Permalänk
Medlem

Dags för ny spelmus, rekommendationer?

Hejsan! Har tidigare under åren använt många utav Logitech's produkter när det gäller möss. MX510, 580, G7 och jag har varit ganska nöjd. Nu har jag suttit med min SS Ikari Laser i snart 2 år och den har gjort sitt jobb. Jag har varit väldigt nöjd med den men nu tycker jag den börjat bli lite "äcklig". Gummit/plasten börjar bli slitet och jag tycker den känns lite skitig att hålla i (är f.ö ganska noga med att hålla mina möss rena och fina men det går helt enkelt inte att tvätta den utan att den blir ännu äckligare att använda). Jag spelar mycket BF3 och WoW och är ganska öppen för förslag. Jag har varit lite sugen på att skaffa mig en razer men jag har ingen större erfarenhet om dem. Alla tips är välkomna! / Tack

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk

Rekommenderar Logitechs G400, är den skönaste mus jag någonsin använt Billig är den också!

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clowiser:

Hejsan! Har tidigare under åren använt många utav Logitech's produkter när det gäller möss. MX510, 580, G7 och jag har varit ganska nöjd. Nu har jag suttit med min SS Ikari Laser i snart 2 år och den har gjort sitt jobb. Jag har varit väldigt nöjd med den men nu tycker jag den börjat bli lite "äcklig". Gummit/plasten börjar bli slitet och jag tycker den känns lite skitig att hålla i (är f.ö ganska noga med att hålla mina möss rena och fina men det går helt enkelt inte att tvätta den utan att den blir ännu äckligare att använda). Jag spelar mycket BF3 och WoW och är ganska öppen för förslag. Jag har varit lite sugen på att skaffa mig en razer men jag har ingen större erfarenhet om dem. Alla tips är välkomna! / Tack

Har kört razer sedan ca: 7(?) år tillbaka.. Störtsköna möss och den enda anledning till att jag skulle byta märke är om.. -kom inte på ngt^^ Har haft copperhead, death adder och mamba.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk

(Tänkte bara säga; Tipsar bara G400 om du ogillar möss med massa knappar, den har en del (enligt mig de som behövs) men skulle inte kalla de många )

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Kikat något på Logitech G500? Kört med den ganska så länge, kör numera med en Roccat Kone[+]. Det enda jag saknar från G500an är väl mushjulet, det var ruskigt bra, annars älskar jag hur Roccat Konen känns i handen och lasern är riktigt bra, snygg är den också! Razer skulle jag själv aldrig rekommendera, deras möss känns bara plastiga och är av överlag dålig kvalité (förlåt alla Razer-fans!). Läste någonstans att Roccat köper mushjulen till Konen från Razer, och det förklarar väl isåfall varför jag saknar mushjulet från G500an... Vet inte riktigt vad man ska rekommendera till någon som kört SS Ikari dock, har aldrig haft en SS-mus själv men har hört att de ska vara ganska bra, att CS-spelare inte kör något annat osv...

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk

Logitechs G9 har 1 ny i reserv då jag inte kan tänka mig någon annan ifall min går sönder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clowiser:

Hejsan! Har tidigare under åren använt många utav Logitech's produkter när det gäller möss. MX510, 580, G7 och jag har varit ganska nöjd. Nu har jag suttit med min SS Ikari Laser i snart 2 år och den har gjort sitt jobb. Jag har varit väldigt nöjd med den men nu tycker jag den börjat bli lite "äcklig". Gummit/plasten börjar bli slitet och jag tycker den känns lite skitig att hålla i (är f.ö ganska noga med att hålla mina möss rena och fina men det går helt enkelt inte att tvätta den utan att den blir ännu äckligare att använda). Jag spelar mycket BF3 och WoW och är ganska öppen för förslag. Jag har varit lite sugen på att skaffa mig en razer men jag har ingen större erfarenhet om dem. Alla tips är välkomna! / Tack

G400 har samma form som din gamla MX510 (och MX518), men med uppdaterad optisk motor. Gillade du passformen på MX510 lär du bli nöjd med G400

Skrivet av OnlyCasanova:

Logitechs G9 har 1 ny i reserv då jag inte kan tänka mig någon annan ifall min går sönder

G9, är det inte den som ser ut som typ ett rymdskepp med stealth-teknik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clowiser:

