Gigabyte visar moderkort med Intel Z77 – Ivy Bridge i antågande

Permalänk
Melding Plague

Gigabyte visar moderkort med Intel Z77 – Ivy Bridge i antågande

I april är det dags för Intel att släppa de första processorerna i generation 22 nanometer. Gigabyte fyller kappsäcken med styrkretsar i 7-serien och visar upp tillhörande moderkort.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Myyycket lovande <3

Permalänk
Medlem

trevligt!

När kommer första m-Atx med 4st Pci-e x16, såg att dom hade ett med tre men inte fyra!
Skulle vara kul och se någon köra Quad Crossfire med fyra vattenkylda kort =D

Visa signatur

4670K | Sniper M5 | 16gb Corsair Vengeance | 2x HD 5850 | SSD 840

Permalänk
Keeper of Traditions

Betyder det att vi kanske får se lite nya m-Sata diskar?

Behöver en till min thinkpad

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Gött, Snart dags att uppdatera burken så!

Visa signatur

// Tomtenisse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Betyder det att vi kanske får se lite nya m-Sata diskar?

Behöver en till min thinkpad

Ja vad hände med den där Larson-creek eller vad den hette? Har den gått att köpa i affär för en vanlig konsument?

Permalänk
Medlem

De flesta morderkorten hade ju extremt fula kylflänsar i mitt tycke men så länge de gör sitt jobb bra så spelar det ju ingen roll

Visa signatur

Dubidub

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berklar:

De flesta morderkorten hade ju extremt fula kylflänsar i mitt tycke men så länge de gör sitt jobb bra så spelar det ju ingen roll

tyckte att de där blåa såg ut precis som asus kylflänsar, tycker om när företagen har sin egen stil så varför har de inte bara sina vanliga gråa? det spelar ju ingen roll egentligen bara de funkar men ändå

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berklar:

De flesta morderkorten hade ju extremt fula kylflänsar i mitt tycke men så länge de gör sitt jobb bra så spelar det ju ingen roll

Ja, mycket bättre som dom har nu med pistoler, miniguns, ammo, et.c...

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk

Lär skaffa ett moderkort baserat för Ivy Bridge till mitt nästa bygge. Gigabyte lär ju använda UEFI till dessa modeller, så blir givetvis ett köp!

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Yrch:

Ja vad hände med den där Larson-creek eller vad den hette? Har den gått att köpa i affär för en vanlig konsument?

Söker man på prisjakt så hittar man en del modeller, men kr/GB är klart högre än för vanliga SSDs, och det är väl inga direkt "moderna" modeller som finns att välja bland.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Intressant, kommer nog bli ett byte till Ivy Bridge senare i år, blir intressant att se vad som dyker upp. Och som nämnt innan så Gigabyte med UEFI lär bli fint

Permalänk
Medlem

Z77 - Ja tack.
Gigabyte - Nej tack.

Asus, var är ni?

Permalänk
Medlem

Va tusan har hänt på Gigabyte. Dom brukar ha dendär fåniga 60-tals disco-looken med alla färger. Nu ser det ganska sansat ut och man slipper tro man kikar genom ett kaleidoskop när man ser dom. Som toppen på det ser komponenterna ut att vara lagom bra placerade på flera av korten vilket ger hopp inför framtiden.

Mycket troligt man kan köpa Gigabyte snart om dom nu bara slutar med bilder i bios/efi-booten som påminner om balla barn-böcker för 6-åringsgruppen

Permalänk

Vad är UEFI?

Permalänk
Skrivet av Rallemulle87:

Vad är UEFI?

Ersättaren till BIOS.

Permalänk
Medlem

Glömde ni ställa om ISO-värdet efter OCZ:s monter?

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem

inte för att man ser så mycket på sitt moderkort, Men dom var ju inte det snyggaste man har sätt