Permalänk

Android surfplattor

Hej

Vet någon om man kan koppla in dessa in en dator med Android som os, vill koppla den via hdmi, men finns det?

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk

Du måste vara tydligare, vad exakt är det du vill göra?
Alla Android-plattor kan kopplas till dator via USB, precis som telefonerna. Menar du att du skulle vilja ha den som en extra skärm eller vadå?

Visa signatur

Nikon D90, Nikon D7000, SB-600, 2xYN-460, Nikkor 18-105mm/3.5-5.6 VR, Nikkor 35mm/1.8, Nikkor 50mm/1.8D, Tamron 70-200/2.8, Tokina 11-16/2.8, Nikon 85/3.5 Macro
Flickr

Permalänk

Ungefär jag fast som en touch screen!

Det stora touch kanske är bäst ändå till det ändamålet?

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem

Hdmi ut finns på Zenithink ZT-280 C91 t.ex.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite.

Jag undrar om de finns nån liknade app för Android, som de finns för Apple som heter Air display, här är ett klipp på vad jag är ute efter: http://www.youtube.com/watch?v=alOxsYmTel0

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Lånar tråden lite.

Jag undrar om de finns nån liknade app för Android, som de finns för Apple som heter Air display, här är ett klipp på vad jag är ute efter: http://www.youtube.com/watch?v=alOxsYmTel0

Jo iDisplay: https://market.android.com/details?id=com.idisplay.virtualscreen

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Ah där ja super tack!

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Skrivet av freddehboy:

Ungefär jag fast som en touch screen!

Det stora touch kanske är bäst ändå till det ändamålet?

WHAT?!

Permalänk
Skrivet av Balls Of Steel:

Menar det kanske ändå är bäst med en renodlad touch screen monitor till datorn?

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk

Hej

Fungerar följande gps appar till alla Android plattor: https://market.android.com/details?id=com.navigon.navigator_c.....

Vet nog svaret men lika bra att fråga!
Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Bara läsa kommentarer och googla "app namn namn på platta" och se efter.
Troligen fungerar den på väldigt många men man vet ju inte..

Permalänk
Medlem

Kan vara bra att nämna att den tidigare tråden är denna så att alla hänger med.

Permalänk

jaja

Jag kanske har fått svar redan men ställer frågan en gång till. Om man väljer en platta med Android utan 3G, måste man väll kunna koppla sin platta till en HTC Desire och på den vägen få 3G och därmed kunna utnyttja gps?

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Din platta lär ha GPS-enhet oavsett 3G. Det som följer med 3Gchippet är aGPS (assisted)

Mycket möjligt att du kan para ihop dessa två på nåt sätt för att sen göra som du skrev.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Din platta lär ha GPS-enhet oavsett 3G. Det som följer med 3Gchippet är aGPS (assisted)

Mycket möjligt att du kan para ihop dessa två på nåt sätt för att sen göra som du skrev.

Om man kan ansluta plattan till android mobilen så behöver den ju ingen 3G, Lär ju bli billigare och långsammare!

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem

Det kanske bara är jag men det är väldigt svårt att förstå vad du vill göra.

Kan inte du formulera om hela frågan i ett inlägg så tydligt du kan.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold

Permalänk

GPS i Android surfplattor med eller utan #G?

Hej

Detta är kanske en bättre rubrik?

Jag undrar om man kan ansluta sin surfplatta till sin Android mobil och utnyttja dess 3G eller anslutning så man kan använda sin GPS utan att själva plattan har internetanslutning!?

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddehboy:

Hej

Detta är kanske en bättre rubrik?

Jag undrar om man kan ansluta sin surfplatta till sin Android mobil och utnyttja dess 3G eller anslutning så man kan använda sin GPS utan att själva plattan har internetanslutning!?

Mvh Fredrik

Du behöver inte ha internetanslutning för att använda gps.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk

? inte?

Vad är gps då ansluten till, är det samma anslutningsteknik som en vanlig GPS Navigator?

I android GPS apparna man köper för sin surfplatta ingår det livstids uppdateringar eller det kanske är från program till program?

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddehboy:

? inte?

Vad är gps då ansluten till, är det samma anslutningsteknik som en vanlig GPS Navigator?

I android GPS apparna man köper för sin surfplatta ingår det livstids uppdateringar eller det kanske är från program till program?

Mvh Fredrik

GPS satelliter? Ja det är samma

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk

Okey, hmm man lär sig hela tiden
Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av flIpz0R:

Du behöver inte ha internetanslutning för att använda gps.

Google Maps på morsans telefon (Xperia ray @ 2.3.3) behöver ha data/internetanslutning men inte min X10 Mini Pro:/
Hoppas inte plattorna faktiskt behöver det!

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Google Maps på morsans telefon (Xperia ray @ 2.3.3) behöver ha data/internetanslutning men inte min X10 Mini Pro:/
Hoppas inte plattorna faktiskt behöver det!

Dataanslutningen används för att ladda ner kartorna och bestämma positionen snabbare men det går ju att förcacha kartorna i google maps nu så man kan göra det på wifi nätverket och sen behöver man inte använda mobilnätet-.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av spot_1337:

Dataanslutningen används för att ladda ner kartorna och bestämma positionen snabbare men det går ju att förcacha kartorna i google maps nu så man kan göra det på wifi nätverket och sen behöver man inte använda mobilnätet-.

Hur kan datatrafik göra så att postion bestäms fortare?
GPS / WiFi / Triangulering (mobilmasterna) är väl det som används?

Menar ju på att hennes telefon måste ha det påslaget när jag inte behöver det på min äldre telefon aja, jo jag
ska cachea kartor på hennes telefon:)

Aja back ontopic!

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Hur kan datatrafik göra så att postion bestäms fortare?
GPS / WiFi / Triangulering (mobilmasterna) är väl det som används?

Menar ju på att hennes telefon måste ha det påslaget när jag inte behöver det på min äldre telefon aja, jo jag
ska cachea kartor på hennes telefon:)

Aja back ontopic!

Triangulering + a-gps sker väll via mobilnätet?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av spot_1337:

Triangulering + a-gps sker väll via mobilnätet?

Ja masterna (monilnätet)
Man mäter avstånd mellan flera olika master och får på så sätt en ungefärlig position.
Detta borde absolut inte ha nånting att göra med datatrafik hoppas jag iaf.

Eller har jag fel?

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Ja masterna (monilnätet)
Man mäter avstånd mellan flera olika master och får på så sätt en ungefärlig position.
Detta borde absolut inte ha nånting att göra med datatrafik hoppas jag iaf.

Eller har jag fel?

Trodde att mobilnätet och datatrafiken gick via samma "signaler" eller var man ska säga men det kanske inte är så då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ja masterna (monilnätet)
Man mäter avstånd mellan flera olika master och får på så sätt en ungefärlig position.
Detta borde absolut inte ha nånting att göra med datatrafik hoppas jag iaf.

Eller har jag fel?

Läs här så förstår du nog bättre: http://en.wikipedia.org/wiki/Assisted_GPS#Description

EDIT: Inser att det kanske är lite drygt att bara länka till Wikipedia, menmen...

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ToJa92:

Läs här så förstår du nog bättre: http://en.wikipedia.org/wiki/Assisted_GPS#Description

EDIT: Inser att det kanske är lite drygt att bara länka till Wikipedia, menmen...

Speciellt när det är nedstängt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Speciellt när det är nedstängt.

Tryck ESC när sidan laddat men innan den blir svart så kan du läsa

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.