Hejsan! Har tidigare under åren använt många utav Logitech's produkter när det gäller möss. MX510, 580, G7 och jag har varit ganska nöjd. Nu har jag suttit med min SS Ikari Laser i snart 2 år och den har gjort sitt jobb. Jag har varit väldigt nöjd med den men nu tycker jag den börjat bli lite "äcklig". Gummit/plasten börjar bli slitet och jag tycker den känns lite skitig att hålla i (är f.ö ganska noga med att hålla mina möss rena och fina men det går helt enkelt inte att tvätta den utan att den blir ännu äckligare att använda). Jag spelar mycket BF3 och WoW och är ganska öppen för förslag. Jag har varit lite sugen på att skaffa mig en razer men jag har ingen större erfarenhet om dem. Alla tips är välkomna! / Tack

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=94897
Haft en hela livet och det är absolut den bästa enligt mig

Visa signatur

i5 2500k @ 4.3Ghz | ASUS P8P68 | 8GB Ram DDR3 1600 MHz| HD6950 2GB @ HD6970 | SSD INTEL 530 180GB |

Permalänk
Medlem

Jag kör på en Ozone 3k mus och är sjukt nöjd med den. Kan verkligen rekommendera den om du gillar lite större möss med en grym passform. Ozone 3k

Permalänk
Medlem

Tänk på att Razers möss har dioder och trams som lyser något så förbannat, så om du sitter i halvmörka rum bör du leta på annat håll.

Själv använder jag den nyare versionen av MX518 (tror i alla fall att de gjorde två olika?) och den är super!

Inte löjligt många knappar, men tillräckligt.

Permalänk

Logitech's G500 är helt gudomlig. Ungefär som G5 var fast skönare i formen och med mer knappar/funktioner.

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Medlem

R.A.T. 7 ,ligger underligt bekvämt i handen när man pillat klart med den. (Skall sägas att jag inte har en men har testat den dock, och funderar på ett köp..)

Permalänk
Medlem

jag själv har 2 st R.A.T 7 en till dator och andra till bärdator

Den kan anpassar till dig för hand form och plast e bytbar och man kan lägger&tarbort vikt på mus sen den har aim knapp tex sniper zoom och e långa bort och svår rör mus då crosshair flytta snabb då bara håller inne knapp då blir den långsam då prefekt sikte på huvuden. dyr ja men bäst som jag har använda på länge och bättre kvalité än razer. man kan även byta dpi läge på mus och det finns 4 st läge.

http://www.youtube.com/watch?v=tBjLVN-wkTU

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk

Steelseries Sensei, bästa musen någonsin enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GylleneKvisten:

Steelseries Sensei, bästa musen någonsin enligt mig.

+1

Visa signatur

Dator: Processor: Intel i7 2600k CPU Kylare:Antec kühler h2o 620 Grafikkort: Asus GTX 970 Strix, Mobo: Asus P8P67-LE SSD Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Green 2TB, RAM: Corsair XMS3 8GB DDR3 PC10666 1333MHz, Chassi: Fractal Design Core 3000, PSU: Corsair PowerSupply 700W Gaming series 80 Plus
Skärm: Dell U2312HM Mobil Nexus 5x

Permalänk
Medlem

Kan ju säga att G400 har blivit uppdaterad av logitech, och numera har den INGEN prediction, dom lyssnade på alla gamers och från Batch/PID 13333 och över är prediction borta.

Surt för dom som köpt den innan dock.

Permalänk

tycker att du ska gå till en elektronik affär t.ex. mediamark där du kan testa mus jag gillar liksom ambidextrous shape mouse som steelseries Kinzu/XAI/Sensei/kana Zowie mico och Razer Abyssus och själv använder Razer abyssus hade innan XAI och kinzu men gillade båda men Razer abyssus passar min hand bäst så jag kör med den

Permalänk
Skrivet av Jory89:

Tänk på att Razers möss har dioder och trams som lyser något så förbannat, så om du sitter i halvmörka rum bör du leta på annat håll.

Själv använder jag den nyare versionen av MX518 (tror i alla fall att de gjorde två olika?) och den är super!

Inte löjligt många knappar, men tillräckligt.

Onödigt att anmärka på en funktion som utan problem går att stänga av.

Använde själv en Ace Edge 3200T länge, grymt skön så den kan jag absolut rekommendera. Använder nu en Razer Naga Epic (som inte lyser!), nästintill oumbärlig om man ska spela MMO.

Permalänk

Razer är min absoluta favorit, just nu har jag en naga

Permalänk
Medlem

ACE Edge GX500. Också väldigt skön

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem

Mionix naos 3200/5000! absolut den bästa musen jag har haft

Avråder dig från razer eftersom dem mössen inte är av lika god kvalitet.

Permalänk
Medlem

Köpte Logitech G9x för någon månad sen och måste säga att jag är helnöjd.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Kan ju säga att G400 har blivit uppdaterad av logitech, och numera har den INGEN prediction, dom lyssnade på alla gamers och från Batch/PID 13333 och över är prediction borta.

Surt för dom som köpt den innan dock.

Intressant! Har du nån källa på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Intressant! Har du nån källa på det?

http://logitech.lithium.com/t5/G-series-Gaming-Mice/g400-angl...

Och det faktum att alla G400 efter det PID nummret inte har någon prediction via simpelt test.

Permalänk
Medlem

Razer DeathAdder
Har kört med massor av olika möss och fastnat för denna.
Är old-school FPS-spelare som kört massor av QW och CS så jag har ganska petig av mig.
Mjukvaran funkar bra och den klarar alla tänkbara krav du kan ha.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=501929

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ace EDGE GX500, Om du funderar på att ge Ace en chans då dem inte är lika populära som Razer och Logitech osv. Grymt bra mus för ett väldigt bra pris!

Permalänk
Medlem

Stort tack för alla svar och rekommendationer. Beslöt mig till slut att åka till inet och testa några möss och det blev ett jämnt race mellan Razer Deathadder och Qpad OM-75. Hade stor lust att köpa båda men eftersom min näve låg snäppet bättre på Qpad OM-75 blev det den.

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clowiser:

Stort tack för alla svar och rekommendationer. Beslöt mig till slut att åka till inet och testa några möss och det blev ett jämnt race mellan Razer Deathadder och Qpad OM-75. Hade stor lust att köpa båda men eftersom min näve låg snäppet bättre på Qpad OM-75 blev det den.
http://ev1.blocket.com/grid_thumbs/64/b4/64b43defcbacaec2df1c...

DU valte helt rätt mus, jag hade också svårt att bestämma mig mellan Deathadder & OM-75 men efter att ha testat båda mössen var det lätt. Qpad har helt enkelt dem goaste mössen, ingen billig Razer skit!

Visa signatur

Låda: Fractal Design Arc Mini | Skärm: Benq XL2411T & LG M226 | CPU: Intel® Core i7 2600K - 3.4GHz | Moderkort: MSI Z77 - Socket 1155 Z77 | Grafik: NVIDIA GeForce GTX 670 2GB GDDR5 (965Mhz) | Lagring: Corsair 120GB SSD - GT Force 3, Seagate Barracuda 2TB - 5900RPM | Minne: Corsair Vengeance 16 GB 1600MHz | PSU: Corsair CX 600W V2 80+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

http://logitech.lithium.com/t5/G-series-Gaming-Mice/g400-angl...

Och det faktum att alla G400 efter det PID nummret inte har någon prediction via simpelt test.

Ja det verkar ju väldigt officiellt. Frågan är om man skall bli glad över det egentligen, brukar ju klagas på prediction men nu har jag ju vant mig vid det via MX518... Tycker som trådstartaren på logitechforumet att man har hjälp av det ibland (eller åtminstone att man vant sig vid det). Frågan är hur lätt det blir att avvänja sig vid det...

Och för att testa måste man ju ha en

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

Ja det verkar ju väldigt officiellt. Frågan är om man skall bli glad över det egentligen, brukar ju klagas på prediction men nu har jag ju vant mig vid det via MX518... Tycker som trådstartaren på logitechforumet att man har hjälp av det ibland (eller åtminstone att man vant sig vid det). Frågan är hur lätt det blir att avvänja sig vid det...

Och för att testa måste man ju ha en

Ja det är faktiskt väldigt officiellt när en logitech anställd bekräftar det och ger information ifrån vilken batch det gäller.

Prediction är piss när man är van att köra utan, jag vill själv bestämma vart muspekaren ska, inte någon gimp version av autoaim.