
Man kan inte disenchanta unika föremål, nej.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Mace of Molag Bal har en inbyggd soultrap enchant på sig, jag skulle vilja ha en liknande enchant på en båge istället. Helst en Daedric Bow så klart.

Jag kan crafta deadric bow, trimma den och enhanta. Men var kan jag hitta ett grundvapen att disenchanta för att lära mig den enchanten? Eller är det endast random drop som gäller för att då en tex Daedric Bow of Damnation/of Animus eller liknande?

Förresten, har inte testat, går det att disenchanta Mace of Molag Bal?

"Artifacts and unique items that use the effect but cannot be disenchanted include:

Mace of Molag Bal
Staff of Soul Trapping
"

Tror jag hittade ett random "of binding"-vapen hos en köpman som jag köpte och disenchantade bara.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Hjälpsam

Hmm läste lite mer, Fiery Soul verkar vara en nice enchant med.

Lite övermeckad båge, men håller med "AJ SOM FAN!"

http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Fiery_Soul_Trap

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hjälpsam

Fick till den nu, hittade Fiery Soul Trap på lvl 42 i random dungeon och disenchantade och byggde en ny båge illa kvickt

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Shit vicken damage ni har, jag ligger i stort sett aldrig över 100, inte ens för mitt melee. O_o

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Hammar:

Shit vicken damage ni har, jag ligger i stort sett aldrig över 100, inte ens för mitt melee. O_o

LVL 44, 100 smithing (alla perks) , 75 alchemy (4/5 grund perk) och 80ish enchanting (5/5 grund perk).

Bågen är en daedric bow som jag förbättrade endast med en Fortify Smithing potion. Glömde att jag kunde ha haft en rad + smithing enchanted prylar också (rustning, handskar, ring och amulett).

Så jag skall göra om bågen när jag fått upp enchanting och alchemy lite mer, dvs.
- Maxa enchanting och enchanta + alchemy prylar
- Maxa alchemy och göra + enchant och smithing potions
- Enchanta + smithing prylar med alchemy potion aktiv
- Bygga ny båge med +smithing prylar och potion
- Enchanta den bågen med + enhchant potion
- Enchanta dragonscale hjälm och handskar samt ring och amulett med +bow damage med hjälp av Fortify Enchanting.

Då jävlar gör det ont.

Som det är nu tar jag en giant på 1-2 skott med sneakattack. Dvs rätt ont. Men känns inte fel att om man är en mästerbågskytt och superninja i skuggorna att man skall kunna oneshotta det mesta som är mindre än en drake. Halspulsådern och saker skall dö

EDIT;
PS. Behöver så gott som aldrig fylla på charges på den bågen tack vare Soul Siphon Perken "Death blows to creatures, but not people, trap 5% of the victim's soul, recharging the weapon" Då det mesta oneshottas så är den självuppfyllande. Och är det aldeles för mycket humanoider som man slåss emot så har man alltid The Black Star att fylla på med efter behag.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av Hammar:

Shit vicken damage ni har, jag ligger i stort sett aldrig över 100, inte ens för mitt melee. O_o

Smithing är rätt brutet i spelet. Inte mitt vapen men det går att göra utan fusk.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tenkai Star:

Smithing är rätt brutet i spelet. Inte mitt vapen men det går att göra utan fusk.
http://i.imgur.com/HZ8DB.jpg

Tror inte det finns nån gräns, om man verkligen siktar på att förstöra det. Såg en snubbe som smithade ihop ett vapen med ett värde på flera hundra miljoner, och gick upp typ 20 levels i speech när han sålde det (trots att köparen självklart inte hade pengarna).

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Hjälpsam

Det är egentligen inte smithing det är fel på, det är loopen enchanting(+skill på Alchami) -> alchami(+skill på enshanting), som kan missbrukas, efter några varv blir värdena absurda.
Ett tips om soulgem, är att lägga ned gems som har fått för låga souls på marken, de töms då och kan användas till en bättre soul.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Det är egentligen inte smithing det är fel på, det är loopen enchanting(+skill på Alchami) -> alchami(+skill på enshanting), som kan missbrukas, efter några varv blir värdena absurda.

De har ändå tänkt till sen morrowind där alchemyskillen kunde användas för att boosta alchemy...

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter